פוליטי מדיני

עורך דין אבי-יצחק: נתניהו זה לא התיק של שחיתות

עו״ד דן אבי יצחק בראיון מיוחד

עו״ד דן אבי יצחק, מבכירי המשפטנים בישראל, בראיון הערב לחדשות 2. צפו >>

‎Posted by ‎Benjamin Netanyahu - בנימין נתניהו‎ on‎ שבת 23 דצמבר 2017
עורך דין דן אבי יצחק מייעץ לנתניהו לקראת המלצות המשטרה: "אני נחרד לאן הגענו. מהיום המשטרה תחליט להדיח ראש ממשלה" ◄מההיכרות שלו עם התיק כלל לא היה מקום לפתוח בחקירת המשטרה: "אחרי 60 שנות ניסיון במקצוע, טיפלתי בלא מעט פרשות שחיתות - וזה לא תיק שחיתות... לא בטוח שהיה בכלל מקום לפתוח בחקירה נגד נתניהו".
0
0

“על פי מה שאני רואה, אין תיק ואני לא בטוח שהיה בכלל מקום לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו” – כך אמר אמש (מוצאי שבת, ז’ בטבת התשע”ח) עורך דין דן אבי יצחק, מי שנחשב מבכירי המשפטנים והוותיקים במדינת ישראל בראיון מיוחד לעיתונאית דנה וייס מ’חדשות 2′ זאת לקראת פרסום המלצות המשטרה בעניינו של ראש הממשלה בקרוב, התייעץ נתניהו עם עורך הדין דן אבי יצחק שלא החמיץ להשמיע את דעתו המלומדה בעניין המסעיר כשנה את אזרחי המדינה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

במופע מרשים ומשכנע, הוכיח עורך דין אבי-יצחק, מדוע הציבור מתגעגע לדעותיו ופרשנויותיו המשפטיות, ומדוע הוא רוחש לו כבוד ואמון רב. האיש המשרה שקט נפשי אך מאידך תקיף באמירותיו, נתן אמש שיעור למתראיינים, כיצד להדוף באלגנטיות את שאלותיה של המראיינת הגב’ וייס, הרגילה להפריע ולשסע את דברי מרואייניה. צפו כאן בקטע הווידיאו.

עורך דין דן אבי-יצחק על המשטרה ופרשיות ראש הממשלה מר בנימין נתניהו
עורך דין דן אבי-יצחק על המשטרה ופרשיות ראש הממשלה מר בנימין נתניהו

עורך הדין דן אבי יצחק, היה חד ברור וצלול. לרגע, היה נדמה לי, כי המראיינת הגב’ וייס, דווקא הצטערה על קיומו של הראיון הקצר הזה, אך זה הספיק להפתיע גם “בלי הגבות” של הכתב משה נוסבאום והביא משהו חדש ומרענן ב‘חדשות 2’ עוד זווית ראיה ל‘פרשיות נתניהו’ המעמידה בספק את אמינות קיומו של מחול השדים שמכתיבה התקשורת בראשות ידיעות אחרונות ו-YNET הגוררים את הנובחים כששיירת נתניהו, ממשיכה במסעה לקדנציה הבאה.

הערה; 99 אחוזים!!! מן התקשורת, עד לרגע זה, לא מצאה לנכון להביא את הדברים לפחות המעניינים אם לא המשכנעים שהשמיע אמש עורך דין דן אבי יצחק ב‘חדשות 2’.

הפרקליט המנוסה, התייחס תחילה לתוצאות הסקר שנערך עבור התכנית ‘פגוש את העיתונות’, לפיו 63% מן הציבור, סבור, כי מר נתניהו, צריך להתפטר במידה והמשטרה, תמליץ להגיש נגדו כתב אישום על עבירה של מרמה והפרת אמונים ו-27%, סבורים, כי אינו צריך להתפטר.

 עורך הדין דן אבי יצחק; “אין דבר כזה שנקרא המלצות משטרה”

דנה וייס עיתונאית ומגישת המהדורה המרכזית של חברת החדשות
דנה וייס עיתונאית ומגישת המהדורה המרכזית של חברת החדשות

עורך הדין אבי-יצחק, קבע; “אני חושב שהמצב חמור מאוד, כרגע מבחינת מה שקורה בציבור… אני נחרד לאן הגענו. למשטרה, אין סמכות להמליץ ובכלל אין דבר כזה שנקרא ‘המלצות משטרה’. מה שהיא עושה, זה כחלק ממערכת האכיפה – היא מגישה סיכום של החקירה וחוות דעת… 

באשר לשאלה על נאומו של נתניהו בשבוע שחלף בטקס הדלקת נר שמיני של חנוכה בפני פעילי הליכוד שבאו מרחבי הארץ, בו תקף נתניהו בחריפות את המשטרה, אמר עורך הדין אבי-יצחק; “השאלה היא לא שאלה של סגנון, היא שאלה של מהות ועם זה אני מזדהה לחלוטין”.

אבי יצחק הוסיף; “אל תתרגשו מהמלצות משטרה, כי זאת לא סמכותה ולא היא קובעת. יש היסטוריה שבהרבה מאוד מקרים ההמלצה לא מתקבלת”.

בהמשך דבריו,  הזהיר עורך הדין אבי-יצחק; “אני רואה סכנה גדולה במה שמתרחש לשלטון החוק, לחזקת החפות ולהגנה על הדמוקרטיה. מה פירוש הדבר? מהיום, המשטרה, תחליט להדיח ראש ממשלה?… את יודעת באיזו מדינות קיים דבר כזה???”. 

עורך הדין אבי-יצחק, המשיך וקבע; “אחרי 60 שנות ניסיון במקצוע, טיפלתי בלא מעט פרשות שחיתות – וזה לא התיק של שחיתות”.

“זה לא התיק של שחיתות” – הבהיר עורך הדין הלומד לעיתונאית וייס והוסיף; “אני מעז לומר יותר מה. אין תיק לפי מה שאני רואה ואני לא בטוח שהיה בכלל מקום לפתוח בחקירה…”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן