בנקים חדשות

נגידת בנק ישראל דר’ פלוג לא תתמודד לכהונה נוספת

נגידת בנק ישראל הגב' קרנית פְלוּג, הדגישה, כי תמשיך להוביל את בנק ישראל, על כל תפקידיו ובפרט את קבלת החלטות המדיניות המוניטארית, עד ליום בו יסתיים תפקידה ותחל הכהונה של הנגיד או הנגידה הבאים... "אני יכולה לומר כבר עכשיו שאסיים את תפקידי תוך תחושת סיפוק רב, היות ולבנק ישראל, יש חלק נכבד במצב האיתן וביציבות שהפגינה כלכלת ישראל בשנים האחרונות, כמו גם בניתוח ובהצפת האתגרים המשמעותיים בפניהם נעמוד בשנים הבאות".
0
0
נגידת בנק ישראל, דר' קרנית פלוג
נגידת בנק ישראל, דר’ קרנית פלוג

דר’ קרנית פְלוּג נגידת בנק ישראל, מאז אוקטובר 2013. ביולי 2018, דר’ קרנית פלוג, הודיעה היום (יום שישי, כ”ג תמוז, תשע”ח) כי כהונתה בת ה-5 שנים שלה כ’נגידה’ תסתיים, על פי חוק ב-12 בנובמבר 2018 – כך מסר דובר בנק ישראל מר יואב סופר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

אמש (חמישי, כ”ב תמוז, תשע”ח) שוחחה נגידת בנק ישראל, דר’ פלוג, עם ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו ובהלכה, הודיעה לו, כי גמלה בליבה ההחלטה, כי לא תעמיד את עצמה כמועמדת ל’נגידת בנק ישראל‘ לתקופת כהונה נוספת.

“זכיתי לעמוד בראש ארגון איכותי ביותר, העושה את מלאכתו במקצועיות, ממלכתיות, ונאמנות ואשר מממש יום יום את החזון שהציב לעצמו – להיות בנק מרכזי מתקדם, שתורם לשגשוג כלכלת ישראל ואזרחיה” – כתבה הנגידה הגב’ פלוג במכתב שמסרה אל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

“על רקע זה, הוסיפה הנגידה; ומתוך שאני יודעת שאתה מכיר בחשיבות התפקיד שממלא בנק ישראל לאורך השנים, הריני פונה אליך, אדוני ראש הממשלה, בבקשה שתבטיח שהליך בחירתו של ‘נגיד בנק ישראל’ ינוהל באופן שיבטיח את עצמאותו ומקצועיות שלו בנק ישראל גם בשנים הקרובות וזאת בהתייחס הן לניהול הליך המינוי והן לתוצאה שתתקבל בסופו .

ככל שתבקש, אני עומדת לרשותך כדי לסייע בכך וכמובן לסייע לכניסה המוצלחת לתפקיד של מי שייבחר בסופו של דבר.

כידוע, לך עצמאותו ומקצועיותו של בנק ישראל הינם נדבך חשוב בעמידות ובשגשוג של כלכלת ישראל.

המוניטין הבינלאומי שיצא לבנק ישראל כגורם מקצועי, אמין ובלתי, תלוי תורם תרומה חשובה לאמון בכלכלה הישראלית ובמטבע הישראלי וליציבותה של המערכת הפיננסית.

הנגידים שנבחרו על ידי ראשי הממשלה להוביל את הבנק לאורך השנים, לרבות כמובן פרופ’ סטנלי פישר אותו אתה בחרת, היו אנשי מקצוע מן השורה הראשונה והמוניטין שלהם היווה מרכיב חשוב במוניטין המקצועי של בנק ישראל.

עצמאותו של בנק ישראל, חשובה לניהול המדיניות המוניטרית ועוגנה בחוק, כלקח מהמשבר הכלכלי החמור בתולדות המדינה.

█ הממשלה פועלת במציאות אי ודאות מתמדת לגבי מועד הבחירות הבאות

העצמאות חשובה לא פחות גם לשמירה על היציבות הפיננסית ולמילוי תפקידו של הנגיד כ‘יועץ כלכלי לממשלה’ שחובתו לנתח ולגבש המלצות מדיניות ארוכת טווח על בסיס נתוני אמת ותשתית מקצועית עמוקה.

קיומו של גורם מקצועי בלתי תלוי חשובה שבעתיים במציאות שבה פועלת הממשלה תחת אי ודאות מתמדת לגבי מועד הבחירות הבאות, ואילוצים פוליטיים קצרי טווח.

כדי שמקבלי ההחלטות יהיו חשופים ומודעים להשלכות של חלופות מדיניות שונות, לטווח הקצר והארוך, חיוני שהעמדה המקצועית תאמר בצורה פתוחה, שקופה וללא מורא.

חשיבות הדברים מתחדדת לאור העובדה שהרציפות, ההמשכיות והוודאות לגבי תפקודו המקצועי של בנק ישראל, נבחנת בכל יום בשבע עיניים על ידי על סוכנויות הדירוג הזרות, המוסדות הכלכליים הבינלאומיים וכמובן ידי על גם הפעילים בשווקים הפיננסיים בישראל ואזרחי ישראל בכלל .

הנגידה, דר’ פלוג, המשיכה ציינה, בין היתר, כי; “אין זו עת לסיכומים, אולם אני יכולה לומר כבר עכשיו, שאסיים את תפקידי תוך תחושת סיפוק רב, היות ולבנק ישראל, יש חלק נכבד במצב האיתן וביציבות שהפגינה כלכלת ישראל בשנים האחרונות, כמו גם בניתוח ובהצפת האתגרים המשמעותיים בפניהם נעמוד בשנים הבאות”.

נגידת בנק ישראל, דר’ קרנית פלוג, הוסיפה והדגישה, כי תמשיך להוביל את בנק ישראל, על כל תפקידיו ובפרט את קבלת החלטות המדיניות המוניטארית, עד ליום בו יסתיים תפקידה ותחל הכהונה של הנגיד או הנגידה הבאים.

אל מכתב הנגידה לראש הממשלה

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן