פוליטי מדיני

נתניהו: אנו מחויבים לסכל הסכנות, מאטיס: לכן באתי

מזכיר ההגנה האמריקני מר ג'יימס מאטיס; "אני חושב שזה חשוב שנזכיר לעצמנו שאם אנשים טובים לא יתאגדו, אנשים רעים יוכלו לגרום לנזק רב בעולמנו. אנו מחויבים לעצור זאת ולעשות כל שיידרש כדי שהדור הבא יחיה בשלום ובחירות" ◄ ראש הממשלה מר נתניהו: "לישראל אין ידידה טובה מאמריקה ולאמריקה אין ידידה טובה מישראל...".
0
0

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו בפתח פגישתו היום (שישי, כ”ה בניסן התשע”ז) עם מזכיר ההגנה האמריקני ג’יימס מאטיס: “לישראל אין ידידה טובה מאמריקה ולאמריקה אין ידידה טובה מישראל. זוהי שותפות שמבוססת על ערכים משותפים במובן העמוק ביותר של המילה. אנו מרגישים שיש שינוי גדול בכיוון של המדיניות האמריקנית….

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

אנו יודעים שהמילים הברורות והישירות שאמרת, אדוני מזכיר ההגנה, לגבי איראן באו בעקבות מילים חזקות וישירות מאוד של הנשיא טראמפ ומעשים מאוד ברורים נגד השימוש של סוריה, השליחה של איראן, ב’נשק כימי‘. זה מוערך ברחבי העולם ובאזורנו. אני חושב שזה שינוי מבורך, שינוי אסטרטגי של מנהיגות ומדיניות אמריקנית”.

ראש הממשלה מר נתניהו, המשיך ואמר; “אנו חולקים ערכים משותפים וגם סכנות משותפות. הסכנות המשותפות מבוססות על האיומים הכפולים של ה’אסלאם הקיצוני‘ – הקיצונים השיעים שמונהגים על ידי איראן והקיצונים הסונים שמונהגים על ידי דאע”ש.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם מזכיר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ | וידאו: רועי אברהם, לע"מ | סאונד: בן פרץ, לע"מ
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם מזכיר ההגנה האמריקני ג’יימס מאטיס | צילום: עמוס בן גרשום, לע”מ |  וידאו: רועי אברהם, לע”מ | סאונד: בן פרץ, לע”מ

אנו מחויבים לסכל את הסכנות האלה, כפי שאנו מחויבים למצות את ההזדמנויות המשותפות, ההזדמנויות הגדולות שאני מאמין שעומדות לפנינו, אדוני מזכיר ההגנה, בגלל הבנתם של רבים משכנינו הערבים את האיום המשותף אך גם את הזדמנויות העתיד. 

אני מצפה לדון עם מזכיר ההגנה של בת בריתנו האמריקנית הגדולה באשר לדרכים שבהן נוכל לסכל את הסכנות ולמצות את ההזדמנויות יחד. ברוך הבא לירושלים“. סיכם ראש הממשלה מר נתניהו.

█  “לשמור על אזור יציב, שקט ומשגשג אלה הסיבות שהגעתי לדון בהן עם ראש הממשלה במיוחד בשבוע שלפני יום הזיכרון לשואה…”.

מזכיר ההגנה האמריקני מר ג’יימס מאטיס (James Norman Mattis); “תודה לך אדוני ראש הממשלה. לעונג לי להיות כאן בישראל, בת בריתנו וידידתנו הוותיקה באזור. שתי הסכנות שעומדות בפני ישראל וכל המדינות האחרות באזור שמנסות לשמור על אזור יציב, שקט ומשגשג הן אלה שהגעתי לדון בהן עם ראש הממשלה, במיוחד בשבוע שלפני יום הזיכרון לשואה.

אני חושב שזה חשוב שנזכיר לעצמנו שאם אנשים טובים לא יתאגדו, אנשים רעים יוכלו לגרום לנזק רב בעולמנו. אנו מחויבים לעצור זאת ולעשות כל שיידרש, כדי שהדור הבא, יחיה בשלום ובחירות. תודה רבה לך אדוני ראש הממשלה. זו זכות להיות כאן עמך“. סיכם בפני העיתונאים מזכיר ההגנה האמריקני מר מאטיס.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן