ארכיון פורום גינון אורגני גינון גינון אורגני ו-אקולוגי חדשות הרשויות המקומית חקלאות ישראל

משרד החקלאות תומך בהקמת גינות קהילתיות ב-37 רשויות

לראשונה, ילווה משרד החקלאות את התבססות הגינות קהילתיות ב-37 רשויות מקומיות נבחרות ב-4 השנים הראשונות לקיומן◄היקף התקציב יעמוד על 8 מיליון ₪◄הליווי המקצועי יינתן למשך ה-4 שנים הקרובות עבור 37 רשויות מקומיות נבחרות◄ראש תחום הנדסת הצומח, גננות ונוף של משרד החקלאות הגב' אביגיל הלר; "גינות קהילתיות הינן ה"ריאה הירוקה" שאנו יכולים למצוא בערים.
0
0
 גנן, גינה קהילתית | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
גנן, גינה קהילתית | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

משרד החקלאות, הודיע היום ראשון (א’ כסלו תשע”ח)  כי הוא יוצא בפרויקט חדש, בו יקבלו תמיכה 37 רשויות נבחרות לטובת הקמת אתרי חקלאות יישובית (מרביתן גינות קהילתיות) באזוריהן. 8 מיליון השקלים, שיעמדו לרשות פרויקט זה, ישמשו עבור הקמת האתרים/גינות וכן לטובת הכשרת עובדים לטיפול בגינות, לפיקוח והכוונה מקצועית של המומחים בתחום בארבע השנים הקרובות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

יתרה מכך, בחודשים הקרובים יוזמנו נציגי הרשויות הזוכות למפגש הכוונה, כמו גם למפגשי הכשרה, ואף יוקם מערך פיקוח והכוונה במשרד החקלאות, שיבחן את ביצוע המיזם ויערך מחקר מלווה אשר יבחן את תועלות המיזם. ככל שהמיזם יתגלה כהצלחה, ישקול המשרד להרחיבו.

עוזרת דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ יעל פרידנרייך, הוסיפה ומסרה לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי החקלאות היישובית (ביישובים עירוניים וכפריים) ו‘הגינון הקהילתי’ הם מתכונת השואפת לשוב ולשלב בין אוכלוסייה שאינה עוסקת בחקלאות ועבודה חקלאית.

עיקרה בעיבוד של חלקות קרקע קטנות יחסית בשולי היישובים ובתוכם לטובת התושבים, שיעסקו בשעות הפנאי בעבודות חקלאיות. בגינות מגדלים בדרך כלל צמחי נוי, ירקות, פירות וצמחי תבלין, והן מהוות כלי לשינוי חברתי, עידוד כלכלה אלטרנטיבית ושמירה על שטחים ירוקים בתוך העיר.

בבחירת הרשויות המתוקצבות משרד החקלאות שם בראש סדרי העדיפויות את הרשויות אשר מגלות מחויבות לנושא החקלאות היישובית ויש להן ניסיון בכך.

בנוסף, המשרד, רואה פוטנציאל בפרויקט זה עבור רשויות המדורגות במדד חברתי-כלכלי נמוך או רשויות המתכננות להקים את האתרים בשכונות בעלות מדד חברתי-כלכלי נמוך, ובכך יסייעו בפיתוח האזורים הללו.

‘פרויקט הגינות הקהילתיות’ החל לפני כ- 20 שנים בעיר ירושלים ובשנים שלאחר מכן, הוקמו גינות כאלה בכל רחבי הארץ (מדן ועד אילת) ביניהם’ ניתן למנות גם את;

  • באר שבע,
  • תל אביב,
  • חיפה,
  • בת ים,
  • גדרה,
  • עכו,
  • אילת,
  • ערד,
  • לוד,
  • ראשון לציון.

הגינות הקהילתיות משתרעות בממוצע על שטח שבין 200 מטרים רבועים ל- 2 דונם, ופועלים בהן בין 50 ל- 100 איש. ההערכה היא כי מספר הגינות הקהילתיות עומד כיום על כ-1,000 גינות.

בין גינות הגינות הקהילתיות ב-מגזר הכפרי, במרכז הארץ וביישובי פריפריה, בישובים עירוניים גדולים וקטנים, במוסדות ציבוריים, בגינות טיפוליות ובמגזרים שונים (חרדים, חילוניים, ערבים, תושבים ותיקים ועולים חדשים).

 הגינות שיתמכו על ידי משרד החקלאות ופיתוח הכפר;

  1. עיריית באר שבע
  2. מ.א. גולן
  3. מ.א. גלבוע
  4. מ.א. גליל עליון
  5. מ.א. גלל תחתון
  6. מ.א. מרום גליל
  7. מ.א. מרחבים
  8. מ.א. משגב
  9. מ.א. עמק יזרעאל
  10. מ.מ. בית ג’ן
  11. מ.מ. גדרה
  12. מ.מ. חריש
  13. מ.מ. ירוחם
  14. מ.מ. מצפה רמון
  15. עיריית נתניה
  16. עיריית גבעתיים
  17. עיריית דימונה
  18. עיריית יקנעם עילית
  19. עיריית לוד
  20. עיריית מעלות תרשיחא
  21. עירית מודיעין-מכבים-רעות
  22. עיריית קריית מוצקין
  23. עירית רמת-גן
  24. עיריית תל-אביב-יפו
  25. מ.מ. פרדס-חנה-כרכור
  26. עיריית רעננה
  27. מ.מ. מזרעה
  28. מ.א. דרום השרון
  29. מ.א. הערבה התיכונה
  30. מ.מ. ג’ת
  31. מ.מ. זכרון יעקב
  32. מ.מ. מעלה עירון
  33. מ.מ. באקה אל גרביה
  34. עיריית בית שאן
  35. עיריית כפר סבא
  36. עיריית קריית-גת
  37. מ.מ. כפר קרע.

ראש תחום הנדסת הצומח, גננות ונוף של משרד החקלאות הגב’ אביגיל הלר, אומרת, כי; גינות קהילתיות הינן ה”ריאה הירוקה” שאנו יכולים למצוא בערים. גינות אלה משמשות אותנו הן עבור יצירת גן למצרכים שמשתמשים בהם באופן יומיומי ב’מטבח הביתי’ כגון; ירקות, פירות וצמחי תבלין, והן עבור עבודת האדמה ו”אוויר נקי“.

“בזכות  פרויקט זה” – אומרת הגב’ הלר; “אני סמוכה ובטוחה כי נצפה בעלייה במספר הגינות הקהילתיות בערים, לרווחת התושבים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן