בריאות הציבור חקלאות ישראל

משרד החקלאות יממן מחקרים בתחום הקנביס הרפואי

מימון המחקרים לראשונה בישראל, יאפשר לחוקרים לבצע מחקר בסיסי ויישומי ולפתח כלים ותשתיות מחקר לטובת דור המוצרים הבא של קנביס רפואי ◄שר החקלאות, אריאל: "זכות נפלה בחלקנו לממן את המחקרים הללו שעשויים להציל חולים רבים. זוהי הוכחה נוספת לכך שהחקלאות מהווה בסיס חשוב לכל תחומי החיים, ובתוכם גם לתרופות מצילות חיים, ואני מברך על המהלך".
0
0
שר החקלאות חבר הכנסת אורי אריאל: משרד החקלאות יממן מחקרים בתחום הקנביס הרפואי
שר החקלאות חבר הכנסת אורי אריאל: משרד החקלאות יממן מחקרים בתחום הקנביס הרפואי

צרכני הקנביס הרפואי (קנביס, שם מדעי; Cannabis), יכולים מבעד לענני העשן לחלום עוד חלום; לאחרונה, פרסמו ‘קול קורא’ המדען הראשי של משרד החקלאות, בשיתוף היחידה לקנביס רפואי (יק”ר) במשרד הבריאות, לצורך עריכתם של מחקרים בתחום ה’קנביס לשימוש רפואי’ במסגרתו תממן קרן המדען של משרד החקלאות 13 מחקרים בתחום הביוכימיה והרפואה ומחקרים לשיפור הגידול של קנביס רפואי בתקציב כולל של 8 מיליון ₪. מימון המחקרים נחשב בהחלט צעד חלוצי בישראל, שיאפשר לחוקרים לבצע מחקר בסיסי ויישומי ב-5  השנים הבאות ולאפשר לפתח כלים ותשתיות מחקר שיובילו לדור המוצרים הבא של ‘קנביס לשימוש רפואי’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

שר החקלאות, חבר הכנסת אורי אריאל, אמר היום (שני, כ”ה טבת תשע”ז) כי; “זכות נפלה בחלקנו לממן את המחקרים הללו שעשויים להציל חולים רבים. זוהי הוכחה נוספת לכך, כי החקלאות מהווה בסיס חשוב לכל תחומי החיים, ובתוכם גם לתרופות מצילות חיים, ואני מברך על המהלך”.

ייאמר מיד, לקנאביס יש מגוון של השפעות בריאותיות מועילות, אולם צריך לזכור, כי נושא השימוש ב‘קנביס’ למטרות רפואיות הוא נושא צעיר יחסית בארץ ובעולם ומעמדו עדיין שנוי במחלוקת. ברוב המדינות העולם העיסוק בקנביס והשימוש בו אינם חוקיים, אך נראה, כי השימוש בקנביס למטרות רפואיות בכל זאת פרץ והוא צובר פופולריות במדינות רבות בעולם ובנוסף מתברר, עולה גם מספר המחקרים שמתפרסמים אשר מצד אחד מאששים את השפעותיו החיובית של הקנביס ומצד שני מצביעים על סיכוניו ונזקיו.

גידול צמח הקנביס למטרת שימוש רפואי, חייב להיעשות בהתאם לדרישות איכות קפדניות והולמות מבחינות חקלאיות המתאימות לתוצרת צמחית המיועדת לשימוש רפואי. לאור זאת, המחקר בתחום החקלאי הינו האבן הראשונה החיונית לאפיון ויצירת מתודות חקלאיות ליישום בגידול הקנביס לשימוש רפואי.

█ המדען הראשי ב-משרד החקלאות, דר’ פרל; “מדובר בבשורה של ממש…”

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגברת דפנה יוריסטה מסרה לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינהכי ועדת השיפוט למחקרים של משרד החקלאות, דנה בעקבות פרסום הקול הקורא והמליצה למדען הראשי של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, דוקטור אבי פרל, על מימון של מחקרים רבים ושונים בכול ספקטרום תחום הקנביס מהתחום הגידולי-חקלאי ומהתחום הרפואי.

משרד החקלאות מממן 7 מחקרים בתחום הביוכימיה והרפואה, ביניהם; זיהוי ואפיון חומרים חדשים בזני קנביס רפואי, שימוש בקנביס ומעורבותו בתפקודי ראייה, מעורבות קנביס רפואי בהתפתחות סרטן המעי הגס, מעורבות זני קנביס בטיפול ב;”טרשת נפוצה“, קנביס והסינדרום המטאבולי, מעורבות קנביס במניעת דחייה לאחר השתלות ויכולת מוצרי קנביס וכן לעכב התפתחות חיידקים מזיקים.

בנוסף, אושרו 6 מחקרים לשיפור הגידול של קנביס רפואי, ביניהם; פיתוח טכנולוגיות להשקיה ודישון מיטביים, התמודדות מושכלת עם מחלות ומזיקים של הקנביס הרפואי, פיתוח שיטות לריבוי ושתלנות של קנביס רפואי, מחקרי קנביס בהיבט הביוטכנולוגי וההנדסה הגנטית בקנביס, הקמת ‘בנק גנטי’ וכן מאגר לאומי של צמחי קנביס רפואי והשבחה ופיתוח זנים חדשים של קנביס רפואי.

המדען הראשי במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ד”ר אבי פרל; “מדובר בבשורה של ממש, זו הפעם שיעשו מחקרים בתחום בישראל, אשר יאפשרו לפתח שיטות טיפול ותכשירים על בסיס קנביס, ויסייעו לחולים למצוא מזור ומרפא לתחלואותיהם”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן