כלבים צער בעלי חיים קדימה-צורן

משרד החקלאות החרים ב-קדימה-צורן מכולות כלבים

בעקבות תלונה על החזקת כלבים במצב מחפיר, ביישוב קדימה, התערבו מפקחי משרד החקלאות. דוקטור נירית צפורי-ברקי, סגנית הממונה על צער בעלי חיים בשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות; "מדובר באירוע מצער, בו הכלבים מורבעים ומתרבים לאורך שנים ללא לקיחת אחריות של הבעלים, ריבוי בלתי נשלט של כלבים היום במדינת ישראל נחשב כפסול לאור הסיבה, כי אלפי כלבים ממתינים בכלובים וברחובות לבתים מאמצים".
0
0

כלבים שהוחזקו במצב מחפיר בתוך מכולות בשטח חקלאי בישוב קדימה-צורן (קָדִימָה-צֹרָן) שבשרון, חולצו על ידי מפקחי משרד החקלאות שהגיעו אל זירת ההתעללות בעקבות תלונה שהתקבלה לפני ימים אחדים על החזקת כלבים במצב מחפיר בתוך מכולות בשטח חקלאי בקדימה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בביקורת מפקחי משרד החקלאות, עוד באותו היום, נמצאו 2 כלבות ו- 4 גורים. כלבה שחורה מגזע מלינואה כבת 10, ללא שבב ולא מעוקרת וכלבה חומה מגזע מלינואה כבת שנה וחצי, ללא שבב ואחרי המלטה, יחד עם 4 גורים. בשטח, נצפו מספר מכולות ואשפה רבה מאוד בכל המתחם.

 

חילוץ של גורי כלבים ביישוב קדימה-צורן על ידי מפקחי משרד החקלאות
חילוץ של גורי כלבים ביישוב קדימה-צורן

מפקחי משרד החקלאות, לא איתרו את בעל הכלבים במהלך הביקורת, לא במקום ולא מול המחלקה הווטרינרית של הרשות המקומית קדימה-צורן.

מבירור עלה, כי הכלבים לא היו מוכרים לאחראים במועצה המקומית. הכלבה השחורה, הייתה קשורה ברצועה, שמסביבה מפוזרים חפצים רבים שעלולים לפגוע בה.

הכלבה החומה עם הגורים, נמצאה בתוך כלוב נעול, יחד עם הגורים. הכלוב, היה מלוכלך מצרכים. מי שתייה היו זמינים לכלבה, אך לא לגוריה. הכלבה החומה, התברר, אינה מניקה את הגורים.

לאחר שניסיונות איתור הבעלים, צלח, התברר, כי מדובר בתושב קדימה-צורן, בשנות ה- 60 לחייו, הגיעו מפקחי משרד החקלאות, לבדיקה חוזרת במתחם. במהלכה, הוסברו לבעלים דרישות החוק לעניין החזקת כלבים, לרבות חובת חיסון לכלבת והחזקה ברישיון.

כמו כן, למחזיק תושב קדימה-צורן, הובהר, כי תנאי ההחזקה של הכלבים אינם עומדים בדרישות החוק. במהלך הביקורת, ביקש הבעלים למסור את הכלבים ולהחזיק רק את הכלבה השחורה וגור אחד.

מפקחי המשרד, הבהירו לו, כי רק לאחר שידאג לתנאים נאותים לכלבים, יוחזרו הכלבה השחורה וגור אחד זכר (שחור) לאחר עיקור וסירוס, סימון בשבב וחיסון נגד כלבת. כמו כן, הונחה הבעלים להגיע לווטרינר הרשותי לשם הסדרת רישיון החזקה לכלבים.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה  לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי עד להסדרת התנאים כאמור, הכלבים כולם הועברו למתקן מוגן של משרד החקלאות לטובת טיפול רפואי, חיסון וסימון בשבב. בהמשך יעברו עיקור וסירוס, טרם החזרתם לבעלים, והוצאת שאר הכלבים לאימוץ.

חילוץ גורי כלבים בקדימה-צורן
חילוץ גורי כלבים בקדימה-צורן

דוקטור נירית צפורי-ברקי, סגנית הממונה על צער בעלי חיים בשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות; “מדובר באירוע מצער, בו הכלבים מורבעים ומתרבים לאורך שנים ללא לקיחת אחריות של הבעלים.

ריבוי בלתי נשלט של כלבים היום במדינת ישראל נחשב כפסול לאור הסיבה, כי אלפי כלבים ממתינים בכלובים וברחובות לבתים מאמצים.

הודות לתלונה שהתקבלה במשרד החקלאות, פעלנו במהירות והעברנו את הכלבים לטיפול. המשרד, פועל בימים אלו לקדם ולעודד את הציבור לאימוץ והחזקה אחראיים של חיות מחמד.

אנו קוראים לציבור להמשיך ולדווח על כל מקרה של חשד לפגיעה בבעלי חיים, כל תלונה נבדקת”. הוסיפה וסיכמה דר’ צפורי-ברקי, סגנית הממונה על צער בעלי חיים בשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות.

 

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן