חינוך

נפתחה ההרשמה ל’בתי הספר של החופש הגדול’

משרד החינוך: קייטנות הקיץ של משרד החינוך יפעלו עד ה-21 ביולי, בשעות 08:00-13:00, הקייטנות יפעלו חינם ברשויות באשכולות למ"ס 1-4 (ירושלים, רמלה, עכו, נצרת, לוד, אום אל פאחם, רהט) ◄התכנית תקל על נטל התשלומים של ההורים ותחסוך לכל משפחה סכום כולל של עד כ- 1,000 ₪, לילד ◄ההרשמה באתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות.
0
0

לידיעת ההורים: נפתחה ההרשמה ל”בתי הספר של החופש הגדול” מדובר בבשורה משמעותית וחגיגית להורים! השנה, הרחיב ‘משרד החינוך’ את הפעילות ב’קייטנות הקיץ של משרד החינוך’ גם לילדי כיתות ג’ המופעלת על ידי צוותי הוראה מקצועיים, בתשלום אפסי עבור השכבות החלשות, או בתשלום סמלי עבור השכבות החזקות.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

אם כן, מדובר בשיא כל הזמנים; כ-450 אלף תלמידים מכל רחבי הארץ; ייהנו מקייטנות הקיץ של משרד החינוך ועם העובדות לא מתווכחים;

  • בשנת תשע”ו, השתתפו 203,411 תלמידים – מדובר בגידול של יותר מפי שניים.
  • קייטנות הקיץ של משרד החינוך, יפעלו עד ה-21 ביולי, בשעות 08:00-13:00.
  • הקלה משמעותית בנטל; הקייטנות יפעלו חינם ברשויות באשכולות למ”ס 1-4 (ירושלים, רמלה, עכו, נצרת, לוד, אום אל פאחם, רהט).
  • יתקיימו פעילויות תרבות, העשרה לימודית, חוגים, ימי שיא בנושאים ערכיים.
  • רמת פעילות גבוהה שמופעלת על ידי מורים מקצועיים; המסגרות החינוכיות יופעלו על ידי צוותי המורים של בית הספר.
  • הנושא המרכז השנה הוא “ירושלים“.
  • מסגרות החינוך כוללות גם את החינוך המוכר שאינו רשמי.

 מנכל משרד החינוך מר שמואל אבואב: “מדובר בבשורה אדירה להורים!”

מנהל כללי של משרד החינוך מר שמואל אבואב, אינו מסתיר את שביעות רצונו ואומר: “מדובר בבשורה אדירה להורים! השנה, הרחבנו את הפעילות גם לילדי כיתות ג’, ואנחנו עדים לגידול מאוד מרשים במספר התלמידים שיגיעו הקיץ הזה למסגרות החינוכיות של משרד החינוך.

מנכל משרד החינוך מר שמואל אבואב: נפתחה ההרשמה ל'בתי הספר של החופש הגדול'  | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מנכ”ל משרד החינוך מר שמואל אבואב: נפתחה ההרשמה ל’בתי הספר של החופש הגדול’  | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

אנחנו מעניקים מסגרות קיץ איכותיות שמופעלת על ידי צוותי הוראה מקצועיים, בתשלום אפסי עבור השכבות החלשות, או בתשלום סמלי עבור השכבות החזקות. אני מזמין את ההורים, מכל רחבי הארץ, לרשום את ילדיהם למסגרות הקיץ שלנו”. סיכם מר אבואב.

בחופשת הקיץ, יוכלו תלמידי כיתות א’, ב’ והשנה גם כיתה ג’ ליהנות ממסגרת חינוכית בחינם, או בעלות בסיסית בלבד. כל 253 הרשויות המקומיות שבתחומן בתי ספר יסודיים, נענו ל”קול קורא” שפרסם משרד החינוך, והביעו נכונות להפעיל את תכנית “בתי הספר של החופש הגדול” בקיץ תשע”ז, בבתי הספר הרשמיים והמוכרים שאינם רשמיים (מוכש”רים). השנה, התכנית תתרחב ותכלול גם את תלמידי כיתות ג.

כ- 450 אלף תלמידי כיתות א’-ג’ צפויים ליהנות בקיץ הקרוב מהתכנית, במסגרתה, יחשפו למגוון חוגים ופעילויות העשרה בתחומי הדעת ובתחום החברתי ערכי. התלמידים, ייהנו מחוגים מגוונים, פעילויות ספורט, פעילות בנושא זהירות בדרכים, סיור במוזאונים ועוד.

השנה, נבחר נושא; ירושלים כנושא המרכז השנתי, המהווה המשך לנושא השנתי. נושא זה, יבוא לידי ביטוי בהיבטים חווייתיים ובהפעלות שונות עם התלמידים והוריהם.

 להלן נתוני השתתפות תלמידים בשנים קודמות;

2014 / תשע”ד 2015 / תשע”ה 2016 / תשע”ו
168,094 185,060 203,411

בתי הספר של החופש הגדול” יעסקו השנה בנושא; “ירושלים” ויכללו התנסויות חווייתיות, למידה מגוונת באמצעות חוגי העשרה, ספורט, חינוך סביבתי ומעורבות חברתית, למידה באמצעות מרכזי למידה אינטראקטיביים, מועדון קריאה וסדנת כתיבה יוצרת. כמו כן, ישולבו בפעילויות ימי שיא סביב נושאים ערכיים.

התכנית תקל על נטל התשלומים של ההורים ותחסוך לכל משפחה סכום כולל של עד כ- 1,000 ₪, לילד. התכנית מעניקה שוויון הזדמנויות ותאפשר להורים להמשיך בשגרת יום עבודתם. העלות להורים תתבצע בהתאם לאשכול הסוציואקונומי.

  עלויות להורים:

  • רשויות באשכולות למ”ס 1-4. לדוגמה; ירושלים, רמלה, עכו, נצרת, לוד, אום אל פאחם, רהטמשרד החינוך משתתף במימון מלא של התכנית המופעלת. ההורים אינם משתתפים במימון התכנית.
  • רשויות באשכולות למ”ס 5-7. לדוגמה; אשדוד, אשקלון, חיפה, נתניה, ראשון לציון, זבולון, מעיליא – בנוסף להשתתפותו של משרד החינוך במימון התכנית תהיה השתתפות של הורים, כאשר גובה השתתפותם של ההורים בעלות התכנית הוא  300 ₪ לכל תלמיד משתתף, לכל פרק הזמן.
  • רשויות באשכולות למ”ס 8-10. לדוגמה; הוד השרון, הרצליה, כפר סבא, מודיעין, תל אביב-יפו,  בנוסף להשתתפותו של משרד החינוך במימון התכנית תהיה השתתפות של הורים. גובה השתתפותם של ההורים בעלות התכנית באשכולות אלו הוא  450 ₪ לכל תלמיד משתתף לכל פרק הזמן.

ראה סרטון ויזואליה על בתי הספר של החופש הגדול.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן