חינוך

משרד החינוך אלה זוכי גמר אליפות הסייבר מקצה הרחפנים

דר' עופר רימון, סמנכל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך, הציג את המהלך של משרד החינוך "כמהלך פורץ דרך, שמוסיף פן נוסף לאליפות הסייבר - שילוב שבין חומר לטכנולוגיה. נראה שהחוכמה היא להתחבר לעולם של הילדים ולהשתמש במשחקים ככלי לגירוי הסקרנות והלמידה" ◄ שר החינוך בנט; "הסייבר מעמודי התווך של עתיד הטכנולוגיה, אני רואה בו חשיבות רבה לעתיד המדינה והחינוך...".
0
0
זוכי גמר אליפות הסייבר 2018, חטיבות הביניים' מקצה הרחפנים
זוכי גמר אליפות הסייבר 2018, חטיבות הביניים’ מקצה הרחפנים

בתום יומיים של תחרות, ביוזמת משרד החינוך, מנהל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע, בשיתוף IATI, יומיים המסכמים יותר מחצי שנה פעילות של כ-300,000 תלמידים מכ-2000 בתי ספר. ביום השני, כחלק מאליפות הסייבר הגדולה, התקיימה לראשונה תחרות רחפנים ולגמר הגיעו 40 תיכונים ו-שבע חטיבות ביניים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בהפקת ענק של משרד החינוך, תלמידים בנו ‘רחפנים’ והתמודדו במשימות מאתגרות המשלבות תכנות, בניה ואלקטרוניקה. במסגרת היום השני של אליפות הסייבר הישראלית, מתברר, כי ב’חטיבות הביניים‘ זכו:

  • מקום 1; זכה פארק המדע מהעיר נס ציונה.
  • מקום 2; זכה בית הספר חקלאי ימה, מהישוב זמר.
  • מקום 3; זכה בית הספר מקיף ראמה.

◄ זוכי גמר אליפות הסייבר תשע”ח, מקצה הרחפנים של בתי ספר התיכוניים;

  • מקום 1; בית ספר מקיף חקלאי עמק יזרעאל,
  • מקום 2; בית ספר ‘עמל אמירים’ מהעיר אופקים,
  • מקום 3; תיכון באר טוביה.

בתחרות זו, הוצבו בפני התלמידים משימות מאתגרות אותן הן התבקשו לבצע באמצעות הרחפנים שבנו;

  • הטסת הרחפן, דרך 3 חישוקים,
  • זיהוי צבע של פנסים תלויים באמצעות חיישני אור,
  • פיצוץ בלונים,
  • שידור נתוני טמפרטורה שהרחפן, מזהה בגובה 3 מטרים לתחנת האם.

דר’ עופר רימון, סמנכל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך, הציג את המהלך של משרד החינוך; “כמהלך פורץ דרך, שמוסיף פן נוסף לאליפות הסייבר – שילוב שבין חומר לטכנולוגיה. נראה שהחכמה היא להתחבר לעולם של הילדים ולהשתמש במשחקים ככלי לגירוי הסקרנות והלמידה“.

זוכי גמר אליפות הסייבר 2018, בתי ספר תיכוניים מקצה הרחפנים
זוכי גמר אליפות הסייבר 2018, בתי ספר תיכוניים מקצה הרחפנים

מינהל דוברות והסברה, של משרד החינוך, מסר באמצעות עמוס שביט לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי; אליפות הסייבר היא תכנית של משרד החינוך בשיתוף (IATI – האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות), ששמה לעצמה למטרה להכין את תלמידי ישראל לעולם טכנולוגי מתקדם.

זו השנה הרביעית בה מתקיימת אליפות הסייבר. בכל שנה מתווספות תחרויות בתחומים טכנולוגיים נוספים.

 שר החינוך בנט; הסייבר מעמודי התווך של עתיד הטכנולוגיה, אני רואה בו חשיבות רבה לעתיד המדינה והחינוך

שר החינוך חבר כנסת מר נפתלי בנט ברך את כל המתמודדים; “‏אני שמח לראות שאליפות הסייבר הארצית, מתקיימת זה השנה הרביעית, כאשר מדי שנה משתתפים בה טובי המוחות של תלמידים ותלמידות מכל רחבי הארץ.

התחרות היא הזדמנות נפלאה לאלפי המשתתפים והמשתתפות לחידוד היכולות הטכנולוגיות, להעמקת הידע בתחום ולהכנה לעולם טכנולוגי מתקדם. תחום הסייבר הוא מעמודי התווך של עתיד הטכנולוגיה, המחשבים והרשת, ואני רואה בו חשיבות רבה לעתיד המדינה והחינוך. יישר כח לזוכים, והרבה בהצלחה לכל המשתתפים“.

מנכל משרד החינוך מר שמואל אבואב, הבהיר, כי; “משרד החינוך מעודד למידה חוויתית, למידה באמצעות משחק, פיתוח אסטרטגיות ועבודת צוות. ‘אליפות הסייבר הלאומית’ מאפשרת לתלמידים להתנסות ביסודות התכנות בדרכים עדכניות, מותאמות המאה ה-21 – בדרך שמפתחת בהם כישורים לעתיד. אני מאחל הצלחה לכל המשתתפים, ומברך את הזוכים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן