חקלאות ישראל כסף מדבר

משרדי האוצר והחקלאות סיכמו 30 מיליון ₪ לתמיכה בחקלאים

משרד האוצר ו-משרד החקלאות, סיכמו על תקציב של 30 מיליון ₪ לתמיכה ב'חקלאים' שיוותרו מרצונם על חלק מ'מכסת המים' שלהם. ההנחה היא שהחקלאים הנזקקים פחות למים, יסכימו לוותר לטובת חלוקה מחדש לאלו הזקוקים לתוספות מים. ההקצאה, תעשה בהליך מכרזי שיבטיח חסכון יעיל ומקסימלי במים.
0
0
שר האוצר משה כחלון, עם שר החקלאות אורי אריאל
שר האוצר משה כחלון, עם שר החקלאות אורי אריאל

אם אין מים, יש כסף כמו מים… לאור המלצת יושב ראש ועדת הכספים, חבר כנסת משה גפני, סיכמו משרדי האוצר והחקלאות על הענקת מענקי תמיכה בסך 30 מיליון ₪ ל’חקלאים’ שיוותרו על חלק מהקצאתם השנה. ייאמר מיד כי תקציב זה, מתווסף אל 20 מיליון ₪ נוספים אשר הוקצו ל’פיצויי בצורת’ ל’חקלאי הגליל העליון’ שחוו קיצוץ מים נוסף השנה, בנוסף לשנה שעברה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

המחסור במים לחקלאות עקב השנים השחונות והחלטת רשות המים על קיצוץ כמויות המים המוקצות לחקלאות לשנת 2018, בהן נותרו חקלאים עם מטעים וגידולים שאין להם די מים.

לעומתם, יש חקלאים שתמהיל גידוליהם גמיש יותר ומאפשר להם לצמצם או לשנות גידולים ובכך לפנות ממכסות המים שלהם.

על כן, על מנת לנייד את המים מהחקלאים שאינם צורכים אותם לחקלאים הזקוקים להם, הוחלט בשיתוף “התאחדות חקלאי ישראל” לתמרץ את החקלאים להביא להקצאה יעילה יותר.

 שר האוצר מר כחלון; “זהו סיכום חסר תקדים מבחינת היקף התקציב המוקצב לשנה ראשונה של בצורת ואני מברך על תמיכה זו”.

שר האוצר, מר משה כחלון, אשר יזם את המהלך אמר לאחר ההסכמות; “גם בזמנים קשים למשק המים, המדינה ממשיכה לשמור על החקלאות וההתיישבות באופן אחראי שאינו פוגע בעתודות המים לדורות הבאים.

לדעת שר האוצר מר כחלון; “זהו סיכום חסר תקדים מבחינת היקף התקציב המוקצב לשנה ראשונה של בצורת ואני מברך על תמיכה זו”.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, חבר כנסת אורי אריאל; “אנו ממשיכים לפעול למען החקלאים. הענקת התמיכה הוא הפתרון הנכון והראוי להתמודדות עם משבר המים בחקלאות.

לפי סטנדרטים שקבענו מראש, נוכל לעקוב אחרי העברת המים מרצון וכך לנהל את המים לחקלאים בצורה טובה יותר להטיב עם החקלאים אשר זקוקים למים באופן מידי”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן