חקלאות ישראל כאן מועצה אזורית הגליל העליון צער בעלי חיים

משרד החקלאות 9 סוסים סבלו מהתעללות קשה במושב שפר

רופאת הסוסים של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, דר' צביה מילדנברג, אמרה, כי; "משרד החקלאות רואה חשיבות רבה בכל הקשור לשמירה על רווחת בעלי החיים. המקרה בו נתקלנו, הינו קיצוני. הסוסים, הסייחים שנמצאו על ידי המפקחים היו במצב קשה וחלקם אף לא שרדו את הלילה בין הביקורת לפינוי".
0
0
סוס רזה במיוחד, שסבל מהתעללות והזנחה במושב שפר בצפון הארץ | צילום: יובל הדני, משרד החקלאות
סוס רזה במיוחד, שסבל מהתעללות והזנחה במושב שפר בצפון הארץ | צילום: יובל הדני, משרד החקלאות

ב-מושב שֶׁפֶר (מושב בגליל העליון, דרום מערבית לעיר צפת) פינו מפקחי משרד החקלאות, 9 סוסים רזים במיוחד, שסבלו מהתעללות והזנחה. הסוסים סבלו מחוסר תזונה ופציעות, פונו על פי צו בית משפט לשיקום במתקן מוגן של משרד החקלאות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בעקבות תלונה שהתקבלה ממספר מטיילים אודות אחזקה בתנאים קשים של עדר סוסים במרעה בסמוך ל‘נחל שפר’ במושב שפר שבצפון, ביצעו מפקחי השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות ויחידת האכיפה והחקירות הראשית של המשרד (פיצו”ח) ביקורת במקום. ממצאי הביקורת העלו 12 סוסים וסייח אחד במצב גופני ירוד של רזון קיצוני קשה ביותר.

מדוברות, תקשורת והסברה של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מסרה עוזרת הדוברת הגב’ יעל פרידנרייך, ואישרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים, כי; הסוסים היו בשטח מרעה צחיח לחלוטין, ללא כל מזון. לא זו בלבד, בעל הסוסים לא דאג לטפל בפציעות הקשות של הסוסים, שהיוו סכנה לחיי הסוסים.

לאור הממצאים בשטח, החליטו מפקחי משרד החקלאות לפנות לאלתר את הסוסים והסייח מהמקום. בזמן הפינוי, נתגלה למפקחים, כי במהלך הלילה מתו ארבעה מתוך 13 הסוסים במקום, כתוצאה מתנאי ההחזקה שלהם.

סוסים שסבלו מהתעללות והזנחה במושב שפר בצפון הארץ | צילום: יובל הדני, משרד החקלאות
סוסים שסבלו מהתעללות והזנחה במושב שפר בצפון הארץ | צילום: יובל הדני, משרד החקלאות

 “משרד החקלאות רואה חשיבות רבה בכל הקשור לשמירה על רווחת בעלי החיים. המקרה בו נתקלנו, הינו קיצוני”.

ה- 9 שנותרו בחיים הועברו לטיפול ושיקום במתקן מוגן של משרד החקלאות, בסיומו יועברו אל מגדלים מאמצים.

רופאת הסוסים של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, דר’ צביה מילדנברג, אמרה, כי; “משרד החקלאות רואה חשיבות רבה בכל הקשור לשמירה על רווחת בעלי החיים. המקרה בו נתקלנו, הינו קיצוני”.

“הסוסים, הסייחים שנמצאו על ידי המפקחים היו במצב קשה וחלקם אף לא שרדו את הלילה בין הביקורת לפינוי. הוסיפה וסיכמה רופאת הסוסים של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, דר’ מילדנברג,

השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, קוראים לציבור הרחב להמשיך ולדווח על מקרי חשד ל‘התעללות בבעלי חיים’ לטלפון, מספר; 03-9559911.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

1 Comment

  • איזה עונש קיבלו החלאות שהתעללו בסוסים?.
    צריך לפרסם את שמותיהם ותמונותיהם של החלאות.

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן