הרשות הפלסטינית חקלאות ישראל

נחשפו 4.5 טון בשר עוף וכבש מ-שחיטה שחורה משטחי הרשות הפלשתינית

שר החקלאות, אריאל: "מכירת בשר בתנאים ובמקומות שלא בפיקוח משרד החקלאות היא חמורה ומעמידה בסכנה את בריאות הציבור. מפקחי המשרד הוכיחו פעם נוספת כי הם לא מקלים ראש עם מי שעובר על החוק ואני מחזק את ידם" ◄ מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, מר קליגר: "אנו פועלים באופן מתמיד לשמירה על בריאות הציבור".
0
0
משרד החקלאות, חשף 4.5 טון בשר עוף, הודו וכבש בתנאים אסורים
משרד החקלאות, חשף 4.5 טון בשר עוף, הודו וכבש משחיטה שחורה

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, חשפו בסוף השבוע שעבר, כמות של כ- 4.5 טון בשר עוף, הודו וכבש בשני מקרים של ‘שחיטה שחורה’ ובהם בשר שהוחזק בתנאים אסורים, וניסיון הברחת בשר משטחי הרשות הפלשתינית אל גבולות ישראל. במשרד, מדגישים, כי יש להמשיך ולהקפיד לרכוש מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

שר החקלאות, חבר הכנסת מר אורי אריאל; “מכירת בשר בתנאים ובמקומות שלא בפיקוח משרד החקלאות היא חמורה ומעמידה בסכנה את בריאות הציבור. מפקחי המשרד, הוכיחו פעם נוספת, כי הם לא מקלים ראש עם מי שעובר על החוק ואני מחזק את ידם”.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגברת דפנה יוריסטה, מסרה לפורטל ’כאן נעים’, כי; במקרה הראשון מפקחי היחידה בשיתוף עם נציגי הרבנות איתרו ב’כפר סולם‘ הסמוך לעיר עפולה אתר ‘שחיטה שחורה’ ובו כמות של 4 טון צלעות ו-שומן כבש, אשר מקורם לא ידוע, בנוסף נמצאו במקום כ- 240 ק”ג טבחות בשר כבש ממקור שאינו ידוע. בעל המקום, בשנות ה- 40 לחייו, הועבר לחקירה ונפתחו נגדו הליכים משפטיים. הבשר, הועבר להשמדה על פי צו רופא.

גם במקרה השני, איתרו מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בשיתוף שוטרי משטרת זבולון אתר נוסף ביישוב בסמת טבעון, סמוך לישוב קריית טבעון, ובו כמות של 200 ק”ג בשר עוף. בעל המקום, בשנות ה- 30 לחייו, הועבר לחקירה ונפתחו נגדו הליכים משפטיים. הבשר הועבר להשמדה על פי צו רופא.

 משרד החקלאות: אנו פועל באופן מתמיד לשמירה על בריאות הציבור

במקרה השלישי, חשפו מפקחי היחידה בשיתוף יחידת המעברים של משרד הביטחון ב’מעבר מיתר’ סמוך לעיר חברון (الخليل) ניסיון הברחה של 160 ק”ג בשר הודו, שמקורו בחברון שבשליטת הרשות הפלסטינית. נגד בעל הרכב בו אותר הבשר, בשנות ה – 40 חייו, נפתחו הליכים משפטיים, הבשר הועבר להשמדה על פי צו רופא.

מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, מר רואי קליגר, אומר: “אנו פועלים באופן מתמיד לשמירה על בריאות הציבור. בתוך כך, במקרים המדוברים פעלו העובדים ללא היתרים או רישיונות ובמצב תברואתי מחפיר. אנו רואים זאת בחומרה רבה, ולא נשקוט ונמשיך בפעילות חשובה זו”.

ממשרד החקלאות, נמסר, כי חל איסור על העברת מוצרים מן החי משטחי הרשות הפלשתינית, עקב חשש לבריאות הציבור, וכן, חל איסור על הפעלת מפעלי בשר ללא אישור ופיקוח. במשרד החקלאות מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן