סרטן

מערכת הבריאות לא ערוכה להנגשת בדיקות סרטן שד

סיגל רצין, מנכ"לית עמותת "אחת מתשע": "אני קוראת למערכת הבריאות הציבורית לפעול יחד אתנו להגברת המודעות ולהנגשת בדיקות לגילוי מוקדם לנשים צעירות, הרפואה המתקדמת של היום, מוכיחה לנו שכבר לא צריך למות מ'סרטן השד' וגילוי מוקדם של המחלה הוא הסוד לניצחון ובכך לחסוך מנשים רבות את המאבק בסרטן בשלב מתקדם".
0
0
סיגל רצין, מנהלת כללית של 'עמותת אחת מתשע': מערכת הבריאות הציבורית אינה ערוכה דיה להנגשת בדיקות סרטן שד | עיבוד צילום: שולי סונגו©
סיגל רצין, מנהלת כללית של ‘עמותת אחת מתשע’: מערכת הבריאות הציבורית אינה ערוכה דיה להנגשת בדיקות סרטן שד | עיבוד צילום: שולי סונגו©

לקראת יום הסרטן הבינלאומי, אשר חל היום (שבת, ה- 4.2) סיגל רצין מנכ”לית עמותת “אחת מתשע” מתריעה ומאשימה, כי מערכת הבריאות הציבורית, אינה ערוכה דיה להנגשת בדיקות לגילוי מוקדם של ‘סרטן השד’ בקרב נשים צעירות; “בכל שנה, מאובחנות בממוצע 5,230 נשים בסרטן השד. כ 25% מהחולות, הינן נשים צעירות מתחת לגיל 50”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כבכל שנה, גם השנה יצאה העמותה בקמפיין תקשורתי, שקרא לנשים צעירות לגשת לכירורג שד, לבדיקה לצורך בחינת רמת הסיכון שלהן ואבחון מוקדם. לשמחתנו, נשים רבות נענו לפניה, אולם כשניסו לקבוע את התור נתקלו במחסומים ובקשיים בירוקרטיים”:

מערכת הבריאות הציבורית בישראל, הנה מהטובות בעולם, ומשקיעה מאמצים רבים בהגדלת מספר הנבדקות בבדיקת ממוגרפיה בקרב נשים מבוגרות (מעל גיל 50). אולם, בכל הנוגע לאוכלוסייה הצעירה, המצב שונה

אני קוראת למערכת הבריאות הציבורית לפעול יחד אתנו להגברת המודעות ולהנגשת בדיקות לגילוי מוקדם לנשים צעירות, ובכך לחסוך מנשים רבות את המאבק בסרטן בשלב מתקדם.

הרפואה המתקדמת של היום מוכיחה לנו שכבר לא צריך למות מסרטן השד, וגילוי מוקדם של המחלה הוא הסוד לניצחון”.

 סרטן השד

סרטן השד הוא מחלה סרטנית שמקורה בשד, אך היא עלולה לשלוח גרורות אל איברים שונים בגוף. בשלביה הראשוניים המחלה מתאפיינת בגושים לא כואבים בשד, לאחר מכן חודרים תאים סרטניים לקשרי הלימפה של בית השחי ומשם עלולים התאים לחדור לזרם הדם ודרכו להגיע לאיברים מרוחקים כגון הכבד, הריאות והמוח. המחלה מתפתחת בעיקר בנשים מעל גיל חמישים והיא נדירה בגברים ונשים צעירות. הסוג הנפוץ של סרטן השד הוא קרצינומה, אך קיימים סוגים נדירים יותר של סרטן השד המסווגים כסרקומה או לימפומה.

מקורו של סרטן השד מסוג קרצינומה הוא ברקמה המצפה את צינורות ובלוטות החלב שבשד. בשלבי המחלה המוקדמים תאי האפיתל ממלאים את חלל צינוריות החלב, בהמשך חודרים תאי האפיתל את דופן צינור החלב ופולשים לרקמה התומכת. גוש התאים שנוצר (הגידול הראשוני) יכול לחדור את דופן בית החזה או את העור. מן הגידול הראשוני יכולים להתנתק תאים ליצירת גרורות.

העובדה שהשד אינו איבר חיוני לשרידות החולה מאפשרת להסיר את הגידול הראשוני ללא נזק למערכות הגוף, כך שגידול זה כשלעצמו אינו מהווה בדרך כלל סכנת חיים. הסכנה העיקרית בסרטן השד היא היווצרות גרורות באיברים החיוניים שאותן לא ניתן להוציא בניתוח. מתוך ויקיפדיה | סרטן השד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן