חדשות כאן ישראל כאן מדע | טכנולוגיה

משרד המדע שיתוף טכנולוגי חדש בין ישראל להודו בחלל

שר המדע אקוניס; "הוכחה נוספת לעוצמותיה הטכנולוגיות של ישראל... העולם רואה בישראל מעצמה טכנולוגית. ההסכמים פורצי הדרך שאנו חותמים עם מעצמה כמו הודו מהווים אישור נוסף להערכה העולמית שיש כלפי מדינת ישראל, כלפי המוחות המבריקים שעובדים כאן וכלפי המדע והטכנולוגיה שלנו".
0
0
שר המדע והטכנולוגיה מר אופיר אקוניס ברקע: לוויינים ישראליים BGUSAT ו-SpacePharma שוגרו בהצלחה בעבר מהודו | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
שר המדע והטכנולוגיה מר אופיר אקוניס ברקע: לוויינים ישראליים BGUSAT ו-SpacePharma ששוגרו בהצלחה בעבר מהודו | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

לרגל ביקורו של ראש ממשלת הודו מר נרנדרה מודי (Narendra Damodardas Modi ) בישראל השבוע, חתמה אמש (שלישי, י”א בתמוז התשע”ז) ‘סוכנות החלל הישראלית’ ב’משרד המדע’ הסכם חדש וראשון מסוגו עם סוכנות החלל ההודית (ISRO).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

ההסכם עוסק בהתאמת טכנולוגיות ישראליות לתנאי החלל הקיצוניים, בהן הנעה חשמלית ללוויינים קטנים ומערכת מדויקת למדידת זמן. בנוסף, ייבחנו הסוכנויות, פיתוח משותף של מערכת להעברת נתונים בין לוויינים.

שר המדע חבר הכנסת מר אופיר אקוניס, הכריז; “העולם רואה בישראל מעצמה טכנולוגית. ההסכמים פורצי הדרך שאנו חותמים עם מעצמה כמו הודו, מהווים אישור נוסף להערכה העולמית שיש כלפי מדינת ישראל, כלפי המוחות המבריקים שעובדים כאן וכלפי המדע והטכנולוגיה שלנו”.

ההסכם החל להתממש כבר לאחר ביקור מוצלח שקיים שר המדע מר אקוניס בהודו בדצמבר 2015 שבמסגרתו ביקר גם בסוכנות החלל ההודית.

מאז הלכו והתהדקו המגעים בין שתי סוכנויות החלל, שיחד עם היחסים החמים השוררים בין המדינות ועם היכרותו המעמיקה של קיראן קומאר העומד בראש סוכנות החלל ההודית את סקטור החלל הישראלי, הובילו לחתימת ההסכמים החדשים.

ההסכם עוסק בשיתוף פעולה בין שתי המדינות לפיתוח ולבחינה של שתי טכנולוגיות ישראליות; הראשונה, בחינת הסבה של מערכת למדידת זמן מדויקת שפותחה בחברת AccuBeat הישראלית ממערכת מוטסת למערכת שמתאימה לתנאי הסביבה הקשים בחלל.

טכנולוגיה השניה, פיתוח של יכולות מתקדמות בתחום ההנעה החשמלית בחלל ללוויינים קטנים בהתבסס על הידע הקיים בחברת רפאל.

מנהל סוכנות החלל הישראלית; התאמת הטכנולוגיות הישראליות לתנאי חלל ולהתקדמות טכנולוגית שתהיה לה השפעה על הכלכלה

בנוסף לכך, יבחנו הסוכנויות החלל של הודו וישראל, אפשרות לפיתוח משותף של יכולת העברת נתונים מלוויינים הנמצאים במסלולים נמוכים ללווייני תקשורת, הנמצאים במסלולים גבוהים.

דוברת וממונה על יחסי ציבור | משרד המדע, הטכנולוגיה | הגב’ ליבי עוז, מסרה לפורטל ‘כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי הפרויקטים, יתוקצבו על ידי כל מדינה בנפרד ויעבדו בהם ישראלים והודים.

ההסכם פותח דלת להתקדמות משמעותית בתחום החלל לשתי המדינות; “ההודים, מבינים שיש לנו יתרונות והם מזהים אותנו כמדינה עם יכולות מתקדמות בתעשיית וב’חקר החלל’” – אומר מנהל סוכנות החלל הישראלית מר אבי בלסברגר.

“שיתוף הפעולה בין שתי הסוכנויות, יביא להשגה מהירה יותר של היעדים של כל סוכנות, להתאמת הטכנולוגיות הישראליות לתנאי חלל ולהתקדמות טכנולוגית שתהיה לה השפעה על הכלכלה.

הודו, נחשבת מעצמה בתחום החלל ובפרט בתחום השיגורים המסחריים לחלל ועשויה לסייע בעתיד ל’סוכנות החלל הישראלית‘ גם בתחום זה”.

הסכם נוסף, שייחתם במסגרת הביקור הוא בין מכון אשר לחקר החלל ב-טכניון ובין המכון ההודי ללימוד מדע טכנולוגיית חלל (IIST).

במסגרת ההסכם, יבוצעו שיתופי פעולה בין גופי מחקר ופיתוח, יוקמו תכניות לימוד והשתלמויות משותפות ויהיו חילופי חוקרים בין המדינות. להסכם תועלת ארוכת טווח של הפרייה הדדית בין המדינות ומחקר משותף.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן