טכנולוגיות תקשורת

סגירת רשת CDMA של חברת פלאפון למנוע הפרעות

כדי לטייב ולמנוע הפרעות ספקטרליות חברת פלאפון, תחליף לכל לקוח זכאי, על חשבונה, ללא תמורה ישירה או עקיפה, את הציוד הישן בציוד החדש. תהליך ההחלפה, יתבצע בכל אחד ממרכזי השירות והמכירה של החברה במשך שנתיים, כמפורט ברישיון החברה ◄בעקבות בקשת משרד התקשורת לפנות בדחיפות את תחום התדר בו פועלת רשת ה-CDMA של פלאפון והיא תסגור את הרשת עד לתאריך; 30/7/17.
0
0
סגירת רשת CDMA של פלאפון לטייב ולמנוע הפרעות ספקטרליות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
סגירת רשת CDMA של פלאפון לטייב ולמנוע הפרעות ספקטרליות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

משרד התקשורת, הודיע היום (כ”ז ניסן תשע”ז) כי פנה אל חברת פלאפון בבקשה לפנות בדחיפות את תחום התדר בו פועלת רשת ה-CDMA (Code Division Multiple Access או CDMA) במגמה לטייב את מפת התדרים לאור הפרעות ספקטראליות בין מערכות תקשורת שונות. פלאפון, נענתה לבקשת  המשרד ותפנה את תחום התדר בו פועלת רשת ה-CDMA של החברה ותסגור את הרשת עד לתאריך 30/7/17.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים בפייסבוק או בטוויטר.

חברת פלאפון, מפעילה היום 3 טכנולוגיות סלולריות: רשת דור 2 –CDMA, רשת דור 3 – UMTS ורשת מתקדמת דור 4LTEסגירת הרשת תשפיע על מנויים המחזיקים מכשירים אישיים או דיבורית ברכב, הפועלים ב’טכנולוגיית CDMA‘. החברה, תפסיק לספק שירות למנויים בעלי ציוד זה ביום סגירת הרשת.

דובר משרד התקשורת, ד”ר יחיאל שבי, מסר לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינהכי; החברה תחליף לכל לקוח זכאי, על חשבונה, ללא תמורה ישירה או עקיפה, את הציוד הישן בציוד החדש. תהליך ההחלפה, יתבצע בכל אחד ממרכזי השירות והמכירה של החברה במשך שנתיים, כמפורט ברישיון החברה.

החברה תפעל על מנת ליידע את המנויים הרלוונטיים באמצעים שונים;

  1. פרסום בשלושה עיתונים יומיים מהגדולים במדינה שאחד מהם בשפה הערבית.
  2. שליחת הודעה כתובה לכל מנוי זכאי אשר כתובתו רשומה בחברה.
  3. שליחת הודעה קולית או מסרון בדבר הפסקת השירות.
  4. הודעה באתר האינטרנט של החברה.

סגירת הרשת לא תשפיע על מספר הטלפון של הלקוח או על תוכנית התעריפים לפיה הוא מחויב. חברת פלאפון‘ תודיע ללקוחות הרלוונטיים במגוון דרכים מתי יחל תהליך ההחלפה, וכיצד יתבצע.

סגירת רשת CDMA של פלאפון תתבצע עד לתאריך; 30/7/17.

Code Division Multiple Access או CDMA הנחשבת לאחת השיטות ממשפחת השיטות לחלוקת יכולת שידור בין תחנות בתיאום מראש (DMA = Division Multiple Access), לצד השיטות FDMA ו- TDMA. על פי ויקיפדיה, בניגוד ל-TDMA (חלוקת יכולת שידור בין תחנות לפי זמן) ו-FDMA (חלוקת יכולת שידור בין תחנות לפי תדר) שיטה זו מאפשרת שליחה על כל רוחב הפס ובכך מונעת בזבוז משאבים.

בשיטה זו כלל המשתמשים משדרים על אותו תדר באופן קבוע וההפרדה נעשית באמצעות קידוד על ידי סדרה אקראית של כל מכשיר. השיטה, נמצאת בשימוש ב’תקשורת סלולרית‘ (“ריבוב“) בה ישנם ריבוי צדדים משדרים וריבוי צדדים קולטים.

רשתות CDMA, נמצאות בשימוש נרחב בארצות הברית. במדינת ישראל, כאמור, יש לחברת פלאפון תקשורת רשת סלולרית הפועלת בשיטה זו, אם כי השימוש בה הולך ופוחת בהדרגה לטובת רשת GSM ש’פלאפון‘ הקימה ולאחר הפרעות ספקטראליות בין מערכות תקשורת שונות.

ובעקבות בקשת משרד התקשורת לפנות בדחיפות את תחום התדר בו פועלת רשת ה-CDMA של חברת פלאפון והיא תסגור את הרשת עד לתאריך; 30/7/17.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן