חדשות כאן ישראל מועצה אזורית הר חברון תחבורה | רכב | תעופה

מ.א הר חברון להפריד במעבר מיתר בין כלי רכב לבני האדם

מחר (שני) יתקיים בכנסת דיון בוועדת המשנה חוץ וביטחון בנושא סטטוס כבישים ומעברים ביהודה ושומרון - ובפרט ב'מעבר מיתר' ◄ תושבים מספרים על תחושה של סכנה עד כמעט לינץ׳ פעמים רבות בחיכוך בין האוכלוסיות וכמובן "פגיעה מטורפת" באיכות החיים ◄ ראש המועצה האזורית הר חברון, מבקש לעשות הפרדה בין המעבר הרכוב, לזה של הולכי רגל - בני האדם, כמו שקורה בשאר מעברי יהודה ושומרון.
0
0
יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון
יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון

 סטטוס כבישים ומעברים ביהודה ושומרון – ובפרט ב’מעבר מֵיתָר’ יהיה עיקרי הדיון של וועדת המשנה חוץ וביטחון של הכנסת, שתקיים מחר בבוקר (יום שני, כ”ה באב, התשע”ח). זאת לאור העובדה הדוחקת בעת זו של החיכוך של אוכלוסיית ישראלים באוכלוסיית פלשתינים במעבר מיתר, אשר אינו מפריד בין המעבר הרכוב, לזה של הולכי רגל עלול ומביא לא פעם בפני מעשה לינץ׳, תושבים מספרים על תחושה של סכנה עד כמעט לינץ׳ פעמים רבות בחיכוך בין האוכלוסיות וכמובן פגיעה מטורפת באיכות החיים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הדיון החשוב בוועדת המשנה חוץ וביטחון של הכנסת, מתקיים לאור ההפקרות המוחלטת המתרחשת במעבר מיתר, אשר מסכנת את חייהם של התושבים בהר חברון ומשבשת את שגרת חייהם עד לבלי הכר.

מעבר מֵיתָר הוא מעבר משותף לישראלים ופלשתינים, אשר תוכנן למעבר של כ-500 כלי רכב ביום ו-3000 פועלים פלשתינים ביום.

בפועל, עולה, כי כיום עוברים בסופי שבוע במעבר הזה, כ-6000 כלי רכב ומדי יום 12,000 פועלים פלשתיניים ובנוסף עוברות בו כ-700 משאיות ביום ועוד 400 משאיות שעושות העברות של גב אל גב (המשאית הפלשתינית, פורקת חומרי בניה צמוד למעבר, המשאית הישראלית אוספת ויוצאת החוצה לשטחה של ישראל).

מכאן אפשר להבין איזה כאוס מוחלט נוצר במקום, שמסכן את תושבי הר חברון.

יועצת תקשורת הגב’ הילה זליגמן תקשורת, בעלת משרד יחסי ציבור וניו מדיה, חברת ייעוץ אסטרטגי ותקשורתי, מסרה ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; תושבים מספרים על תחושה של סכנה עד כמעט לינץ׳ פעמים רבות בחיכוך בין האוכלוסיות וכמובן “פגיעה מטורפת” באיכות החיים.

 ראש המועצה האזורית הר חברון מר יוחאי דמרי; רק הפרדה תפתור הבעיה

מעבר מֵיתָר שאוזרח בדצמבר 2007 ופועלים בו שלושה מתחמים; מעבר הולכי רגל, כלי רכב ו”אגרגטים” (סוג של סלע הגדול משני מילימטר וקטן מ-57 מילימטר. חצץ, הוא גם כינוי לאבנים קטנות). המעבר ממוקם בדרום הר חברון, סמוך ליישוב מיתר.

ראש המועצה האזורית הר חברון מר יוחאי דמרי, מבקש לעשות הפרדה בין המעבר הרכוב, לזה של הולכי רגל – בני האדם, כמו שקורה בשאר מעברי יהודה ושומרון. “זה יפתור את הבעיה.

אם יפרידו, יהיו פחות מכוניות פרטיות באזור, פחות חניות פיראטיות, פחות תנועה ופחות בלגאן…” – אמר ראש המועצה האזורית הר חברון מר  דמרי.

מעבר מיתר, עליו אחראית רשות מעברים יבשתיים (רמים) הגוף האחראי לריכוז ותיאום מדיניות משרד הביטחון במעברים היבשתיים בין ישראל לרשות הפלסטינית בעוד משטרת ישראל האחראית על המעברים בעוטף ירושלים ואילו צהל, האחראי על המעברים הפנימיים ביהודה ושומרון.

הרשות למעברים יבשתיים, אחראית על 16 מעברים, 14 מעברים בין ישראל ליהודה ושומרון ושני מעברים בין ישראל לרצועת עזה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן