חדשות צרכנות

משרד הכלכלה פער בעשרות אחוזים במוצרי התינוקות

הורים צעירים, חובה לקרוא; מרגישים שפערי המחירים בין הרשתות השונות במוצרים לתינוקות גבוהים? ב"סל מוצרי התינוקות" של משרד הכלכלה ו'המועצה לצרכנות' נמצאו פערים של 24% בין הרשת הזולה ליקרה ביותר. על רקע פעילות המשרד לטובת הפחתת יוקר המחיה במשק הישראלי, נערכה בדיקה יחד עם המועצה לצרכנות ובה עשרת המוצרים הבסיסיים ביותר בין מאות סניפי הפארם ורשתות השיווק בפריסה ארצית רחבה ◄שר הכלכלה והתעשייה, כהן; "משרד הכלכלה, לרבות הרשויות הכפופות אליו, ימשיכו לקדם בנחישות מהלכים להורדת יוקר המחייה".
0
0
אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה
אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה

פערים של עשרות אחוזים ב’סל מוצרי התינוקות’ נחשפו על ידי משרד הכלכלה והתעשייה ו’המועצה לצרכנות’ לאחר הבדיקה, התברר, כי הפער בין הרשת היקרה ביותר; “קינג סטור” והזולה ביותר; “יינות ביתן” עומד על 24%. זאת ועוד; במוצרים ספציפיים בין רשתות השיווק השונות, נמצאו פערים גבוהים הרבה יותר; מרכך לשיער פער של 96%, אל סבון בפער של 116%, מגבונים בפער של 52%, חיתולים בפער של 38% ותחליף מזון לתינוקות (תמ”ל) בפער של 47%.

 ■רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ‘פורטל כאן ישראל | kanisrael  | כאן נעים | kan-naim אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

שר הכלכלה והתעשייה, חבר כנסת מר אלי כהן, הגיב על הממצאים; “הוראות שקיפות המחירים שבתוקף מאפשרות לצרכנים להשוות בין הרשתות השונות ואני קורא להם להשתמש באפליקציות השונות שעומדות לרשותם, באופן שיסייע להם לבצע צרכנות נבונה.

משרד הכלכלה, לרבות הרשויות הכפופות אליו, ימשיכו לקדם בנחישות מהלכים להורדת יוקר המחייה” – הדגיש שר הכלכלה והתעשייה, מר כהן.

נתוני השוואת סל מוצרי תינוקות בין הרשתות השונות:

שם הרשת ממוצע עלות הסל
יינות ביתן 215.41
רמי לוי 218.37
יוחננוף 218.52
סופר-פארם 223.03
סאלח דבאח 225.86
מחסני השוק 230.98
יינות ביתן בסיטי 231.12
שופרסל דיל EXTRA 235.90
שופרסל דיל 236.40
ניו פארם 239.76
מגה בעיר 241.66
קשת טעמים 245.85
סטופ מרקט 251.04
חצי חינם 253.00
ויקטורי 253.86
קינג סטור 266.10

רשימת המוצרים שנבדקו:

מס”ד שם המוצר
1 אל סבון לתינוק קמיל בלו קלאסיק 1 ליטר
2 דייסת דגנים קורנפלור פרווה בד”צ מטרנה 200 גרם
3 חיתולים ליטל בייביז עד 6 קילו שלב 1 האגיס 40 יחידות
4 מגבוני האגיס מילוי בבישום עדין 4 * 72 מגבונים
5 מגבונים מילוי ללא בישום האגיס 4 * 72 מגבונים
6 מרכך לילדים מתיר קשרים הוואי 700 מ”ל
7 משטחי החתלה האגיס 10 יחידות
8 שמפו לילדים מיניונים נקה 750 מ”ל
9 שמפו סנסיטיב אל דמע ד”ר פישר 1 ליטר
10 תרכובת מזון לתינוק שלב 1 מטרנה אקסטרה קייר 700 גרם

מרגישים שפערי המחירים בין הרשתות השונות במוצרים לתינוקות גבוהים? סל מוצרי התינוקות של משרד הכלכלה ו’המועצה לצרכנות’ נמצאו פערים של 24% בין הרשת הזולה ליקרה ביותר. 

על רקע פעילות משרד הכלכלה והתעשייה לטובת הפחתת יוקר המחיה במשק הישראלי, נערכה בדיקה יחד עם המועצה לצרכנות ובה עשרת המוצרים הבסיסיים ביותר בין מאות סניפי הפארם ורשתות השיווק בפריסה ארצית רחבה.

בין המוצרים השונים; תמ”ל, חיתולים, מגבונים, מרכך שיער לתינוקות, שמפו לתינוקות, דייסת דגנים ונוספים.

הרשתות שנבדקו בבדיקה זו, היו רשתות השיווק; יינות ביתן, יוחננוף, שוק העיר, מגה בעיר, מחסני השוק, מגה בעיר, קינג סטור, שופרסל דיל, רמי לוי ועוד.

בקרב רשתות הפארם, נבדקו הרשתות ניו-פארם ו-סופר פארם. הרשתות שנסקרו (הן בתחום הפארם והן רשתות השיווק), הינן רשתות המעלות את מחיריהן לאינטרנט מדי יום, בהתאם לחוק שקיפות המחירים, ומחיריהן נבדקו באמצעות אפליקציית פרייסז.

הפער בין מוצרים בין הרשת היקרה לזולה ביותר;

  • אל סבון לתינוק קמיל בלו קלאסיק 1 ליטר, נמכר בניו-פארם ב-12.90 ₪, לעומת 27.90 ₪ ברשת קינג סטור, פער של 116% בין המחיר הזול ליקר!
  • תרכובת מזון לתינוק שלב 1 מטרנה אקסטרה קייר 700 גרם נמכר בסופר פארם ב-47.5 ₪, לעומת 69.90 ₪ בסטופ מרקט, בפער של 47%.
  • שמפו סנסיטיב אל דמע ד”ר פישר 1 ליטר נמכר ברשת קשת טעמים ב-25.90 ₪ לעומת 35.90 ₪ בניו-פארם – פער של 39%.
  • מרכך לילדים מתיר קשרים הוואי 700 מ”ל נמכר ביינות ביתן ב-7.62 ₪ לעומת 14.90 ₪ בניו-פארם, פער של 96%.
  • חיתולים ליטל בייביז עד 6 קילו שלב 1 האגיס 40 יחידות נמכר בסופר פארם ב-26.71 ₪, לעומת 36.90 ₪ ברשת חצי חינם, פער של 38%.
  • מגבונים מילוי ללא בישום האגיס 4 * 72 מגבונים נמכר בסאלח דאבח ב-14.98 ₪ לעומת 22.90 ₪ ב-חצי חינם, פער של 53%.

אל נתוני השוואת רשתות ופארם – כל המוצרים שנבדקו ומחיריהם ברשתות השונות.

סמנכל המועצה הישראלית לצרכנות עורך דין ערן וולף; “חלק נכבד בהוצאות השוטפות של זוגות צעירים בישראל הוא בתחום; התינוקות, מבדיקה שלנו במועצה, רואים בברור שניתן לחסוך עשרות שקלים בקניית אותם מוצרים ממש”.

משרד הכלכלה והתעשייה, המועצה לצרכנות, הרשות לסחר הוגן ורשות ההגבלים העסקיים – מקדמים צעדים שמטרתם להוריד את יוקר המחיה באמצעות הסרת חסמים רגולטוריים, פעולות למול גופים המנצלים כוח שוק במטרה לגבות מחיר מופרז והגברת השקיפות לצרכנות נבונה.

משרד הכלכלה, מתכוון לפעול לבחינת ענפים נוספים מעבר לטואלטיקה במטרה להפחית את יוקר המחייה וישתמש בכלים העומדים לרשותו במטרה לאתר פערי מחירים ולטפל בהם.

סדרת הצעדים שבוצעו על ידי משרד הכלכלה;

  • ב- 1.7 נכנס לתוקף חוק שקיפות המחירים גם ברשתות הפארם – חובת דיווח מחירים. המחירים מפורסמים באתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ונגישים לצרכן באמצעות אפליקציות להשוואות מחירים.
  • הגבלת הסדרי בלעדיות של רשתות גדולות במרכזים מסחריים – ביטול בלעדיות של רשתות במרכזים מסחריים במקרים של פגיעה בתחרות ובכניסת שחקנים נוספים.
  • צו שקיפות מחירים – חובת הצגת השוואה בינלאומית ברשתות הקמעונאיות.
  • הגדרת גופים עסקיים גדולים כבעלי כוח שוק גם במקרים בהם הם אינם מונופול – הרשות להגבלים עסקיים מקדמת תיקון לפיו תגביל גופים בעלי נתח שוק גדול אשר מנצלים את מעמדם. התיקון אושר בוועדת שרים ויעלה בשבוע הבא לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.
  • תמיכה באפליקציות להשוואת מחירים לטובת צרכנות נבונה – משרד הכלכלה בשיתוף פעולה עם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, יתמכו באפליקציות שיעודדו השוואת מחירים בין הרשתות השונות.
  • החוק לקידום תחרות למול יבואנים בלעדיים – חוק המסמיך את הממונה על הגבלים עסקיים, להורות ליבואן בלעדי על צעדים קונקרטיים שעליו לנקוט על מנת למנוע פגיעה בתחרות מיבוא מקביל, וכן למנוע את תופעת הגיאובלוקינג. החוק נדון בוועדת הכלכלה ואישור לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

המלצות המועצה הישראלית לצרכנות לקניה זולה יותר בתחום התינקות – איך עושים את זה?

  • היו הורים מודעים. התייעצו עם הורים וותיקים, קבלו מהם “טיפים חסכוניים“, וזכרו כי לעיתים ניתן להוזיל את העלויות באופן משמעותי .
  • רגע לפני שאתם קונים מוצרי תינוקות, בררו היכן כדאי ואיפה תמצאו את המוצר/ים הספציפיים שאתם מעוניינים בהם. תוכלו להיכנס לאפליקציות הייעודיות להשוואת מחירים (דוגמת פרייסז ואחרות) ולבדוק באותו היום מהו המחיר הזול והיכן ניתן לרכוש אותו בסמוך למקום מגוריכם. האתר כבר יעשה עבורכם את עבודת “כיתות הרגליים” והשוואת המחירים.
  • השתדלו לקנות רק במבצעים או באמצעות קופונים. תחום זה הינו תחום רווי במבצעים, המתקיימים באופן שוטף בכמעט כל הפארמים ורשתות השיווק. המדובר עפ”י רוב במוצרים ארוכי מדף, אותם ניתן לאחסן, כך שאם חיפשתם ומצאתם מוצר במבצע, תוכלו לרכוש ממנו מספר יחידות.
  • היעזרו ברשתות החברתיות. ישנן קבוצות הורים בפייסבוק אשר משיגות מחירים טובים למוצרי תינוקות שונים, ולכל הפחות תוכלו להתייעץ עם חברי הקבוצה באשר למקום הרכישה ולמחירים המומלצים.

הערות וסייגים לבדיקה;

  • המחירים מעודכנים לתאריך 20.6.18 בהתאם לנתונים שהעבירו הרשתות למאגר המחירים האינטרנטי ( הופק באמצעות פלטפורמת המחירים של פרייסז) .
  • סניפי האינטרנט ואילת אינם נכללים בדו”ח.
  • נבדקו רק הרשתות בהן נמצאו כל 10 המוצרים.
  • המחירים בממוצע רישתי.
  • מוצר אשר לא היה עבורו מחיר בכל הרשת , נלקח המחיר הממוצע של שאר הרשתות שבבדיקה .
  • חשוב לציין: מבצעים נלקחים בחשבון למעט מבצעי כרטיסי אשראי וחבר מועדון. מבצעים אחרים וכרטיסים אלו עשויים להשפיע על המחיר הסופי בקופה.
  • הנתונים אינם מייצגים את כלל הרשתות והסניפים בארץ.
0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן