רפואה דחופה

מדא: תיירת כבת 60 טבעה למוות בחוף קליה בים המלח

פראמדיק של מדא דן ריכטר, סיפר; "כשהגענו למקום ראינו על קו חוף קלי"ה, אישה כבת 60 כשהמציל מבצע פעולות החייאה. הצטרפנו אליו בסיוע כוח רפואה של צהל והמשכנו בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה" ◄ המלצות מדא במקרי טביעה.
0
0
 תיירת תושבת גרמניה כבת 60, טבעה היום (ראשון, כ”ג בשבט התשע”ז) ב-חוף קלי”ה החדש אשר בים המלח. צוותים של מדא וכוחות רפואה של צהל, ניסו ארוכות להצילה, תוך שהם מבצעים בה פעולות החייאה ובסופן למרבה הצער קבעו את מותה.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

דובר מגן דוד אדום ארגון ההצלה הלאומי של ישראל דובר מגן דוד אדום תת-מגן זכי הלר, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; בשעה 14:24 נמסר למוקד ‘מדא מרחב ירושלים’ על מקרה טביעה בחוף קלי”ה. חרף ניסיונות החייאה של המציל בחוף ושל צוותי מגן דוד אדום, נקבע מותה.
פראמדיק של מדא, מר דן ריכטר, סיפר; “כשהגענו למקום ראינו על קו חוף קלי”ה, אישה כבת 60 כשהמציל בחוף קליה, מבצע פעולות החייאה. הצטרפנו אליו בסיוע כוח רפואה של צהל והמשכנו בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה“.
מגן דוד אדום תיירת מגרמניה כבת 60 טבעה למוות בחוף קליה בים המלח | צילום: מתוך אתר חוף קליה
חוף קליה בים המלח המקסים | צילום: מתוך אתר חוף קליה.
להלן המלצות מדא במקרי טביעה

▼ הזעק מיד עזרה רפואית – 101. אל תיכנס לים סוער אם אינך מיומן לכך, אתה עלול להיות הקורבן הבא.

▼ מיד עם הוצאת הנפגע מהמים יש לבדוק סימני חיים רצוי להתחיל בהחייאה מוקדם ככל האפשר.

▼ אם הנפגע מחוסר הכרה ואין לו נשימה יש להתחיל לבצע פעולת החייאה.

▼ אין לנסות להוציא מים מהריאות או מהבטן.

▼ נפגע ש”קפץ ראש” למים רדודים ואיבד את ההכרה, יש חשש שנגרמה לו פגיעה בעמוד שידרה צווארי, לפיכך, יש לבצע החייאה תוך שמירה ו-קיבוע עמוד השדרה הצווארי בלא תזוזה.

▼ יש להמשיך בפעולת החייאה עד להגעת צוותי מד”א המיומנים.

▼ זכור! חדירת מים לריאות, ולו בכמות קטנה, עלולה לגרום כעבור מספר שעות לסיבוכים חמורים היכולים להביא ל-מות הנפגע. לפיכך, בכל מקרה של חשש של שאיפת מים אל ריאות, יש להזעיק את מדא גם אם הנפגע חוזר להכרה מלאה ונושם באופן עצמאי.

מחלקת הדרכה בשרותי מגן דוד אדום מעבירה קורסים בהחייאה ובהחלט מומלץ להצטרף לאחד הקורסים המוצעים. לפרטים והרשמה; Mdais.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן