חדרה

עיריית חדרה תסבסד נסיעת תלמידים למצעד החיים באושוויץ

עיריית חדרה משתתפת בסבסוד נסיעתם של תלמידים ממשפחות קשות יום. ראש העיר מר גנדלמן: "אני רואה חשיבות לאומית בהשתתפותם של צעירים ובני נוער רבים ככל האפשר במצעד לזיכרון השואה והנצחת וקרבנותיה... כאדם פרטי וכבן לניצולי שואה, אני תומך ומעודד כל פעילות שמסייעת בהנצחת קורבנות השואה ובשימור זיכרון השואה".
0
0
לוח זיכרון באתר בִּירקֶנַאוּ מחנה ההשמדה אושוויץ II 
לוח זיכרון באתר בִּירקֶנַאוּ מחנה ההשמדה אושוויץ II

בתקופת כהונתו של ראש העיר מר צביקה גנדלמן, בעצמו בן לניצולי שואה, משתתפת העירייה בהיקף חסר תקדים במימון תקציבי שיאפשר השתתפות במסע החיים גם לתלמידים ממשפחות מתקשות כלכלית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

עיריית חדרה, רואה חשיבות ראשונה במעלה בפעילויות לימוד והנצחה של קורבנות השואה, ובמסגרת זו מעודדת השתתפות של תלמידים במצעד החיים בפולין. מדי שנה מצעד החיים, מתקיים בהשתתפות משלחות צעירים ובני נוער מכל העולם. על פי ויקיפדיה, מחנה הריכוז וההשמדה אַוּשְׁוִויץ (מגרמנית: Auschwitz) שבדרום פולין היה הגדול במחנות ההשמדה שהקימה גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה, ובו נרצחו כמיליון ומאתיים אלף נפשות, בהם כמיליון ומאה אלף יהודים (91%), יותר מבכל אתר אחר במהלך המלחמה.

היה זה מחנה ההשמדה שפעל במשך הזמן הרב ביותר (מיוני 1940 עד ינואר 1945) מכל מחנות ההשמדה, ובו הגיע לשיאו תיעושו של רצח ההמונים. בשיאו היה אושוויץ “אימפריה עצומה”, שכללה 45 מחנות שהשתרעו על 40 קמ”ר.

מסלול “מצעד החיים” מתחיל במחנה ההשמדה אושוויץ לאורך 3 קילומטרים עד מחנה ההשמדה אושוויץ II (בִּירקֶנַאוּ | Birkenau), שבו התבצעה עיקר השמדת היהודים, ובו נרצחו כמיליון ומאה אלף יהודים, שם מתקיים טקס אזכרה מרכזי ליד האנדרטה להנצחת קורבנות השואה. מטרת המצעד להנחיל לדור הצעיר את זיכרון השואה ולהנציח את קורבנותיה.

█ כבן לניצולי שואה, אני תומך ומעודד כל פעילות שמסייעת בהנצחת קורבנות השואה

כדי לאפשר השתתפות ב”מסע החיים” גם לתלמידים ממשפחות מתקשות כלכלית בעיר ובשכונותיה עבור ההשתתפות במסע הקרוב לפולין, סבסדה עיריית חדרה, מלגת השתתפות לדוגמה, במסע ל-139 תלמידים אשר בתי הספר, הגישו עבורם בקשה למלגה.

מדובר בתלמידים מ-7 בתי ספר בעיר (תיכון חדרה, תיכון בית אליעזר, גבעול, הרב תחומי למדעים ואמנויות, מדעים ויהדות, גימנסיה ונעמ”ת), העומדים בקריטריונים של משרד החינוך לקבלת מלגה.

לדברי ראש העיר חדרה מר צביקה גנדלמן; “מחנה אושוויץ מסמל יותר מכול את מכונת ההשמדה של הצורר הנאצי ואת ניסיונותיו למחות את העם היהודי מעל פני האדמה. כראש עיריית חדרה, אך גם כאדם פרטי וכבן לניצולי שואה, אני תומך ומעודד כל פעילות שמסייעת בהנצחת קורבנות השואה ובשימור זיכרון השואה.

אני רואה חשיבות לאומית בכך שצעירים רבים ככל האפשר ישתתפו במצעד החיים, ישובו גאים בהיותנו יהודים וישראלים, ויבינו כמה חשוב לזכור את הקורבנות ובד בבד לפעול כדי שלעולם לא תהיה שואה נוספת” סיכם ראש העיר חדרה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן