חדשות כאן ישראל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

נתניהו: מאז שפגיון השכול ננעץ בלבנו, השתנו סדרי חיינו

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הפתיחה של אירועי יום הזיכרון ב'בית יד לבנים': כולנו יחד מרכינים ראש לזכרם של עשרים ושלושה אלף, חמש-מאות ארבעים וארבעה חללי מערכות האומה ואלפים אחרים שנפלו ביד מרצחי הטרור. עַם אחד אנחנו, ולכל ברור שאלמלא קורבנם של הבנים והבנות – לא היינו בני חורין בארצנו, אבל בעצם לא היינו כאן בכלל. בזכותם קמנו, בזכותם אנו חיים ◄ יחד נמשיך להגן על ארצנו, לשמור עליה, לבנות אותה. הרי זוהי מורשתם האמתית של הנופלים.
0
0

עננה של תוּגָה אופפת היום את מדינת ישראל ואופפת תמיד את המשפחות, את ההורים, את הילדים, את האלמנות, את בנות הזוג, את האחים והאחיות. יקירנו נפלו במערכות ישראל, בעת מילוי תפקידם, במערכה שבין המערכות, ובמתקפת הטרור האכזרית. מאז שפגיון השכול ננעץ בלבנו, השתנו לעד סדרי חיינו, אבל היום אנו מציינים את הערבות ההדדית ושותפות הגורל, שקושרת את כל חלקי העם עם משפחת השכול. זהו מקור אמתי ובמידה רבה ייחודי למדינת ישראל, לעוצמתו, מקור ייחודי של חוסן ועוצמה” – כך אמר היום (ראשון, ד’ באייר התשע”ז) ראש הממשלה מר בנימין נתניה בטקס הפתיחה של אירועי יום הזיכרון בבית יד לבנים בירושלים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר‘.

ראש הממשלה מר נתניהו, הוסיף וואמר בנאומו; “כולנו יחד מרכינים ראש לזכרם של עשרים ושלושה אלף, חמש-מאות ארבעים וארבעה חללי מערכות האומה ואלפים אחרים שנפלו ביד מרצחי הטרור. עַם אחד אנחנו, ולכל ברור שאלמלא קורבנם של הבנים והבנות – לא היינו בני חורין בארצנו, אבל בעצם לא היינו כאן בכלל. בזכותם קמנו, בזכותם אנו חיים.

הבוקר חנכנו בהר הרצל את היכל הזיכרון הלאומי החדש. זהו משכן רב-הוד, שמנציח את זכרם של כלל הנופלים. אני רואה בו סמל חשוב, שמבליט את יסודות הקיום שלנו בארצנו. אני רואה בו סמל חשוב לביטוי אחדות השכול.

 כברת-ארץ זו היא כל מה שיש לנו. בית ומולדת, עתיד ותקווה. שורשינו ניטעו באדמת הארץ לפני אלפי שנים, ובמשך הדורות שמרנו לה אמונים, ואת הריבונות הלאומית בה חידשנו לפני שבעה עשורים.

מדינת ישראל היא פלא היסטורי – בתקומתה, בהישגיה העצומים; ובייחוד בולט הפלא הזה וההישגים הללו, הם בולטים גם כן על רקע עמידתנו הרצופה במבחן האש והדם. אנו ניצבים כחומה בצורה מול אויבינו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הפתיחה של אירועי יום הזיכרון בבית יד לבנים | צילום: חיים צח, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הפתיחה של אירועי יום הזיכרון בבית יד לבנים | צילום: חיים צח, לע”מ

בד בבד, אנחנו מקיימים חברה דמוקרטית, חופשית, תוססת ומוסרית. אבל יש לכך מחיר כבד – מחיר אישי לכם, בני המשפחות, מחיר לאומי לכולנו. חווינו זאת על בשרנו, ואתם יודעים – משפחה משפחה וכאבה.

“הַיוּכָל כַּדוּר עוֹפֶרֶת לְהַמִית אוֹמֶץ לֵב וְטוֹהַר נְשָמָה?

 דווקא מיקירינו שהלכו בשדה הקרב, אנו שואבים נחמה. פתיל חייהם נותק בחטף, אבל ניצוץ השליחות שבער בהם מוסיף לדלוק. צבי גובר, כתב במלחמת הקוממיות לפני שנהרג: “הַיוּכָל כַּדוּר עוֹפֶרֶת לְהַמִית אוֹמֶץ לֵב וְטוֹהַר נְשָמָה?” 69 שנים עברו, וטוהר הנשמה נותר כשהיה. דור דור לתפארת הנשמה שלו, דור דור וגילוי עוצמתו.

 אחיי ואחיותיי למשפחת השכול, אתם עמוד היסוד של החברה הישראלית. גידלתם בנים ובנות למופת, השרשתם בהם ערכי אדם וּלְאוֹם, ואתם משמשים גשר בין כל מִגְזָרֵי החברה בישראל – יהודים, דרוזים, נוצרים, מוסלמים, בדואים, צ’רקסים. אזרחי המדינה חשים כלפיכם הוקרה עמוקה.

 יחד נמשיך להגן על ארצנו, לשמור עליה, לבנות אותה. הרי זוהי מורשתם האמתית של הנופלים. עַם ישראל נוצר בלבו את חלליו, וחולק להם בכל יום כבוד וּתהילת נצח. יהי זכרם של ילדינו ברוך לעד.

נזכור את כולם לעולם”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן