דיני משפחה וירושה

עורכת דין טרסר: לא צריך דוד עשיר מאמריקה מספיק מחיפה

עו"ד איילת טרסר-אבס; "המסקנה היא שאם ברצונכם או ברצון היקרים לכם לערוך צוואה הקפידו לוודא, כי היא נותנת מענה גם למצבים העלולים להתעורר בעתיד. אל תהססו לשאול לשוב ושוב את עורך/ת הדין אשר מסייע לכם בעריכת הצוואה. בסופו של דבר, אתם עורכים צוואה, כדי לחסוך בהליכים משפטיים, ולא כדי להרבות בהם".
0
0
עורכת דין  איילת טרסר-אבס: לא צריך דוד עשיר מאמריקה מספיק מ-חיפה
עורכת דין  איילת טרסר-אבס: לא צריך דוד עשיר מאמריקה מספיק מ-חיפה

עורכת הדין איילת טרסר-אבס מהעיר חיפה, הוכיחה שאסור להרים ידיים בענייני משפחה ובמקרה שלנו בענייני צוואות. בפסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה ע”י כב’ השופטת שלי אייזנברג, נקבע, כי 8 אחיינים לזוג חיפאי ערירי, יירשו במשותף דירה, למרות שב’צוואת הזוג’ היא יועדה למטרה אחרת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים בפייסבוק’ או בטוויטר

ראשיתו של הסיפור היא בצוואה שערכו בני זוג מחיפה, לפיה כל אחד מבני הזוג, הוריש את רכושו לבן הזוג שיוותר בחיים. עוד החליטו קבעו, בני הזוג, כי לאחר פטירת שניהם, רכושם יועבר ל‘צדקה’. עולה, כי בני הזוג, הגדילו לעשות וערכו רשימה של כל הרכוש אשר היה להם באותה עת וקבעו איזה מוסד צדקה, יקבל כל אחד מפריטי הרכוש – הדירה, הספרים, הכספים ועוד.

סעיף נוסף בצוואה, קובע, כי היורשים החוקיים יקבלו שקל אחד בלבד. חלפו שנים ובני הזוג נפטרו, הצוואה בוצעה בפועל ומנהלי העיזבון, פעלו לכינוס הנכסים וחלוקתם בהתאם לצוואה. אולם, בתפנית בלתי צפויה, התברר, כי כ-8 שנים לאחר עריכת הצוואה רכשו בני הזוג זכויות בדירה נוספת, שלא הוזכרה בצוואה.

מ’משרד חגית יצחק, מומחית באסטרטגיה פרסומית ושיווק מתקדם‘ – בעלת משרד מאץ’ פוינט תקשורת שיווקית,  מסר עומרי סלנר, לפורטל ‘כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה, כי היורשים על פי חוק – שמונת אחייניו של הגבר – פנו לעוה”ד איילת טרסר-אבס הוותיקה ומנוסה בתחום המשפט האזרחי ובפרט בדיני מקרקעין, ירושות ועיזבונות, פונדקאות והסכמים בתוך המשפחה מחיפה ויחדיו טענו בבית המשפט, כי הצוואה, אינה חלה על הדירה.

עו”ד איילת טרסר-אבס: בית המשפט מבחין בין רצון מפורש בהדרה מצוואה לבין נישול

“התברר, כי עורך הדין שערך את הצוואה הוסיף את המשפט לפיו היורשים החוקיים, יקבלו 1 ₪ בסך הכול, כסעיף סטנדרטי בצוואות שהוא עורך ולא הייתה זו בקשה מיוחדת של המנוחים. בנוסף, הבדלי נוסח בין סעיפים שונים בצוואה הובילו את האחיינים למסקנה, כי הרכוש אותו יש להעביר ל‘מוסדות הצדקה’ הוא אך ורק זה שכלול בצוואה“, הבהירה עורכת הדין טרסר-אבס. מנגד, טענה המדינה, כי; על הדירה תחול הצוואה ויש להעביר למוסדות הצדקה.

לשמחת 8 האחיינים, בית המשפט לענייני משפחה בחיפה, קיבל את עמדתם וקבע, כי הם אלה אשר יירשו את הזכויות בדירה. מפסק הדין, שניתן ( נובמבר 16) ע”י כב’ השופטת שלי אייזנברג, עולה, כי אם בצוואה לא קיים סעיף שיורי שקובע מה יעשה בכל הרכוש הקיים במועד עריכת הצוואה ובעתיד, יש לבחון אם יש סעיפים ספציפיים, המורים מה יעשה ברכוש כזה, או מה היה רצונם במועד עריכת הצוואה.

בית המשפט מבחין בין רצון מפורש בהדרה מצוואה לבין נישול” – מבהירה עו”ד טרסר-אבס, שליוותה את האחיינים בהליך המשפטי; “המסקנה היא שאם ברצונכם או ברצון היקרים לכם לערוך צוואה, הקפידו לוודא, כי היא נותנת מענה גם למצבים העלולים להתעורר בעתיד. אל תהססו לשאול לשוב ושוב את עורך/ת הדין אשר מסייע לכם ב-עריכת הצוואה. בסופו של דבר, אתם עורכים צוואה, כדי לחסוך בהליכים משפטיים, ולא כדי להרבות בהם”, סיכמה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן