כסף מדבר נדל"ן פלילים

מפקחת ב’מיסוי מקרקעין’ בעיר רחובות מואשמת בלקיחת שוחד

החשודה מפקחת ב'משרדי מיסוי מקרקעין רחובות' מואשמת בגין לקיחת שוחד ושיבוש מהלכי משפט, עבירות שביצעה במסגרת תפקידה, בנוגע לנכס בעיר אשדוד; "חבל שהוא (מוכר נכס) ישלם הרבה מס עדיף שישלם לי" - ביקשה הנאשמת מעורך דין א' שערך את השומה העצמית.
0
0
הדמיית אישה מקבלת שוחד במשרדי מיסוי מקרקעין רחובות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
הדמיית אישה מקבלת שוחד

רשויות המסים בארץ, עושים מאמצים ניכרים לצמצם את נגע השחיתות בהדרכה בהתראות ובשלילית קבלת אנשים מסוג זה לעבודה. אך לעתים מקרה שכזה חומק מרדאר רשות המסים. כעת מתברר, כי לא לאורך זמן; פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (ראשון כ”ג בחשוון תשע”ח) אל בית המשפט המחוזי בעיר באר שבע, כתב אישום חמור כנגד מפקחת במשרדי מיסוי מקרקעין רחובות בגין לקיחת שוחד ושיבוש מהלכי משפט, עבירות שביצעה במסגרת תפקידה, בנוגע לנכס בעיר אשדוד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

דוברת מחוז דרום של משרד המשפטים מסרה באמצעות הגב’ עורכת דין מיטל אולק אמויאל, לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי בית המשפט המחוזי בעיר באר שבע (כב’ השופט יואל עדן) נתן היום, 14/11/17 צו ארעי לפיו נאסר פרסום שמה של הנאשמת ופרסום כל פרט מזהה לגביה עד להחלטה אחרת בנדון. 

הצו ניתן לבקשת בא כוח הנאשמת לאיסור פרסום שמה של הנאשמת. בית המשפט, קבע, כי הצו הארעי יעמוד בתוקפו עד למועד הדיון ביום 5/12/17, אז תידון הבקשה לגופה.  

מעובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך דין רונן בוחניק, עולה כי הנאשמת עבדה כמפקחת במשרדי מיסוי מקרקעין רחובות, ובמסגרת תפקידה עבדה הנאשמת במחלקת שומה במשרדי מיסוי מקרקעין רחובות והייתה אחראית על העיר אשדוד.

 תפקיד זה כלל בין היתר הוצאת שומות בגין מגרשים, חנויות, שלדים, מניות באיגודי מקרקעין, תמ”א 38  ופינוי /בינוי.

בחודש 3/2016 בוצעה עסקת מכר דירה ברובע הסיטי בעיר אשדוד, במסגרתה ייצג עורך דין א’ את המוכר בכל שלבי מכירת הדירה לרבות ייצוגו מול משרדי מיסוי מקרקעין. במסגרת השומה העצמית שערך עורך דין א’ עבור המוכר הונפק שובר תשלום מס שבח בסך כ- 68,000 ₪ בשל מכירת הדירה, סכום ששולם במלואו על ידי המוכר.

בתאריך 18/12/16 שוחחה הנאשמת, בטלפון עם עורך דין א’ בהקשר לשומה של מכירת הדירה, וביקשה לקיים עימו פגישה באופן דחוף. השניים, קבעו להיפגש בסמוך לבניין עיריית אשדוד באותו היום.

במעמד הפגישה, ציינה הנאשמת, בפני העורך דין, כי קיימות עסקאות באותו פרויקט עם שווי מכירה גדול יותר בהקשר לנכסים הדומים לדירה בפרויקט. עוד ציינה הנאשמת, מחד ששווי המכירה האמיתי של הדירה נע בין 3,000,000 ₪ לבין 3,200,000 ₪.

אך מאידך, יכולה היא “לסגור את תיק השומה” של המוכר בגין מכירת הדירה ואף לדאוג לו ל‘החזר מס’ וזאת רק במידה והמוכר… ישלם לה על כך.

הנאשמת, ציינה, עוד כי; “חבל שהוא ישלם הרבה מס עדיף שישלם לי…”. הנאשמת, ביקשה מעורך דין א’, כי לא יספר על ההתקשרות ביניהם לאף גורם.

 משטרת ישראל החליטה להפעיל את עורך דין א’ כ’סוכן משטרתי’.

בהתאם למסכת אירועים זו אשר אף כללה קשר טלפוני לרבות הודעות בין הנאשמת, לעורך דין א’ לאחר ה-18/12/16 החליטה משטרת ישראל להפעיל את עורך דין א’ כ’סוכן משטרתי‘.

במסגרת פעילות זו, התקיימה בתאריך 31/1/17, שיחה טלפונית בין עורך דין א’ לבין הנאשמת, במסגרתה התבקש עוד א’ על ידי הנאשמת סכום הנע בין 15,000-20,000 ₪ בעד פעולותיה של הנאשמת. השניים קבעו להיפגש למחרת היום בתאריך – 1/2/2017.

בתאריך 1/2/2017, נפגש עורך דין א’ עם הנאשמת ברחבת החניה בסמוך לעיריית אשדוד. במעמד הפגישה אישרה הנאשמת לעורך דין א’ כי היא סוגרת את השומה בהקשר לדירה ואף תעביר את אישורי המס הסופיים באופן אישי באותו היום לידיו וכן, ציינה, כי יועבר החזר מס ישירות לחשבון הבנק של המוכר.

במעמד הפגישה העביר עורך דין א’ לידי נאשמת, סך של 5,000 ₪ ב-שטרות מסומנים שנמסרו לו מבעוד מועד על ידי המשטרה. לאחר העברת הכסף, ציינה הנאשמת בפני עורך דין א’, כי שווי הדירה האמורה לצרכי מס הינה מעל 3,000,000 ₪ וכי הייתה צריכה להעלות את שווי הדירה לצרכי מס, אך כאמור, לא עשתה כן.

בנוסף נתנה הנאשמת את הסכמתה לשוחד בסך 20,000 ₪  בעד פעולותיה אלו הקשורות בתפקידה.

עוד באותו מפגש, ציינה הנאשמת בפני עורך דין א’, כי תעביר לידיו עסקאות אחרות בפרויקט המלמדות על שווי נמוך אשר יוחס לדירה וזאת לצרכי מס, הגם שמידע זה חסוי ואין למוסרו במסגרת תפקידה.

בד-בבד עם הגשת כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה להארכת תנאים מגבילים שהוטלו על הנאשמת, לרבות; הפקדה כספית, התחייבות עצמית, ערבות צד ג’ ועיכוב יציאה מהארץ.

0
0



אודות הכותב

עורך דין אלירן נעים

הכותב, הינו עורך דין. בעל משרד אלירן נעים – משרד עורכי דין. בעל תואר ראשון במשפטים ומחזיק ברישיון עריכת דין בישראל.
עורך דין אלירן נעים, משמש בין היתר גם כיועץ משפטי של אתר האינטרנט כאן ישראל (כאן נעים). המשרד בבעלותו עוסק בתחומי המשפט האזרחי על כל נושאיו בדגש על תחומי המשפט המודרנים כמו; דיני אינטרנט, קניין רוחני, לשון הרע, ועוד. המשרד משרת מגוון לקוחות פרטיים ומהסקטור העסקי | להתקשרות; 050-7415351 | ‏‎@elirannaimlaw‎‏ | elirannaim@gmail.com.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן