חקלאות ישראל צרכנות

משרד החקלאות השמיד ביצים שנחשפו לחומר הדברה

ה'ביצים' במושב אֲבִיבִים, הוחזקו בלול באזור פתוח וחשוף לחומר ההדברה וללכלוך, בניגוד להנחיות משרד החקלאות הדורשות לאחסן את הביצים בקירור. לעומת זאת, בחדר הקירור של הלול, המיועד לאחסון הביצים, נמצאו מכלים פתוחים וסגורים של חומרי הדברה, ביניהם גם החומר האסור לשימוש בעופות. על המגדל נאסר לשווק ביצים עד להודעה חדשה.
0
0
מרסס נגד טפילים, משמאל השמדת ביצים באביבים
מרסס נגד טפילים, משמאל השמדת ביצים באביבים

מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, השמידו כ- 3,000 ביצים שנחשפו לחומר הדברה והוחזקו ללא קירור, במושב אֲבִיבִים בצפון הארץ במסגרת ביקורת רופאי השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות. על המגדל, נאסר לשווק ביצים עד להודעה חדשה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

על פי מפקחי משרד החקלאות, במושב אֲבִיבִים של תנועת המושבים בגליל העליון, ממוקם סמוך לגבול ישראל-לבנון, על יד קיבוץ יראון, נמצא בעל המקום מרסס את העופות כנגד טפילים חיצוניים בחומר שאינו מאושר לשימוש בעופות ושעלול לגרום להמצאות שאריות חומר ההדברה בביצים.

עוד עולה בביקורת רופאי השירותים הווטרינרים, כי אותן ה’ביצים’ הוחזקו בלול באזור פתוח וחשוף לחומר ההדברה וללכלוך, בניגוד להנחיות משרד החקלאות הדורשות לאחסן את הביצים בקירור.

לעומת זאת, בחדר הקירור של הלול, המיועד לאחסון הביצים, נמצאו מכלים פתוחים וסגורים של חומרי הדברה, ביניהם גם החומר האסור לשימוש בעופות.

█ משרד החקלאות; להקפיד לרכוש ביצים במקומות מוכרים ולא מאנשים פרטיים

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי במסגרת הפעילות, הושמדו כ- 3,000 ביצים שהיו חשופות לריסוס ועלולות לפגוע בבריאות הציבור.

על המגדל ממושב אֲבִיבִים, נאסר לשווק ביצים עד להודעה חדשה.

מנהל מרחב צפון במערך בריאות העוף של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות דוקטור רם כץ, אומר, כי; “ישנן הוראות מפורשות לאחסן את הביצים בחדר ממוזג ובטמפרטורה הנמוכה מ-20 מעלות צלסיוס. בנוסף, בעל המקום עשה שימוש בחומר הדברה האסור לשימוש בעופות, דבר המסכן את הביצים ועלול לפגוע בבריאות הציבור“.

במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, מבקשים להקפיד לרכוש ביצים במקומות מוכרים ולא מאנשים פרטיים העוברים בפתח ביתכם.

בנוסף, יש להקפיד על רכישת הביצים באריזתן המקורית, כאשר היא סגורה באמצעות קופסה או ניילון נצמד ונקייה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן