חדשות כאן חלל | תעופה

נאסא וישראל בפרויקט החללית הישראלית הראשונה לירח

נאסא וסוכנות החלל הישראלית במשרד המדע של מדינת ישראל, חתמו היום על הסכם חדש שבמסגרתו תשתתף נאסא במשימה של עמותת SpaceIL שצפויה לשגר חללית ישראלית ראשונה לירח בחודשים הקרובים. שיתוף הפעולה יתבטא בשיתוף נתונים, שימוש בתשתיות של נאס"א בחלל ובהרכבת מכשיר של נאסא על החללית הישראלית. ההסכם הוא חלק מהמהלכים שעושה נאס"א לקדם את החזרה לחקר הירח.
0
0
מימין: דר' זורבוכן , בריידנסטיין מנאסא, בלסברגר, דר' ענתבי
מימין: דר’ זורבוכן , בריידנסטיין מנאסא, אבי בלסברגר, דר’ ענתבי

מנהל האווירונאוטיקה והחלל הלאומי (באנגלית: National Aeronautics and Space Administration ובקיצור NASA – נאס”א) היא סוכנות החלל של ארצות הברית האחראית על תוכנית החלל האמריקאית וחקר האווירונאוטיקה והחלל מטעם ממשלת ארצות הברית וסוכנות החלל הישראלית במשרד המדע של ממשלת ישראל בראשות השר אופיר אקוניס, חתמו היום (כ”ד בתשרי התשע”ט, 3 באוקטובר) על הסכם חדש שבמסגרתו תשתתף נאס”א במשימה של עמותת SpaceIL אשר צפויה לשגר חללית ישראלית ראשונה לירח בחודשים הקרובים. ההסכם נחתם היום בגרמניה, במהלך כנס החלל העולמי (IAC) ולרגל שבוע החלל העולמי שמצוין בישראל במגוון אירועים.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בהסכם נקבע בין היתר, כי יותקן על החללית מכשיר מחזיר לייזר של ‘נאסא’ אשר נועד לסייע באיתור המיקום המדויק של החללית על הקרקע לאחר הנחיתה.

נאסא, תאפשר ל-SpaceIL לקבל שירותי תקשורת עם החללית ואיכון לחלל העמוק באמצעות רשת אנטנות ענק של נאסא | Nasa, מה שיסייע בתקשורת של החללית עם כדור הארץ.

שר המדע מר אופיר אקוניס אמר; “שיתוף הפעולה בין ישראל לבין ארצות הברית הולך ומתחזק בכל התחומים וכך גם הקשר בין נאסא | Nasa לסוכנות החלל הישראלית.

ישראל גאה להיות חלק מהמסע המחודש לירח ולקדם את היכולות הטכנולוגיות שלנו – בכל מקום״.

ההסכם בא בעקבות ביקורו האחרון של ראש נאסא | Nasa מר ג’ים בריידנסטיין ביוני בישראל שבמהלכו חתם על מזכר הבנות עם סוכנות החלל הישראלית לקידום שיתוף הפעולה בין הסוכנויות ונפגש עם נציגי SpaceIl.

מר בריידנסטיין, הצהיר במהלך ביקורו שעד שנת 2025, תקים נאסא תחנת חלל סביב הירח ובפרויקט יהיו שותפות מדינות רבות.

█ נאסא, רואה בנו שחקן ראוי ב”זירת החלל העמוק”…

בריידנסטיין, הוסיף ואמר היום על ההסכם החדש; “אני שמח להרחיב במסגרת ההסכם שנחתם את ההתקדמות בפעילות המסחרית בסביבת הירח. שותפויות חדשניות כמו אלו הן חיוניות ככל שאנחנו מתקדמים לחזרה לירח וליצירת הזדמנויות חדשות שם”.

שר המדע והטכנולוגיה אקוניס, עם ראש נאסא בריידנסטין
שר המדע והטכנולוגיה אקוניס, עם ראש נאסא בריידנסטין

דוברת וממונה על יחסי ציבור | משרד המדע, הטכנולוגיה | הגב’ ליבי עוז, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי במסגרת ההסכם שנחתם היום על ידי מנהל סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע מר אבי בלסברגר לבין ראש נאסא מר בריידנסטיין ובנוכחות מנכל עמותת SpaceIL דר’ עידו ענתבי, בכנס החלל העולמי (IAC) ב-גרמניה, הוסכם גם, כי נאסא, תקבל גישה לנתונים שיספק מכשיר המגנומטר שמותקן על החללית. המכשיר, שפותח בשיתוף מכון ויצמן למדע, יבצע מדידות של השדה המגנטי באתר הנחיתה של החללית.

כמו כן, הלוויין לחקר הירח (LRO) ששיגרה נאסא, לפני עשור וסובב כיום את הירח, ינסה לצלם את החללית הישראלית כשהיא תנחת על הירח.

מנכל עמותת SpaceIL דר’ עידו ענתבי, אמר היום; “כמיזם פרטי שנולד כרעיון אמיץ כנגד כל הסיכויים, זהו כבוד גדול עבורנו שנאסא רואה בנו שחקן ראוי ב”זירת החלל העמוק”. כולנו תקווה שהחללית שלנו היא רק הסנונית הראשונה וכי יבואו משימות חלל ואתגרים טכנולוגיים נוספים בתחום.

אני מאמין, כי לישראל, יש פוטנציאל התפתחות רב בתחום החלל, במיוחד לאור הניסיון של התעשייה האווירית, כפי שבא לידי ביטוי בשותפותם במשימת SpaceIL“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן