חקלאות ישראל צער בעלי חיים צרכנות

מה דעתך על הארכת חיי מדף של בשר טרי בווקום

משרד החקלאות ממשיך בשורה של צעדים להורדת יוקר המחייה לצרכן והפיץ עם משרדי החקלאות, הכלכלה ו-הבריאות, בקשה להערות הציבור החלטה להארכת חיי המדף של 'בשר טרי בווקום' ◄המטרה: הגברת התחרות והורדת המחיר לצרכן, באמצעות הגדלת הכדאיות ליבואנים לייבא בשר טרי מצונן (לא קפוא)◄הארגונים למען בעלי חיים בביקורת על שר החקלאות אורי אריאל: "רגולציה עצמית' על המשלוחים החיים היא גימיק יחצני".
0
0
שר החקלאות ופיתוח הכפר, חבר כנסת אורי אריאל, בשר טרי בווקום | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
שר החקלאות ופיתוח הכפר, חבר כנסת אורי אריאל, בשר טרי בווקום | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

משרד החקלאות, הודיע היום (רביעי, ט”ו באלול התשע”ז) כי הוא מקדם במקביל מספר רפורמות להפחית את הבירוקרטיה והסרת חסמים בפרט בתחומי ייצור ויבוא מוצרים מן החי. אי לכך, כחלק מקידום תהליך הייבוא, הוחלט, בשיתוף עם משרדי הבריאות, הכלכלה וראש הממשלה, על הארכת תוקף חיי המדף המקסימאליים של בשר מצונן שנשמר בוואקום באופן שיאפשר הגברת התחרות והורדת המחיר לצרכן באמצעות הגדלת הכדאיות ליבואנים לייבא בשר טרי מצונן (לא קפוא). ההחלטה הועברה להערות הציבור.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

לדברי אנשי משרד החקלאות, המהלך יאפשר ‘יבוא בשר טרי‘ ב-הובלה ימית מיצרניות בשר איכותיות, כגון; ארגנטינה, ארצות הברית, אוסטרליה ומדינות נוספות, אשר עד היום התאפשר לייבא מהן ב’הובלה ימית‘ רק ‘בשר קפוא’ בשל מגבלות התוקף המקסימלי של חיי המדף.

לדעת אנשי משרד החקלאות, המהלך, יגביר את התחרות בשוק הבשר הטרי, יקטין את יוקר המחיה, ויאפשר ל-צרכני הבשר לבחור מתוך מגוון רחב יותר של בשר איכותי ומחיר זול.

בנוסף, מהלך זה צפוי לצמצם את כמות ‘משלוחי העגלים החיים’ ובכך לצמצם את הפגיעה ברווחת בעלי החיים הנובעת מהובלתם לישראל.

█ שר החקלאות, אריאל; “מדיניות המשרד היא לפעול להורדת יוקר המחייה והבטחת אספקה של בשר בקר טרי ואיכותי במחיר לכל כיס…”

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגברת דפנה יוריסטה מסרה לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי צעד זה, מהווה המשך ישיר ל”דוח בחינת ענף הבקר” אשר פורסם על ידי ‘רשות ההגבלים העסקיים’ בשנת 2016, אשר העלה, כי קיים צורך בהגברת התחרות בענף הבשר בישראל.

מהלך זה, מצטרף למהלכים נוספים שנעשו בתחום היבוא של בשר טרי, ביניהם; הסמכת מערך הפיקוח הווטרינרי במדינות המאושרות לייצא לישראל, בהתאם לדרישות קפדניות של משרד החקלאות הישראלי, כפי הנהוג במדינות מפותחות אחרות.

זאת ועוד; משרד החקלאות, מטמיע מנגנון של ניהול סיכונים בבדיקות המשלוחים המגיעים ארצה, באופן שימקד את הרגולטור בפיקוח במשלוחים אשר זוהו כבעלי רמת סיכון גבוהה יותר, מה שיאפשר מעבר מהיר וחלק יותר למשלוחים של יבואנים ויצרנים שנמצאו ראויים וללא עבר של הפרות ותקלות.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, חבר כנסת אורי אריאל, הבהיר, כי: “מדיניות המשרד בין היתר היא לפעול להורדת יוקר המחייה והבטחת אספקה של בשר בקר טרי ואיכותי במחיר לכל כיס. וכן לצמצם את יבוא העגלים למדינת ישראל.

ובכך למעשה לצמצם את הפגיעה ברווחת בעלי החיים. החלטה להאריך את חיי המדף של הבשר, נעשתה בשיתוף משרדי הבריאות, כלכלה וראש הממשלה ואחרי לימוד מעמיק של הנושא ומניסיונן של מדינות מערביות אחרות המייבאות בשר.

הערכה היא, כי ה‘רפורמות’ יביאו לידי ביטוי בחיסכון של כ- 185 מיליון ₪ למשק בשנה“.

רגולציה עצמית’ על המשלוחים החיים היא גימיק יחצני

ארגוני בעלי החיים, מתחו היום ביקורת חריפה על שר החקלאות מר אורי אריאל, על רקע מסיבת עיתונאים משותפת שקיים השר בלשכתו עם פורום יבואני המשלוחים החיים, במסגרתה פרסמו היבואנים; “אמנה המחייבת שמירה על רווחתם ובריאותם של בעלי החיים”, כלשון ההודעה לעיתונות.

“השר אמור לפקח על תעשיית הבשר, לא להשאיל את משרדו לגימיק יחצ”ני של מתעללים בבעלי-חיים”, אומרים בעמותות ‘אנונימוס’ לזכויות בעלי-חיים ו‘תנו לחיות לחיות’.

“מדובר במהלך יחסי ציבור ותו לא, נוכח המחאה הציבורית הגוברת נגד המשלוחים, ונוכח החלטת בית דין גבוה לצדק להוציא צו על תנאי בעתירה שהגשנו. הבטחות היבואנים לשמירה על בעלי החיים ריקות מתוכן: אין דרך להוביל המוני עגלים וטלאים על פני יבשות וימים, מתבוססים בהפרשותיהם באוניות צפופות ומצחינות, מבלי להתעלל בהם. אי-אפשר לצפות מהגורמים שעושים את רווחיהם מהמשלוחים החיים לפקח על עצמם.

זה עצוב ומקומם ששר החקלאות, שאמור להיות אחראי לאכיפת חוק צער בעלי-חיים, משתף פעולה עם מהלך ציני כזה. המשלוחים החיים הם התעללות מנוגדת לחוק צער בעלי-חיים, ויש להפסיקם – כפי שנאסר פיטום האווזים”.

לאחרונה רשמו העמותות ניצחון ביניים במאבק, כשבג”ץ הוציא צו על תנאי בעתירתן המבקשת לאסור על המשלוחים החיים. בעתירה, ביקשו העמותות צו על תנאי המורה למשרד החקלאות לנמק מדוע לא יחדל מלתת רישיונות ליבוא בעלי-חיים המיועדים לשחיטה.

משלוחים חיים | עגל | צילום: עמותת אנונימוס לזכויות בעלי-חיים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
משלוחים חיים | עגל | צילום: עמותת אנונימוס לזכויות בעלי-חיים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

העמותות אף רשמו הצלחה בפעילותן מול הוועדה המייעצת לממשלה בעניין צער בעלי חיים, שקבעה אמירה עקרונית לפיה “ההובלות הבינלאומיות של בעלי-חיים כרוכות מעצם הווייתן בפגיעה ברווחת בעלי-חיים”.

לקראת הדיון בוועדה, הוציא השר גלעד ארדן מכתב בו הביע את עמדתו הנחרצת המתנגדת למשלוחים החיים.

הפסקת המשלוחים החיים היא אחת המטרות שפרסמו מארגני מצעד בעלי החיים, שיתקיים במוצאי שבת וצפויים להשתתף בו עשרות אלפי מפגינים. בשבוע הבא (13.9) יצוין היום הבינלאומי נגד המשלוחים החיים בעשרות ערים ברחבי העולם.

בישראל, עמותות אנונימוס לזכויות בעלי-חיים ותנו לחיות לחיות יערכו מיצגים לציון היום הבינלאומי  בימים שני ושלישי בתל-אביב, ירושלים וחיפה.

רקע:

על פי נתוני משרד החקלאות, במחצית הראשונה של שנת 2017 יובאו לישראל 268,172 עגלים וטלאים ב”משלוחים החיים” מאוסטרליה ואירופה, לצורך פיטום ושחיטה בישראל. מדובר בעליה של למעלה מ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה יובאו לישראל 223,102 בעלי חיים במשלוחים.

בשנת 2016 כולה נרשם שיא בהיקף “המשלוחים החיים” עת יובאו 571,792 עגלים וטלאים (כמעט כפול בהשוואה ל-2015). העלייה במספר בעלי החיים במשלוחים היא חרף הצהרתו של החקלאות אורי אריאל במליאת הכנסת בשנה שעברה כי יפעל להגבלת המשלוחים החיים, ובקשתו מח”כ תמר זנדברג להקפיא את קידומה של הצעת החוק שהגישה במטרה לאסור את המשלוחים החיים.

במקביל לניהול העתירה ולמחאתן מול שר החקלאות, עמותות אנונימוס לזכויות בעלי חיים ותנו לחיות לחיות פועלות גם מול שר האוצר מר משה כחלון בקריאה לשינוי מדיניות המכס לפיה יבואני המשלוחים החיים זוכים להטבות מכס נרחבות. המדיניות נותנת פטור גורף ממכס על יבוא עגלים וקובעת מכס נמוך על יבוא טלאים, ומהווה, לטענת העמותות, תמריץ כלכלי להתעללות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן