חינוך מסחר | תעשייה

לשכות המסחר: משרד החינוך מתקצב אינטרסטים ללא מכרז

נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין; "לא ייתכן שמערכת החינוך, תנהג איפה ואיפה ומלכתחילה תסמן זוכה באמצעות פטור ממכרז, בנושא בעל חשיבות כה גדולה" ◄ "הנכם נדרשים להימנע מההתקשרות עם 'תעשידע' ב"פטור ממכרז" ולפרסם מכרז כדין. במידה שלא תאשרו, כי תימנעו מהתקשרות בלתי חוקית כזו, האיגוד והמכללה, יאחזו בכל האמצעים למניעתה", התריעו עורך דין דן כרמלי ורואה חשבון רוני דיוה.
0
0
נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין, מאשים את שר החינוך, נפתלי בנט: משרדך מתקצב בעלי אינטרסים ללא מכרז | עיבוד צילום: שולי סונגו©
נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין, מאשים את שר החינוך, נפתלי בנט: משרדך מתקצב בעלי אינטרסים ללא מכרז | עיבוד צילום: שולי סונגו©

נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין, הטיח היום (שלישי, ה’ בסיון התשע”ז) האשמה כבדה נגד משרד החינוך בדבר העברות תקציביות ל”בעלי אינטרסים” ללא מכרז; משרד החינוך, מעביר בפטור ממכרז עשרות מיליוני ₪ מדי שנה ל’תעשידע’ – ארגון בשליטת התאחדות התעשיינים.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

איגוד לשכות המסחר, המוכיח פעולה הירואית למען חבריו, טוען ומאשים, כי לאחרונה, פרסם משרד החינוך, הודעה בדבר כוונתו להמשיך ולהעביר סכומי עתק בסך של כ- 78 מיליון ₪ לשנה, לארגון שבשליטת התאחדות התעשיינים, זאת ללא מכרז. פוטנציאל ההעברות התקציביות – ללא מכרז ל’תעשידע‘, שאמורה להפעיל תוכנית להכשרה מקצועית ושילוב תלמידים בעבודה במהלך של 3 השנים הקרובות עומד על כ- 275 מיליון ₪.

מבדיקת איגוד לשכות המסחר, עולה, כי נפלו פגמים מהותיים ויסודיים בדרך התנהלות משרד החינוך בשנים האחרונות בכל הקשור בהעברות הכספים ל’תעשידע‘, כאמור, ללא מכרז.

אחראית קשרי עיתונות הגב’ הילית נעמת – מרילוס, של איגוד לשכות המסחר, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; לאור הנתונים הללו, פנה נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין, בדחיפות אל שר החינוך, חבר הכנסת נפתלי בנט וביקש את התערבותו האישית, לביטולו של הניסיון הפסול ליצירת אפליה חמורה ופגיעה בגורמים רבים במשק היכולים להעניק את השירותים ברמה איכותית וביעילות.

עורך דין לין, אומר, כי; “לא ייתכן שמערכת החינוך, תנהג איפה ואיפה ומלכתחילה תסמן זוכה באמצעות פטור ממכרז, בנושא בעל חשיבות כה גדולה”. עותק פניית ממר לין, נשלח אף אל רוני חזקיהו, החשב הכלכלי במשרד האוצר.

כיו”ר ועדת החוקה חוק ומשפט בכנסת ה-12 וכמי שהיה אמון על ניווט חקיקתו של חוק חובת המכרזים, אני יכול לומר לך שזו הפרה בוטה של המטרה המרכזית של חוק זה, שכוונתו הייתה לתת הזדמנות שווה לכל המתמודדים הכשירים לכך, במכרזי המגזר הציבורי“.

 לשכות המסחר: משרד החינוך נדרש להימנע מההתקשרות עם ‘תעשידע’ ב”פטור ממכרז” ולפרסם מכרז כדין. במידה שלא יאשר, האיגוד והמכללה, יאחזו בכל האמצעים למניעתה”

עורך דין לין סיכם את פנייתו לבנט וציין כי: “מתן פטור ממכרז, בהיקף כזה ובנושא כה מהותי, הוא בעיני חמור מאוד ובלתי מוצדק בעליל כשיש בישראל ארגונים אחרים כשירים מאוד, בעלי ניסיון ומיומנות, המסוגלים להעניק חינוך טכנולוגי עשיר ברמה גבוהה”. הוסיף וכתב נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין, אל עמיתו אל שר החינוך, חבר הכנסת נפתלי בנט.

לצד פניית מר לין אל השר בנט, איגוד לשכות המסחר ו“המכללה למינהל”, באמצעות מנהליהם הכלליים, עורך דין  דן כרמלי ורואה חשבון רוני דיוה, פנו במשותף להנהלת גף המכרזים במשרד החינוך, תוך פירוט הליקויים המהותיים והפרוצדוראליים שנפלו בהודעה שפרסם המשרד, לאחרונה, פגמים מהותיים הנוגדים את הוראות חוק חובת המכרזים ותקנותיו;

  • מבחינה מהותית; ‘תעשידע’ אינה ספק יחיד וישנם ספקים אחרים, ובהם המכללה והאיגוד, המסוגלים לבצע את התוכנית, בוודאי בכל הקשור למחוונים העוסקים בתחומי הכשרה בענפי המסחר והשירותים.
  • מבחינת ההליך; המשרד לא קיים בדיקה ראויה של שאלת הספק היחיד, חוות הדעת שהועלתה למנו”ף אינה עומדת בדרישות הדין, וכוללת טענות עובדתיות הסותרות פרסומים אחרים של המשרד.
  • במשק קיימים גופי הכשרה מקצועית (חלקם הינם גם עסקים קטנים ובינוניים) ואיגודים מקצועיים בעלי ניסיון רב היכולים להתחרות בצורה שיווניות על הספקת השירותים למשרד החינוך, במסגרת הפרויקט. מדוע לא לאפשר לאלו המתמחים בכך לתת את השירות הטוב ביותר באופן ישיר ולאפשר להם להתחרות על בסיס שוויוני, ולהציע את שירותיהם למדינה?
  • נחזה להיות שמשרד החינוך כלל לא קיים בדיקה ראויה של שאלת “הספק היחיד“, וחוות הדעת שצורפה אינה עומדת בדרישות הדין, וכוללת טענות עובדתיות הסותרות פרסומים אחרים של המשרד.

לפיכך, דרשו כרמלי ודיוה; “האיגוד ו’המכללה‘ עומדים על כך שמשרד החינוך, יפרסם מכרז כדין, עם תנאי סף ברורים… על המכרז לאפשר לכמה שיותר גורמים הפועלים בתחום, והמקיימים את מטרת ההתקשרות (בין בעצמם, ובין בהתקשרות של מספר גורמים, שביחד יכולים להגשים את מטרת המכרז), להתחרות באופן שוויוני“.

“הנכם נדרשים להימנע מההתקשרות עם ‘תעשידע‘ ב”פטור ממכרז” ולפרסם מכרז כדין. במידה שלא תאשרו, כי תימנעו מהתקשרות בלתי חוקית כזו, האיגוד והמכללה, יאחזו בכל האמצעים למניעתה”, התריעו עורך דין דן כרמלי ורואה חשבון רוני דיוה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן