חדשות בריאות

מדא: להשבית חלק מהשירות בשל תקיפת חובשת

מנכ״ל מד״א, מר אלי בין; ״מדובר באירוע תקיפה חמור ביותר נגד צוותי מד״א שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום. אני קורא למשטרת ישראל ולרשויות אכיפת החוק למצות את מלוא הדין עם התוקף ובכך להעביר מסר חשוב. עלינו כחברה לגנות כל אלימות מהסוג הזה כנגד צוותי רפואה״.
0
0

ארגון עובדי מגן דוד אדום, הודיע היום (ראשון, ג’ בסיון תשע”ז) כי מבקש לנקוט צעדים ארגוניים ולהשבית חלק משירותי מד”א כמחאה על התקיפה ופגיעה חמורה בעובדת מד”א החובשת שרה ישראלי. בינתיים, נודע, האריכה המשטרה את מעצרו של הגבר שתקף את חובשת מד”א.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

כזכור, אמש (מוצ”ש) בשעה 18:00 הגיעה לנקודת ההזנקה של מד”א במועצה אזורית תמר בים המלח, אישה שחשה ברע כשהיא מלווה בגבר כבן 40. בזמן תשאול החולה, החל הגבר לתקוף את החובשת שרה ישראלי באגרופים ובעיטות. החובשת, נחבלה בכל חלקי גופה ופונתה להמשך טיפול רפואי ב‘בית החולים סורקה’. כרגע החובשת שרה ישראלי, סובלת משני שברים ביד, חבלה בירך ימין וכאבים עזים בגב התחתון.

ארגון עובדי מד”א, ביקש לנקוט צעדים ארגוניים ולהשבית חלק משירותי מגן דוד אדום, זאת כאמור, כמחאה על התקיפה ופגיעה חמורה בעובדת מד”א. בעקבות פניית מנכ”ל מד”א ובשל חיוניות השירותים להצלת חיי אדם הסכים הוועד להימנע הפעם מצעדים ארגוניים חריפים אך ביקש להביע מחאה שקטה.

עובדי מדא קוראים להשבית חלק משירותי מדא בגלל תקיפת החובשת שרה ישראלי | צילום דוברות מדא
עובדי מדא קוראים להשבית חלק משירותי מדא בגלל תקיפת החובשת שרה ישראלי | צילום דוברות מדא

כמו כן, ארגון העובדים פונה בבקשה לגורמים המוסמכים ומערכת המשפט לנקוט ביד קשה מול מי שפועל באלימות נגד נותני שירותים במערכת הבריאות בכלל ונגד עובדי מד’א בפרט.

פאראמדיקית מד”א ירדן מאדר שהייתה במקום סיפרה; “כשהייתי בחדר סמוך שמעתי גבר צועק, רצתי מהר והמראה היה מזעזע, מצאתי את החובשת שרועה על הרצפה חבולה ונסערת , הדפתי את התוקף ונעלתי את הדלת, שוטרים שהוזעקו עצרו את התוקף“.

 שרה ישראלי; לאחר שביקשתי ממנו להפסיק לצעוק הוא החל לבעוט בי והדף אותי לרצפה, נפצעתי והייתי בהלם

שרה ישראלי, החובשת שהותקפה מספרת: “הזוג נכנס ל-תחנת מד”א תמר, האישה נראתה לא טוב ומיד הצעתי לה לשבת. הבחור הסביר את מצבה. מכיוון שהיה חשד להתייבשות ויש לוודא את מצבה של החולה על ידי תשאול ובדיקה של ערנות והתמצאות בזמן ובמקום, ביקשתי לשוחח עם האישה ולהבין ממנה איך היא מרגישה. הגבר התרגז וצעק עליי לדבר רק איתו ולא לפנות אליה.

חובשת מגן דוד אדום שהותקפה  שרה ישראלי | צילום: דוברות מדא
חובשת מגן דוד אדום שהותקפה  שרה ישראלי | צילום: דוברות מדא

לאחר שביקשתי ממנו להפסיק לצעוק הוא החל לבעוט בי והדף אותי לרצפה, נפצעתי והייתי בהלם. הפראמדיקית השנייה שמעה את הצעקות, רצה אליי והדפה אותו ממני.

לאחר שהגבר, יצא מיד נעלנו את עצמנו בתוך החדר יחד עם החולה, כדי למנוע ממנו לתקוף את אחת מאתנו שוב. פתחתי את מכשיר הקשר מירס וקראתי למוקד המרחבי של מד”א; ‘אני מבקשת לפה דחוף משטרה – תוקפים אותי’. בתוך 5-10 דקות הגיעה ניידת עם שוטרים, לקחו פרטים מהאישה ועצרו את הגבר.

אנחנו עושים את העבודה שלנו בתחושת שליחות. מקרים כאלה הם נדירים ולא בגלל המקרה הזה צריך לשנות סדרי עולם. זו פעם ראשונה שאני חווה אלימות פיזית בתפקיד, אני עדיין קצת בהלם ואני מקווה שרשויות החוק ימצו עם התוקף את הדין. הוא שבר לי את היד אבל לא שבר את רוחי, אני אמשיך לעשות את העבודה שלי שאני כל כך אוהבת במד”א“.

מנכ״ל מד״א, מר אלי בין; ״מדובר באירוע תקיפה חמור ביותר נגד צוותי מד״א שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום. אני קורא למשטרת ישראל ולרשויות אכיפת החוק למצות את מלוא הדין עם התוקף ובכך להעביר מסר חשוב. עלינו כחברה לגנות כל אלימות מהסוג הזה כנגד צוותי רפואה״.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן