חדשות מסחר | תעשייה

משרד הכלכלה: מחירי המזון ירדו ב-5% בשנתיים האחרונות

הנתונים על מחירי המזון בישראל שירדו ב-5% בשנתיים האחרונות, לעומת עלייה במחירי המזון בממוצע ב-OECD, מקבלים משנה תוקף שכן השכר הריאלי בישראל, עלה בשנתיים האחרונות בלמעלה מ-3% בשנה ◄שר הכלכלה והתעשייה מר אלי כהן; "נתוני ה-OECD, הם עדות להצלחת מדיניות הממשלה ב'מלחמה ביוקר המחיה' ולמגוון הפעולות שבוצעו על ידי הממשלה ו-משרד הכלכלה והתעשייה".
0
0
אנחל גוריה מזכל ה-OECD, עם מר אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה
אנחל גוריה מזכל ה-OECD, עם אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה

בשורה מעודדת למדינת ישראל לרגל חג הפסח, ארגון ה-OECD, הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, מאשר היום (שלישי, י”א ניסן תשע”ח)  כי מחירי המזון בישראל, מצויים בירידה! על פי נתוני הארגון, עולה, כי  מחירי המזון בישראל ירדו ב-5% מאוקטובר 2015 עד דצמבר 2017. זאת לעומת עליה במחירי המזון בממוצע במדינות ה-OECD.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

נתוני ה-OECD, הם ללא ספק הצלחה ביישום מדיניות הממשלה, במאבק ב‘יוקר המחיה’ שכן מחירי המזון בישראל, גבוהים בממוצע בכ-19% בממוצע ל-.OECD

מחירי המזון בממוצע במדינות ה-OECD

ארגון ה-OECD הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, באנגלית; OECDOrganisation for Economic Co-operation and Development; בצרפתית; Organisation de coopération et de développement économiques, OCDE) הוא ארגון בינלאומי של המדינות המפותחות המקבלות את עקרונות הדמוקרטיה הליברלית ו-השוק החופשי.

מקורותיו בארגון לשיתוף פעולה אירופאי (Organisation for European Economic Co-operation – OEEC), שהוקם כ-ארגון כלכלי מקביל לנאט”ו, וזאת כדי לעזור ליישם את “תכנית מרשל לבנייה מחדש של אירופה” לאחר מלחמת העולם השנייה. לאחר מכן, קיבל הארגון לשורותיו מדינות מחוץ לאירופה, ובשנת 1961 נקבע שמו הנוכחי.

שר הכלכלה והתעשייה מר אלי כהן, לא הסתיר את שביעות רצונו מן הנתונים המעודדים ואמר; “נתוני ה-OECD, הם עדות להצלחת מדיניות הממשלה ב’מלחמה ביוקר המחיה’ ולמגוון הפעולות שבוצעו על ידי הממשלה ו-משרד הכלכלה והתעשייה.

הקלה ברגולציה, הורדת מסים ומכסים, פתיחת השוק ליבוא מקביל, שבירת המונופול בתקינה ושחרור חסמים הם חלק מהצעדים שננקטו בשנה האחרונה על ידי המשרד ומטרתם להמשיך את המגמה באופן שיגדיל את מגוון המוצרים, ישפר את התחרות וימשיך להוביל להורדת מחירים“.

מחירי המזון בממוצע במדינות ה-OECD מדד מחירי המזון כולל פירות וירקות דצמבר 2016- 100

מדוברות משרד הכלכלה והתעשייה, נמסר לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; במהלך השנתיים האחרונות, ננקטו על ידי משרדי האוצר והכלכלה, מגוון רחב של צעדים אשר נועדו להקל ב’רגולציה’ במטרה להוזיל את “יוקר המחיה” ולפתוח את השווקים לתחרות.

 בין הצעדים שננקטו;

  • רפורמת הקורנפלקס (הקלות ביבוא מקביל של מזון)
  • פתיחת מכון התקנים לתחרות
  • הגדלת מכסות ליבוא בשר ומוצרי גבינה לישראל
  • הורדת המע”מ ב-1%
  • הורדת מס החברות ב-3.5%
  • הורדת מכסים על מוצרי צריכה ומזון שאינם מיוצרים בישראל
  • חובת דיווח מחירים על ידי רשויות המזון והפארם הגדולות – כך שמאפשרות השוואת מחירים באפליקציות ייעודיות
  • תקנות התמרוקים (פתיחת השוק ליבוא מקביל של תמרוקים)
  • ביטול הסדרי בלעדיות של רשתות במרכזים מסחריים
  • הקלות בשחרור חסמים ביבוא אישי לישראל

 התפתחות בענף לדוגמה; שוק הבשר הטרי;

דוגמה למהלך שהוביל לירידת מחירים משמעותית בתחום המזון, ניתן למצוא ב‘שוק הבשר הבקר הטרי’ והרפורמה לפתיחת השוק לתחרות. בשנת 2014, נפתח שוק הבשר הבקר הטרי לייבוא בהיקפים משמעותיים ועל פי נתוני הכלכלן הראשי במשרד האוצר, למהלך זה, השפעה מהותית על ירידת מחירים של בין 7% ל-17% בבשר הבקר הטרי.

במסגרת הרפורמה, גדל באופן משמעותי יבוא בשר טרי ועגלים חיים מרמה של כ-6% בשנת 2015, ללמעלה מ-40% בשנת 2017. המהלך הקטין את הריכוזיות בענף, הוביל לירידת מחירים של בין 7% ל-17% והגדיל את הביקוש ל‘בשר הטרי’ הנחשב לבריא יותר.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן