חינוך

משרד החינוך: יצא לדרך ‘מסע תקווה ישראלית לצוותי חינוך’

שר החינוך, בנט: כ'אומת הסטארט אפ' עלינו לעודד את הויכוח, לא לפחד, להתייחס לגופו של טיעון ולא של טוען, ולדעת להקשיב. אני סומך עליכם, אנשי מערכת החינוך, שתשכילו להטמיע בקרב ילדינו את הקו הזה, שמייצר פסיפס צבעוני בעם. עלו והצליחו!״◄נשיא המדינה, ריבלין: "מסע תקווה ישראלית הוא רק כלי אחד, אפשרות אחת, לחוות ולהכיר את החברה הישראלית ואת האתגר הגדול המונח לפתחנו בשבעים השנים הבאות. אני מקווה שבעקבותיו יבואו נוספים, ושקרוב מאוד היום שבו מפגש עם החברה הישראלית יהיה חלק מהכשרת היסוד ומהפיתוח המקצועי של כל מנהלת בית ספר, של כל מפקח, של כל מורה ומורה בישראל.
0
0
נשיא המדינה ריבלין ושר החינוך בנט עם צוותי חינוך
נשיא המדינה ריבלין ושר החינוך בנט עם צוותי חינוך

‘מסע תקווה ישראלית לצוותי חינוך’ יצא הבוקר (יום שני, ח’ באייר התשע”ח) במסגרת אירועי 70 למדינה, ביוזמת נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ושר החינוך חבר כנסת נפתלי בנט. במסגרת המסע, משך שלושה ימים, יבקרו ‘צוותי חינוך’ במגזרים השונים של החברה הישראלית; דתיים, חילוניים, ערבים וחרדים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

המסעות לצוותי חינוך’ הם מהלך דגל של תכנית “תקווה ישראלית בחינוך“, המשותפת של בית הנשיא, משרד החינוך ו’פורום דב לאוטמן למדיניות החינוך’.

הבחירה במסעות לצוותי חינוך’, מבוססת על ההבנה, כי גם המורים והמורות למדו ב’זרמי חינוך נפרדים’ ועובדים בזרמי חינוך נפרדים ועל כן, זקוקים לידע, לכלים ולחוויות על מנת להעמיק בסוגיית השותפות בין המגזרים בחברה הישראלית.

כל קבוצה, שתצא למסע, תעבור מפגשי הכנה, שלושה ימי מסע ומפגש עיבוד וסיכום.

כמו כן, כל קבוצת מורים תוכל לעצב את המסע שלה מתוך תפריט רחב של תחנות אפשריות, המבטאות את המגוון העשיר של החברה הישראלית.

נודע, כי במהלך 2018, יופעל “מסע תקווה ישראלית” במתכונת פיילוט, במסגרתו ייצאו למסע 20 קבוצות – כולל מפקחים, מנהלי בתי ספר, מורות ומורים מארבעת מגזרי החינוך. בהמשך, מתוכננת התכנית להתרחב למאות בתי ספר נוספים.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין: “מסע תקווה ישראלית הוא רק כלי אחד, אפשרות אחת, לחוות ולהכיר את החברה הישראלית ואת האתגר הגדול המונח לפתחנו בשבעים השנים הבאות.

אני מקווה שבעקבותיו יבואו נוספים, ושקרוב מאוד היום שבו מפגש עם החברה הישראלית יהיה חלק מהכשרת היסוד ומהפיתוח המקצועי של כל מנהלת בית ספר, של כל מפקח, של כל מורה ומורה בישראל.

“יקירי שר החינוך, כפי שאמרת בטקס הענקת פרסי ישראל, מי ייתן ושנת השבעים ואחת תהיה שנה של הפלת המחיצות בינינו, שנת אהבת חינם. אני מודה לך מנכ”ל משרד החינוך, על היוזמה ועל המהלך החשוב הזה, ולכל גורמי המקצוע במשרד הלוקחים בו חלק.

אני מאחל לכולנו מסע מוצלח, ואנחנו מוכרחים להצליח, כי תקווה ישראלית- מתחילה בחינוך“.

 שר החינוך, נפתלי בנט: ״אנו משפחה אחת, אם לא נהיה מאוחדים – לא נהיה״.

השר בנט, נשא דברים באירוע ואמר, כי ״האתגר הגדול שלנו במדינת ישראל הוא לייצר אתוס ישראלי משותף. אנו משפחה אחת, עם ריבוי דעות ועמדות, זה כל היופי.

לפני כמה ימים, בנאומי בטקס פרס ישראל, נתתי הבטחה לקדם את האחדות בעם, והיום תחילת הפירעון. עלינו להבין כי אם לא נהיה מאוחדים – פשוט לא נהיה.

כ’אומת הסטארט אפ‘ עלינו לעודד את הויכוח, לא לפחד, להתייחס לגופו של טיעון ולא של טוען, ולדעת להקשיב.

אני סומך עליכם, אנשי מערכת החינוך, שתשכילו להטמיע בקרב ילדינו את הקו הזה, שמייצר פסיפס צבעוני בעם. עלו והצליחו!״

מנכל משרד החינוך, מר שמואל אבואב; “מסע תקווה ישראלית הוא מסע חינוכי מגשר, מסע שמחבר בין קצוות החברה הישראלית.

המסע מבשר רוח של אחדות ורגישות חברתית, כחלק מתכנית המשרד לחזק את החינוך לערכים ובכוונתנו להעמיק ולהרחיב את מספר צוותי החינוך שיוצאים למסע”.

מנכל בית הנשיא, מר הראל טובי; ״מסע תקווה ישראלית’ יוצא לדרך. אני רוצה להודות למנכל משרד החינוך על המסע המשותף של בית הנשיא ומשרד החינוך– למען מטרה משותפת.

אני קורא לצוותי החינוך בישראל מכל הזרמים והמגזרים להצטרף אלינו למסע היכרות עם עצמנו, מסע להפלת המחיצות, מסע לאהבת חינם, רק כך נוכל לחדש תקווה ישראלית“.

בבוקר, התקיימה התכנסות בבית הנשיא ואחר כך, יצא לדרכו אוטובוס צוותי החינוך הראשון ובכלל זה 33 אנשי מַטֵּה.

מסע ההשקה עובר באתרים הבאים;

  • בני ברק – ישיבת פוניבז’ ומפעל החסד עזר מציון.
  • כפר קאסם – אזור התעשייה המשותף לכפר קאסם ולראש העין.
  • נצרת עילית – שיחה עם אנשי מדרשת אורנים על ההתיישבות החילונית בראשית המדינה וביקור בקיבוץ העירוני.
  • מגדל העמק – מרכז הצעירים.
  • כפר הרא”ה – הכרת סיפורה של ראשית ההתיישבות העובדת של הציונות הדתית.
0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן