פוליטי מדיני

מערכות פוליטיות ותקשורתיות רוצות להפיל נתניהו

חבר כנסת אמסלם; "מה היה קורה אם היו חוקרים את ביטן עוד יומיים, מישהו כאן מנסה לטרפד את החקיקה אנשים בצמרת שלטון החוק והמשטרה פועלים לסכל החוק באופן פסול, תוך רמיסת נורמות ציבוריות ברגל גסה" ◄ראש הממשלה נתניהו; 'חוק ההמלצות' הוא חוק טוב. הוא שומר על כבוד האדם. הדרג המשפטי הוא הגוף היחיד שמוסמך להחליט אם להעמיד אדם לדין...".
0
0
ראש הממשלה מר בננמין נתניהו וחברי הכנסת דוד ביטן ודוד אמסלם | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו וחברי הכנסת דוד ביטן ודוד אמסלם | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

יוזם ‘חוק ההמלצות’ חבר כנסת מטעם הליכוד מר דוד (דודי) אמסלם, המשמש יושב ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, החליט היום (ראשון, ט”ו כסלו, תשע”ח) כי לא לקיים מחר (שני) את ההצבעות על החוק. בסוף הדיון, אמר אמסלם, כי ראש הממשלה, שגה כשהחליט להחריג את עצמו מהחוק. ביטול הוועדה, יוביל לכך שההצבעות, יידחו לימים הקרובים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

חבר כנסת אמסלם, יצא היום בהתקפה יוצאת דופן על מה שהוא מכנה; “אנשים המצויים בצמרת שלטון החוק והמשטרה – הפועלים בכל המישורים, כדי לסכל את החוק באופן פסול, תוך רמיסת נורמות ציבוריות ברגל גסה. אין לי ספק, כי יהיו לכך השלכות חמורות בהמשך, זו פגיעה ישירה בעבודת הכנסת ובהתנהלותה”.

חבר כנסת אמסלם, המשיך וכתב נסער בעמוד הפייסבוק שלו, כי; “מה שקורה כאן זה דבר חמור מאוד. יש כאן צבא עצום שכולל את כל המערכות הפוליטיות והתקשורתיות להפיל את נתניהו.

משטרת ישראל, צריכה לחקור כל תלונה וכל דבר שמגיע אליה, אבל מה היה קורה אם היו חוקרים את (חבר כנסת) ביטן עוד יומיים, מישהו כאן מנסה לטרפד את החקיקה.

אני מכבד את בקשתו של ראש הממשלה, למרות שהחרגתו מהחוק תהפוך את החוק הזה כעת לפרסונלי. אתייעץ עם יושב ראש הקואליציה ועם ראשי הסיעות על מנת לבצע את ההתאמות הנדרשות, בהתאם להודעת ראש הממשלה.

לכל אורך הדרך, הדגשתי, כי חוק ההמלצות הנו חוק חברתי ממדרגה ראשונה. בעבורי, כבוד האדם הוא ערך מקודש, בין אם זה עניינם של רמי הארץ או אביוניה. ראיתי לנגד עיניי את עשרות אלפי האזרחים שכל עולמם חרב מדי שנה בגלל פרסום ההמלצה.

זו התמודדות בלתי אפשרית עם סיטואציה לא אנושית שהופכת את חייהם לסיוט מתמשך עד להחלטת הפרקליטות בעניינם. בעבורם ורק בעבורם אני מחוקק את החוק הצודק הזה וכעת כשראש הממשלה הוציא את עצמו מהמשוואה, אני משוכנע שכל אלו שיצאו מגדרם כדי לטרפד אותו, ייעלמו ויאלמו כאילו לא היו, החוק יקודם וירשם בספר החוקים של מדינת ישראל”.

 המלצות המשטרה בענייני נקבעו כבר בתחילת החקירה

ראש הממשלה ויושב ראש סיעת הליכוד מר בנימין נתניהו, הפתיע היום, כאשר הודיע, כי “חוק ‘חוק ההמלצות’ ינוסח כך שלא יחול על החקירה שמתנהלת בענייני”.

מר נתניהו, המשיך וכתב בעמוד הפייסבוק שלו, כי; “‘חוק ההמלצות’ הוא חוק טוב. הוא שומר על כבוד האדם. הוא מסדיר את ההפרדה הברורה שקיימת בדמוקרטיה בין תפקיד המשטרה לבין תפקיד הדרג המשפטי.

בנושאים שנקבעו בחוק, הדרג המשפטי הוא הגוף היחיד שמוסמך להחליט אם להעמיד אדם לדין”.

מר נתניהו הוסיף וכתב; “החוק, נועד למנוע פרסום של המלצות משטרה שמותירות עננה על אנשים חפים מפשע, דבר שקורה חדשות לבקרים. לצערי, העיסוק ב’חוק ההמלצות’ הפך לכלי ניגוח פוליטי נגד ממשלה נבחרת שמביאה הישגים חסרי תקדים בביטחון בכלכלה, בחברה ובזירה המדינית.

על מנת שהדיון בחוק, יהיה ענייני ולא ינוצל לתעמולה פוליטית, ביקשתי מחבר כנסת אמסלם, לוודא שהחוק, ינוסח כך שלא יחול על החקירה שמתנהלת בענייני. ממילא ברור לכל שלהמלצות המשטרה בענייני אין שום משמעות. נראה שהן נקבעו, כבר בתחילת החקירה, הודלפו לכל אורכה ולא השתנו למרות העובדות הברורות שמוצגות פעם אחר פעם – שמוכיחות שלא היה כלום.

בדמוקרטיה שומרת חוק צריך לאפשר לדרג המשפטי לקבל החלטות באופן ענייני ונקי מלחצים. לכן, צריך להעביר את חוק ההמלצות. החוק נכון ודרוש, ומשהובהר שאין לו שום נגיעה לענייני האישי, אני מצפה מכל חברי הקואליציה לתמוך בו”. סיכם ראש הממשלה ויושב ראש סיעת הליכוד מר נתניהו.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן