חדשות צרכנות

מחצית מגרשי מכירת כלי רכב מפרים חוק הגנת הצרכן

על חלק מעסקים מפרי חוק הגנת הצרכן 53% מ'מגרשי מכירת כלי רכב מיד שנייה' שנבדקו, הוטלו קנסות בסך 773,600 ₪ על מפרים בענף המהוות דפוס התנהגות כלפי הצרכנים ◄ ענת בן עזרא דוקן, סמנכלית אסדרה מינהל וארגון וממלאת מקום ראש אגף חקירות ומודיעין; "אי הצגת המחיר לצרכן' פוגעת ביכולת האמיתית של הצרכן לבצע החלטה מושכלת. הרשות, תמשיך לפקוד את השטח ולפעול ביד קשה כנגד כל בית עסק המפר את החוק".
0
0
ענת בן עזרא-דוקן, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן
ענת בן עזרא-דוקן, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, היא קרן אור ענקית בג’וגל הצרכנות הישראלי. הפעם מבית מדרשם של מוחם הקודח של אנשי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עמדו מנגד בשנת 2017 ‘מגרשים למכירת רכב’ שבהם נתגלו הפרות מהותיות של ‘אי הצגת מחיר’ ומן הנתונים, עולה, כי מפרי חוק הגנת הצרכן, שילמו ביוקר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

-כך עולה מפשיטה רחבה שערך כוח משימה של הרשות להגנת הצרכן על מגרשים למכירת רכב שבה נתגלו הפרות מהותיות של אי הצגת מחיר.

שליחת דרישות התשלום היא השלב האחרון בהטלת העיצומים הכספיים כתוצאה מהפשיטה הרחבה שהחלה בשנת 2017, במהלכה כוח משימה של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, ערך פשיטה על מגרשים למכירת כלי רכב מיד שנייה.

הפשיטה נערכה בעקבות עבודת מודיעין רחבה שערכה הרשות בה נתגלו מוקדים רבים מפרים והפרות חוזרות ונשנות בענף המהוות דפוס התנהגות כלפי הצרכנים.

לכן, קיבלה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, החלטה לפתוח במבצע האכיפה באמצעות כוח משימה שפשט על בתי העסק בענף זה.

█ להלן רשימת 10 העוסקים שקיבלו את הקנסות הגבוהים ביותר;

 

שם העסק

דרישת תשלום

מספר הפרות

1 קל אוטו שירותי מימון 105,600 ₪ 6
2 אלבר ציי רכב  (ר.צ) בע”מ 88,000 ₪ 8
3 קרסו מוטורס 70,400 ₪ 4
4 מ.מ.מ. טרייד אין (אוטוסנטר) 70,400 ₪ 4
5 ש. שלמה מכירת רכב (2000) בע”מ 70,400 ₪ 4
6 בלו סקאי 2000 השכרת רכב בע”מ 70,400 ₪ 4
7 אלדן תחבורה בע”מ 44,000 ₪ 4
8 דוד לובינסקי בע”מ 36,000 ₪ 1
9 אילון שחר 35,200 ₪ 2
10 מאי מוטורס (2015) בע”מ 17,600 ₪ 1

נתגלה, כי ב-53% מבתי העסק של מגרשי מכירת כלי רכב מיד שנייה, ישנן הפרות של אי הצגת מחירים על גבי הרכבים בניגוד לחוק הגנת הצרכן ותקנותיו.

מנהל תחום דוברות, תקשורת, הסברה והדרכת קהילה עורך דין דודו אבן חן, מסר לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי; “מדובר בהפרות חמורות הפוגעות משמעותית ביכולתו של הצרכן להבין את מסגרת העסקה ולקבל החלטה מושכלת בטרם הרכישה. ההפרות מחדדות את הצורך בשמירה על הצרכן ובהמשך האכיפה הרוחבית.

הפשיטה של אגף חקירות ומודיעין ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, נערכה על כ- 57 בתי עסק בכל רחבי הארץ, דרישות התשלום, נשלחו ל- 30 עוסקים שונים.

מחירון ללא מחיר ברכב יד שנייה
מחירון ללא מחיר ברכב יד שנייה

על בתי העסק המפרים הוטלו עיצומים כספיים בגובה של מאות אלפי שקלים.

עולה, כי לרשות, ישנה סמכות להגיש כתבי אישום פליליים ולהטיל עיצומים כספיים בשווי 7,000 ₪ 45,000 ₪ לכל הפרה בהתאם להוראות החוק השונות.

סמנכל אסדרה ומנהל וממלאת מקום ראש אגף חקירות ומודיעין של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הגב’ ענת בן עזרא-דוקן, מוסיפה, כי; “מחיר הנכס הוא מידע מהותי שבית העסק, נדרש לגלות ולהציג בפני הצרכן, טרם המכירה.

הצגת המחיר באופן בולט, ללא צורך בפניה למוכרן, מאפשרת לצרכן לבצע השוואת מחירים בין משווקים שונים ובין מוצרים שונים.

עסקאות לרכישת רכבים הינן עסקאות בעלות של עשרות אלפי שקלים ואף יותר והמחיר הינו מרכיב משמעותי בקבלת ההחלטה של הצרכן בדבר ביצוע העסקה“.

הגב’ ענת בן עזרא-דוקן, הוסיפה והדגישה, כי; “לכן ‘אי הצגת המחיר לצרכן’ פוגעת ביכולת האמיתית של הצרכן לבצע החלטה מושכלת. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, תמשיך לפקוד את השטח ולפעול ביד קשה כנגד כל בית עסק המפר את החוק”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן