וידאו ישראל ערים בישראל

מימונה: ראש הממשלה נתניהו ורעייתו בעיר חדרה

יושב ראש הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו מר סם בן-שטרית; "אירועי תשע"ז' יעמדו בסימן; "מדבר שקר תרחק!" (משפטים כ"ז-ז') סימן זה לדבריו, יאפיין, גם את "חגיגות המימונה הבאות עלינו לטובה". שרת המשפטים שקד, תתארח ב-4 טקסי מימונה, שניים מהן בעיר דימונה, אחת בעיר יבנה ואחרת בעיר אשדוד. שר החינוך בנט, יתארח בחגיגות המימונה ברמת אלקנה. שר האוצר מר כחלון, יצטרף לחגיגות בעיר בית שמש, במושב שריגים ובעיר אשקלון.
0
0
אירועי המימונה, הערב, ראש הממשלה נתניהו ורעייתו בעיר חדרה בצילום זוג יוצאי מרוקו | צילום: ויקיפדיה
אירועי המימונה, הערב, ראש הממשלה נתניהו ורעייתו בעיר חדרה בצילום זוג יוצאי מרוקו | צילום: ויקיפדיה

ערב חג ’המימונה’ התשע”ז, הנהוג במוצאי שביעי של פסח, באסרו חג נחוג ברחבי ארץ ישראל, בכל הרשויות המקומיות ואפילו בקיבוצים, ייפתחו הערב (שני | כ”א בניסן התשע”ז) אירועי ליל המימונה, יעמדו השתא בסימן; “מדבר שקר תרחק!” (משפטים כ”ז-ז’). ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ורעייתו הגברת שרה, נמסר, יתארחו הערב בחגיגות המימונה בבית משפחת לוי בעיר חדרה.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

את ליל המִימוּנָה ( ميمونة) חג עממי של יהודי יוצאי צפון-מערב אפריקה ובעיקר של יהדות מרוקו, הנהוג במוצאי שביעי של פסח, באסרו חג (בישראל נחוג בכ”ב בניסן ובחוץ לארץ בכ”ג בניסן) יחגגו ברחבי ישראל את המימונה, בהשתתפות כל סָּלְתָּהּ וּשַּׁמְנָהּ של ממשלת ישראל, הכנסת ראשי רשויות מקומיות ואנשי ציבור ואיך לא “סלבס” מכל התחומים.

הדבר מתאפשר כי ליל המימונה מתאפיין בהשארת דלת הבית פתוחה (כל עוד בני הבית נמצאים וערים) כדי להזמין את כל מי שרוצה להיכנס, ולאו דווקא בני משפחה, מכרים או מוזמנים מראש. ביישובים בישראל שבהם היה ריכוז גבוה של יהודי יוצאי מרוקו, התאפיין ליל המימונה במשך שנים רבות גם במעין “סיור כתובות” (או “טיול מימונה“) שבו כמעט כל משפחה הייתה מבקרת אצל כל המשפחות האחרות – מה שהגדיל את תחושת החגיגיות, כיוון שלילה כזה היה לרוב מסתיים בסגירת דלתות הבתים רק לפנות בוקר.

 מזג האוויר במימונה: צפויה עלייה קלה בטמפרטורות

מבט חטוף היום לעבר השמיים, מבהיר, ללא ספק, כי מזג האוויר, ערב המימונה התשע”ז, יהיה ללא ספק נאה. מן השירות המטאורולוגי, דווח, כי צפויה עלייה קלה בטמפרטורות והן יהיו רגילות לעונה זו. הלילה, ייתכנו ערפילים במישור החוף השפלה וצפון הנגב. מחר (שלישי) יוסיף להיות נאה ללא כל שינוי ניכר בטמפרטורות והעם היושב בציון, יוכל לחגוג בפארקים עם המנגלים והאמנים שיופיעו בבמות המימונה העירונית.

מחר בצהריים (ג’) ישתתף ראש הממשלה מר נתניהו בחגיגות ’המימונה’ בעיר דימונה. גם שרי הממשלה, יטלו חלק בנגיסה במופלטה בהם שר התחבורה חבר הכנסת מר ישראל כץ, שישתתף בחגיגות המימונה אצל סגן השר ז’קי לוי סגן שר הבינוי וחבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד ולשעבר ראש עיריית בית שאן. בעיר בית שאן.

שרת המשפטים חברת הכנסת הגברת איילת שקד (מפלגת הבית היהודי), תעמיק את הקשר הקהילתי, כאשר תתארח ב-4 טקסי מימונה, שניים מהן בעיר דימונה, אחת בעיר יבנה ואחרת בעיר אשדודשר החינוך חבר הכנסת נפתלי בנט (יושב ראש סיעת הבית היהודי), יתארח בחגיגות המימונה בישוב רמת אלקנה. גם שר האוצר מר משה כחלון, יעמיק המגע עם הציבור הרחב, הוא יצטרף לחגיגות בעיר בית שמש, במושב שריגים ובעיר אשקלון.

 חגיגות יום המימונה הארציות מרכזיות אשר יתקיימו השנה בעיר פתח תקווה

חגיגות יום המימונה הארציות מרכזיות אשר יתקיימו השנה בפתח תקווהיפתחו ברב שיח על הנושא; “מדבר שקר תרחק” ביום שלישי כ”ב בניסן תשע”ז (18.4.2017). בשעה 18:00 ב”היכל התרבות” רח’ המכבים 5 פתח תקוה קומה 1 – אולם מרגלית.

חגיגות המימונה המרכזיות, יחלו בשעה 20:00 ב”היכל התרבות” רח’ המכבים 5 פתח תקוה. בתכנית האמנותית: האמן היוצר ליאור אלמליח, להקת שפתיים, הזמר גל אזולאי והפייטן הצעיר אלחי לגריסי.

יושב ראש הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו מר סם בן-שטרית: "מדבר שקר תרחק!"
יושב ראש הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו מר סם בן-שטרית: “מדבר שקר תרחק!”

 חגיגות ליל המימונה הארציות מרכזיות אשר יתקיימו השנה בעיר טבריה

חגיגות ליל המימונה הארציות מרכזיות אשר יתקיימו השנה בטבריה, יתקיימו ביום שני כ”א ניסן תשע”ז 17.4.17 בשעה 20.00 – במלון-מוזיאון “דונה גרציה“. רח’ הפרחים 3 טבריה. בתכנית האמנותית: הזמרת היילה אסולין והזמר אונרי בן-סימון.

 חגיגות אירועי נעילה ארצית של חגיגות המימונה בעיר חיפה

מכירת הכרטיסים לחגיגות אירועי נעילה ארצית של חגיגות המימונה בחיפה, שתתקיים מחר (ג’) במרכז על שם גסטון דפר (קריגר) ברחוב אליהו חכים 6, כרמל צרפתי. בשעה 19:00 בגני המרכז, קבלת פנים במעמד ראש עיריית חיפה מר יונה יהב ובהשתתפות להקת צפון-מערב מאוניברסיטת חיפה בשעה 20:30 מופע אומנותי של הזמר אריק משעלי ולהקתו ובהשתתפות הפייטנית אורית עטר.

 סם בן-שטרית; אירועי תשע”ז’ יעמדו בסימן; “מדבר שקר תרחק!”

יושב ראש הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו מר סם בן-שטרית, פרסם, כי; “אירועי תשע”ז’ יעמדו בסימן; “מדבר שקר תרחק!” (משפטים כ”ז-ז’) סימן זה לדבריו,  יאפיין, גם את “חגיגות המימונה הבאות עלינו לטובה”.

בתקופה הקדומה, וגם כיום בהרבה מדינות המזרח, נערכות עסקאות למיניהן; פְּרַקְמַטְיָא, מקרקעין, הסכם נישואים בין ההורים ועוד… בתקיעת כף. איש משני הצדדים לא מעז להפר הבטחתו. תקיעת כף בעיניהם, כמוה כהסכם כתוב, חתום, גמור ומאושר בבית המשפט.

המורשת היהודית, מרבה להטיף לנו על החובה למלא הבטחה שניתנה, כגון; ״אמור מעט ועשה הרבה״, ״ברוך שומר הבטחתו״, ״מוצא שפתיך שמור ועשית״, ״ברוך אומר ועושה״ וכהנה… מספרים על אחד ממנהיגי ישראל שענה לזה שהטיח בפניו; ״והלא הבטחת לי״? אמת, השיב המנהיג: ״אכן הבטחתי, אך לא הבטחתי לקיים״!

איננו מכירים שום נושא, שחז״ל, נתנו לו תיאור מיסטי, דרמטי ומפחיד כלפי מי שאיננו מקיים דיברתו, וכה אמרו: ״מי שנפרע מדור המבול, ומדור הפלגה, ומפרעה על שפת הים, כך עתיד להיפרע ממי שאיננו עומד בדיבורו״.

אנו מתברכים בעובדה, שקיימנו את אשר הבטחנו בנושא: ״קרן מלגות״. בשנת 2004, החילונו להעניק מלגות לסטודנטים מעוטי-הכנסה. ומאז ועד 2016, הענקנו כ- 7 מליון דולר ל- 3,835 סטודנטים, ללא הבדל מוצא, גזע, דת ומין”. סיכם כב’ יו”ר הפדרציה העולמית מר סם בן-שטרית.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן