בעולם עובדים | תעסוקה | כוח אדם

עבודה 70% בעולם עובדים מרחוק לפחות פעם בשבוע

האם הגיע הקץ לאותו יום העבודה המסורתי משעה 08:00 עד 16:00? מחקר חדש של חברת IWG, התאגיד הרב לאומי להספקת מקומות עבודה עולמי ומובילה את מהפכת מרחב העבודה, מגלה, כי 70% מאיתנו עוזבים את מקום העבודה הקבוע באופן חלקי על מנת לעבוד במקומות אחרים ◄המייסד והמנכל של IWG, מר מארק דיקסון; “אנשים מסיאטל ועד לסינגפור ומלונדון ללגוס, כבר לא צריכים לשהות כל כך הרבה זמן במשרד מסוים. אנו בתחילתו של עידן כח העבודה הנייד וזה מאתגר ביותר, לא רק עבור המועסקים בחברה – אלא גם עבור החברות עצמן. מדובר בשינוי עצום בנוף התעסוקה הגלובלי והחברות בוחנות היטב את המשמעויות הנדלניות עבורן”.
0
0
בכיר עובד רחוק ממקום עבודתו
בכיר עובד רחוק ממקום עבודתו

חברת IWG, התאגיד הרב לאומי להספקת מקומות עבודה עולמי, המתיימרת להוביל את מהפכת מרחב העבודה, פרסמה לאחרונה את תוצאות הסקר הגדול שנערך אי פעם לגבי הגישות למקום עבודה גמיש. בסקר נטלו חלק מעל 18,000 בעלי מקצועות שונים ב- 96 מדינות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

עולה, כי מעל שני שליש מהעובדים ב-רחבי העולם, עובדים מחוץ ל‘מקום העבודה הקבוע’ כל שבוע, ומעל מחציתם עושים זאת לפחות למשך מחצית השבוע, וגורמים להערכה מחודשת של הערך הנדלני של חברות שונות, על פי סקר כלל עולמי מקיף.

כח עבודה נייד זה, נוצר בזכות שינויים טכנולוגיים, גלובליזציה, ושינויים בסוגי הציפיות של העובדים. זאת על פי IWG) International WorkspaceGroup), שהיא קבוצת האם של חברות המתמחות בעיצוב סביבות עבודה, כולל Regus ו- Spaces.

IWG, פרסמה תוצאות סקר שכלל מעל 18,000 אנשים ב- 96 מדינות. הסקר, גילה, כי בכל שבוע נתון 70% מן האנשים עובדים לפחות יום אחד בשבוע מחוץ למקום העבודה הקבוע.

מעל מחציתם (53%) עובדים מרחוק במשך מחצית השבוע או יותר, בעוד שיותר מעשירית מהם (11%) עובדים מחוץ למקום עבודתם הקבוע 5 פעמים בשבוע.

המייסד והמנכל של IWG, מר מארק דיקסון, אמר; “אנשים מסיאטל ועד לסינגפור ומלונדון ללגוס, כבר לא צריכים לשהות כל כך הרבה זמן במשרד מסוים”.

“אנו בתחילתו של עידן כח העבודה הנייד וזה מאתגר ביותר, לא רק עבור המועסקים בחברה – אלא גם עבור החברות עצמן. מדובר בשינוי עצום בנוף התעסוקה הגלובלי והחברות בוחנות היטב את המשמעויות הנדלניות עבורן”.

הסקר של ,IWG גם מצא, כי חברות המאפשרות לעובדיהן תנאי עבודה גמישים גם הרוויחו מכך באופן משמעותי;

  • התרחבות עסקית; 89% – לעומת 67% ב- 2016.
  • תחרותיות; 87% – לעומת 59% ב- 2014.
  • תפוקה; 82% – לעומת 75% ב- 2013.
  • משיכה ושמירה של המוכשרים ביותר; 80% – לעומת 64% ב- 2016.
  • הגדלת רווחים; 83%.

אחוזים מתייחסים עבור שנת 2017, ומושווים עם האחוזים בשנים קודמות).

במשך שנות דור, העולם היה רגיל שעבודה מתבצעת במקום קבוע ובדרך כלל בשעות 9 בבוקר עד 5 אחר הצהרים. אך מספר רב מאד של חברות מאמצות כיום מודל עבודה מאד שונה, שמניב יתרונות להן ולעובדיהן.

הסקר של IWG, גילה ששעות עבודה גמישות לא רק מפחיתות את זמני הנסיעה למקום העבודה, אלא גם מעלות את התפוקה, שמירת כח האדם, שביעות רצון בעבודה, וגם יצירתיות. זאת בנוסף ליתרונות הכספיים והאסטרטגיים שזה מביא לחברות עצמן.

בסקר רואיינו מעל 18,000 בעלי מקצוע מטווח רחב של עסקים ב- 96 מדינות לצורך סקר זה של עבודה גמישה על ידי IWG. מדגם זה נלקח ממאגר נתונים עולמי של מעל 2.1 מיליון אנשי עסקים בכירים, מנהלים, או בעלי עסקים ברחבי עולם.

עובדת רחוק ממקום עבודתה
עובדת רחוק ממקום עבודתה

מדגם זה, מייצג במידה מרבית מנהלים בכירים ובעלי עסקים ברחבי העולם. המרואיינים, נשאלו באופן ישיר בינואר 2018, ושמותיהם נלקחו ממאגר של לקוחות, יזמים, ומנהיגים בעולם העסקי ביותר מ- 100 מדינות.

הסקר נוהל באופן עצמאי על ידי MindMetre Research. המרואיינים נשאלו על עמדתם לגבי היתרונות והמניעים של עבודה גמישה.

█ יצירת כח עבודה יותר מאושר בחלקו ויותר יצרני

המעבר לסביבת עבודה גמישה משקף את השינוי בדרישות ובציפיות של כח העבודה. 80% מהנשאלים הסכימו שעבודה גמישה מאפשרת לשמור על הכשרויות הטובים, ו- 64% מהם אף מציעים זאת בבואם לגייס עובדים נוספים.

מעל מחציתם (58%) הסכימו שמתן עבודה גמישה, מגבירה את שביעות הרצון בעבודה, מה שמדגיש את הצורך שהחברות תספקנה סביבות עבודה המותאמות לעובדים של היום על מנת לשמר את כח העבודה ממדרגה ראשונה.

מנהל הקבוצה והמותגים והמיזמים של IWG, מר איאן האלט, אמר; “משמעות הטכנולוגיות החדשות היא שרבים מאיתנו יכולים כעת לעבוד בכל זמן ובכל מקום.

האתגר העומד בפני החברות הוא כיצד לייעל סביבת עבודה חדשה זאת. החברות מממשות את היתרונות של יום עבודה גמיש ואת יכולתו להגדיל תפוקה, שביעות רצון בעבודה, וביצועים עסקיים”.

█ כולם דורשים ‘לפי דרישה’ (On Demand)

הסקר הראה בנוסף, כי עבודה גמישה ושימוש במרחבי עבודה משותפים הם כבר לא נחלתם של חברות הזנק בלבד. החברות המצליחות והמגוונות ביותר בעולם – כגון; Etihad Airways, דיזל, GSK, מאסטרקארד, מיקרוסופט, אוראקל, ואובר – כבר מאמצות את גישת מרחב העבודה הגמיש.

לוגו International WorkspaceGroup

מארק דיקסון, הוסיף; “השינויים בטכנולוגיה ודִּיגִיטַצְיָה, הגבירו את השימוש בשירותי ‘לפי דרישה’ באופן כללי בעולם העסקי, כאשר ארגונים בכל גודל שהוא מגבירים את מיקור חוץ של פעילויות שאינן שייכות לליבת הארגון”.

“האפשרות של תעסוקה גמישה הנתמכת על ידי רשת מקצועית של מרחב עבודה המונע על פי דרישה נבחנת כיום על ידי מנהלים בכירים בחברות העוסקות במגוון פעילויות, כגון; ניהול סיכונים, פיתוח עסקי, משאבי אנוש, שיווק, ואסטרטגיה“.

“יגיע בקרוב היום שבו המונח ‘עבודה גמישה’ יהפוך להיות פשוט ‘עבודה’. אנו מתקרבים לנקודת התפנית הזאת”.

█ אודות IWG | מהפיכת מרחב העבודה יצאה לדרך

IWG, לשעבר Regus Austria, וינה, הוא תאגיד רב לאומי המספק מקום עבודה עולמי. חב’ IWG, נוסדה בעיר בריסל, בלגיה, בשנת 1989. החברה נסחרת בבורסה בלונדון הוא מרכיב של מדד FTSE 250.

IWG מעניקה שירותי ניהול תשתיות ושירותים עסקיים והיא נחשבת כיום מובילה את מהפכת מרחב העבודה.

לדברי נציגי חב’ IWG; “אנו מתקרבים לנקודת התפנית. מהפיכת מרחב העבודה, יצאה לדרך. החברות שלנו מסייעות כיום ליותר מ- 2.5 מיליון איש והעסק שלהם לפעול באופן יותר יצרני ורווחי. אנו עושים זאת על ידי התאמות של מרחבי עבודה המסייעים להגברת המקצוענות, השראתיות ושיתופיות, ושירותי קהילה נוספים.

דִּיגִיטַצְיָה (או דִּיגִיטִיזַצְיָה, באנגלית: Digitizing או Digitization) וטכנולוגיות חדישות משנים את עולם העבודה. אנשים רוצים את היתרונות של מתן תפוקה באופן ובמקום שהם לפי בחירתם. הלקוחות שלנו הם חברות הזנק, ארגונים קטנים ובינוניים, וחברות רב-לאומיות גדולות”.

לגופים אלה יעדים ייחודיים בתחום העסקי, כח העבודה, ושאיפות שונות. הם רוצים מרחבי עבודה וסביבה קהילתית המותאמת לצרכיהם. הם רוצים חופש בחירה. אנו מספקים בחירה זאת באמצעות החברות שלנו ומכסים את כל העולם התעסוקתי: Regus, Spaces, No18, Basement, Open Office, ו-Signature.

אנו מביאים ערך אישי, כספי, ואסטרטגי לארגונים בכל גודל – מהחברות הידועות והמתקדמות ביותר בעולם ועד האנשים הפרטיים והדור הבא של מובילי התעשייה. כל אלה מנצלים את הכח של עבודה גמישה לצורך הגברת התפוקה, יעילות, גמישות, וקרבה לשווקים שלהם.

הצטרפו אל: http://www.iwgplc.com

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן