כאן עכו נדל"ן

עכו, הרשות להתחדשות עירונית ל’שיכוני הצפון’ יוצאת לדרך

תכנית ההתחדשות העירונית, תקבע את אפשרויות הפיתוח של השכונה כולה, תוך התייחסות לנושאים שונים; מגורים, תנועה ותחבורה, שטחים ציבוריים פתוחים, מסחר ותעסוקה, מוסדות ציבור ועוד. תהליך התכנון הוא תהליך מורכב הלוקח זמן. התכנית להתחדשות עירונית ל'שיכוני הצפון' נמצאת כעת בשלביה הראשוניים ועדיין לא נקבע מה יוצע עבור השכונה.
0
0
מפגש שיתוף תושבים בעיר עכו בנושא הרשות להתחדשות עירונית ל'שיכוני הצפון' יוצאת לדרך
מפגש שיתוף תושבים בעיר עכו בנושא הרשות להתחדשות עירונית ל’שיכוני הצפון’ יוצאת לדרך | צילום: דוברות עיריית עכו

עיריית עכו והרשות להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון, שוקדים בימים אלו על הכנת ‘תכנית אב’ בנושא התחדשות עירונית לשכונת ‘שיכוני הצפון’. מטרת התכנית היא לקבוע מדיניות ועקרונות לתכנון באזור המיועד, וזאת בכדי להבטיח שכל פרויקט להתחדשות עירונית שיקודם באזור (על ידי היזמים הפרטיים) יתוכנן ויבוצע באופן התואם את צרכי התושבים וצרכי העיר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

העירייה, ממליצה לציבור לוודא, כי היזם המבצע את ההתחדשות העירונית בשכונתם פועל על פי חוק התחדשות עירונית (הסכמים לארגון עסקאות) התשע”ז2017, וכן לא לחתום ללא ליווי עורך דין. בנוסף ממליצים בעירייה, שטרם ההתחייבות ליזם, להתעדכן במחלקת ההנדסה בדבר התקדמות התכנית והנחיותיה. תכנית זו תחייב את היזמים ותשפיע על הצעותיהם.

דובר עיריית עכו מר שרון דהאן, מסר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי תכנית ההתחדשות העירונית, תקבע את אפשרויות הפיתוח של השכונה כולה, תוך התייחסות לנושאים שונים; מגורים, תנועה ותחבורה, שטחים ציבוריים פתוחים, מסחר ותעסוקה, מוסדות ציבור ועוד. תהליך התכנון הוא תהליך מורכב הלוקח זמן.

התכנית להתחדשות עירונית ל‘שיכוני הצפון’ נמצאת כעת בשלביה הראשוניים ועדיין לא נקבע מה יוצע עבור השכונה.

█ החוק מגביל את משך הזמן שבו הדיירים מחויבים ליזם.

הערכה היא בתוך מספר חודשים, התמונה תתבהר ויוצעו פתרונות תכנוניים (תמ”א 38 – תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה (תמ”א 38) היא אוסף של תקנות, שתפקידן העיקרי הוא טיפול בסיכונים הנובעים מרעידות אדמה.

התוכנית הוכנה ביוזמת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, על ידי צוות גדול של מתכננים ויועצים שבראשו עמד האדריכל יונה פיטלסון. היא אושרה על ידי ממשלת ישראל, ב-14 באפריל 2005פינוי בינוי או אחר) עבור התושבים.

נמסר, כי מומלץ להתייעץ עם מחלקת ההנדסה בעיריית עכו, עם העובדים הקהילתיים, עם מרכז הגישור הקהילתי ועם שיקום שכונות.

חוק התחדשות עירונית (הסכמים לארגון עסקאות) התשע”ז-2017, נועד לחייב את ה-יזם לקיים עם בעלי הדירות תקשורת הוגנת שתכלול מידע שקוף ועדכונים שוטפים לגבי התקדמות בשלבי התכנון והמימוש.

בנוסף, מגביל החוק את משך הזמן שבו הדיירים מחויבים ליזם.

שיקום שכונות עכו, משרד הבינוי והשיכון, רחוב חטיבת גולני 6, טלפון: 04-9814861 אימייל; benip@moch.gov.il.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן