אוניברסיטה | מכללה בעולם

מרקל תקבל תואר דר’ לשם כבוד של אוניברסיטת חיפה

מרקל, תקבל את התואר 'דר' לפילוסופיה לשם כבוד' בביקורה בישראל ותקיים שיח פתוח לתקשורת עם ובשילוב סטודנטים של אוניברסיטת חיפה היושבים בקהל בין נשיא אוניברסיטת חיפה פרופסור רון רובין, מומחה להיסטוריה אמריקאית, בעל דוקטורט בהיסטוריה אמריקנית מאוניברסיטת קליפורניה, ברקלי (1986).
0
0
הגב' אנגלה מרקל
הגב’ אנגלה מרקל

אוניברסיטת חיפה תעניק תואר דר’ לפילוסופיה לשם כבוד לקנצלרית גרמניה, הגברת אנגלה מרקל, שתבקר בארץ בתחילת חודש הבא אוקטובר 2018; “בהוקרה על מנהיגות מבוססת שוויון, חירות וזכויות אדם – החרותים גם על דגלה של אוניברסיטה חיפה”.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

התואר דר’ לפילוסופיה לשם כבוד, יוענק לקנצלרית ביום חמישי 4 אוקטובר 2018, כ״ה תשרי, ה׳תשע״ט בשעה 9:30 בבוקר באודיטוריום שפרינגר שבמוזיאון ישראל בעיר ירושלים.

אנגלה דורותיאה מרקל (בגרמנית; Angela Dorothea Merkel; נולדה ב-17 ביולי 1954) היא קנצלרית גרמניה הנוכחית. עומדת בראש המפלגה הנוצרית-דמוקרטית הגרמנית (CDU), השולטת בגרמניה.

מרקל, מכהנת כקנצלרית גרמניה במשך 12 שנים ברצף.

מרקל, נכנסה לתפקידה ב-22 בנובמבר 2005, לאחר שבבחירות לבונדסטאג שנערכו ב-18 בספטמבר באותה שנה, ניצחה מפלגתה ברוב זעום את מפלגת ה-SPD, בהנהגת הקנצלר גרהרד שרדר.

מפלגתה של מרקל ניצחה גם בשלוש הבחירות הבאות שנערכו ב-2009, 2013 ו-2017.

מרקל נחשבת האישה הראשונה בהיסטוריה של גרמניה, המכהנת בתפקיד הקנצלר. היא גם הראשונה מבין הקנצלרים שגדלה בגרמניה המזרחית והראשונה מביניהם שנולדה לאחר סיום מלחמת העולם השנייה.

באוניברסיטת חיפה שבשד’ אבא חושי, הר הכרמל, בעיר חיפה, יתקיים במרכז האירוע ‘רב שיח פתוח’ בין נשיא אוניברסיטת חיפה פרופסור רון רובין הוא מומחה להיסטוריה אמריקאית, בעל דוקטורט בהיסטוריה אמריקנית מאוניברסיטת קליפורניה, ברקלי (1986) לכב’ הקנצלרית מרקל, בשילוב סטודנטים של אוניברסיטת חיפה היושבים בקהל.

לקנצלרית גרמניה, הגברת אנגלה מרקל, מוענק “כרטיס ביקור קצרצר של אוניברסיטת חיפה” ממנו ניתן ללמוד, כי האוניברסיטה, נוסדה בשנת 1972 וייעודה המרכזי הוא לקיים מחקר והוראה אקדמית מצטיינים.

 באוניברסיטה חיפה שוכנת הספרייה האוניברסיטאית הגדולה בישראל

באוניברסיטת חיפה, מאמינים שפריצות דרך מדעיות, מחייבות שבירה של הכללים הקיימים ונסמכות על חשיבה יצירתית וביקורתית.

אוניברסיטת חיפה, גאה לדווח, כי היא משקיעה משאבים עצומים במחקר חוצה תחומים ודיסציפלינות ויוצרת, אגב כך “ענני” ידע חדשים, התואמים את הסביבה הדינמית של המאה ה-21.

יצוין, כי באוניברסיטה חיפה שוכנת הספרייה האוניברסיטאית הגדולה בישראל. נכון לשנת 2017, היו רשומים באוניברסיטת כ-18,100 סטודנטים.

אוניברסיטת חיפה היא אוניברסיטת המחקר הגדולה בצפון ארץ ישראל. ככזו, היא איננה “מגדל שן“, כי אם מוסד המגלם בגאווה את המרקם החברתי בו הוא מתקיים, באמצעות שורה ארוכה של שיתופי פעולה חוץ ופנים מוסדיים ופעילויות חברתיות מגוונות.

אוניברסיטת חיפה מצטיינת בתחומים רבים והיא מהמובילות בישראל בתחומים, כמו; מדעי הרוח, מדעי החברה, משפטים, רווחה ובריאות, מדעי טבע, חינוך וניהול.

האוניברסיטה נבחרה על ידי המועצה להשכלה גבוהה להוביל את המחקר בישראל בתחומי מדעי הים וחינוך בחברת המידע.

על פי פרסומי אוניברסיטת חיפה, היא האוניברסיטה אשר תחת הנהגתו של פרופ’ רובין, מתמקדת בפיתוח מחקר בין תחומי, חוצה גבולות ובינלאומי, תוך שיתוף פעולה עם מוסדות מחקר מובילים בחוץ לארץ.

הגישה הבין-תחומית מאפשרת לאוניברסיטה לפתח תחומי דעת שונים ומגוונים תחת “מטריות” משותפות, חדשניות ובלתי צפויות, העתידות לייצר פריצות דרך מחקריות.

לקנצלרית גרמניה, הגברת אנגלה מרקל, נאמר; “ברוכה הבאה לארץ ישראל ולאוניברסיטת חיפה” (An Bundeskanzlerin Angela Merkel wurde gesagt; “Willkommen in Israel und an der Universität Haifa”).

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן