חדשות כאן ישראל מסחר | תעשייה צרכנות

לין נגד משרד הכלכלה: המשרד שמחריף הרגולציה בישראל

עורך דין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר; "אפשר להבין את המוטיבציה של משרד הכלכלה להפחית את מחירי המוצרים בישראל, אך במקום לפעול בדרך של שיתוף פעולה עם המגזר העסקי הוא מעדיף לפעול נגד המגזר העסקי בדרך השגויה של העמסת  עוד ועוד עול רגולאטורי". 
0
0
אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר נגד אלי כהן שר הכלכלה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר נגד אלי כהן שר הכלכלה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

“באופן מוזר משרד הכלכלה, הפך להיות זה שמחריף את עומס הרגולציה בישראל יותר מכל משרד ממשלתי אחר…” כך מאשים עורך דין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שתקף הבוקר (שלישי, כ”ה בחשון התשע”ח) את התנהלות משרד הכלכלה וציין, כי; “מתחילת המאה הנוכחית הועברו 41 דברי חקיקה ראשית ועוד 17 תקנות, אשר התכנים של כולם הינם הגברת עול הרגולציה על המגזר הקמעונאי בישראל”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

באוקטובר 2014, העבירה הממשלה, החלטה מספר 2118 שתכליתה הפחתת עול הרגולציה במדינת ישראל חרף זאת, מתוך כלל העומס הרגולטורי שהוטל על ‘המגזר הקמעונאי’.

אחראית קשרי עיתונות של איגוד לשכות המסחר, ארגון העסקים הגדול בישראל, הגב’ הילית נעמת – מרילוס, מסרה לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי מתחילת המאה הנוכחית ועד היום לא הופחת מאומה ובמקום זאת יוזם משרד הכלכלה, רגולציות חדשות המגבירות את העול הרגולאטורי.

נשיא איגוד לשכות המסחר, מר לין, הוסיף בדבריו; “הצעת חוק של משרד הכלכלה, השואפת להנהיג משטר של מבצעי הפחתות מחירים, המקודמת עכשיו ב’וועדת הכלכלה של הכנסת’ מהווה התערבות גסה ובוטה בעצם הניהול העסקי.

 לין; “התערבות רגולטורית במקום בו קיימת תחרות חופשית, הינה שגויה מיסודה ומעידה על תפיסת עבודה קלוקלת”.

במקום לקבוע הוראה האוסרת על הקמעונאי להטעות את הצרכן, שואפים להנהיג משטר קפדני המכתיב לו למשך כמה זמן חייב להיות המחיר אותו רוצים להפחית ולאיזה משך זמן מותר להפחית את המחיר“.

עורך דין אוריאל לין, הוסיף, כי; התקנות החדשות שפורסמו לאחרונה’ המחייבות יבואנים לפרסם את המחיר בחוץ לארץ הינן מגוחכות ואין להן אך ורע בעולם.

“אין מחיר אחד בעולם למוצר. אם משרד הכלכלה סבור שפרסום מחירי המוצרים בחוץ לארץ הוא מידע חשוב לצרכן הישראלי, שיפרסם זאת בבקשה בעצמו ולא יטיל את עול הפרסום על המגזר הקמעונאי”.

עורך דין לין, לא נרגע וסיפק כדוגמה את תחום ‘משחות השיניים’ וציין, כי שם קיימת תחרות עניפה; “כל מי שרוצה ‘לייבא’ – חופשי לעשות זאת, וכל מי ששואף לשווק ב-שוק המקומי – אף הוא חופשי לעשות זאת.

כשהציבור, מחליט שהוא מעדיף משחת שיניים אחת על פני אחרות, לפתע היבואן, המצליח הופך להיות ל‘בלעדי’“.

מדגיש, נשיא איגוד לשכות המסחר, כי; “התערבות רגולטורית במקום בו קיימת תחרות חופשית, הינה שגויה מיסודה ומעידה על תפיסת עבודה קלוקלת”.

“אפשר להבין את המוטיבציה של ‘משרד הכלכלה’ להפחית את מחירי המוצרים בישראל, אך במקום לפעול בדרך של שיתוף פעולה עם המגזר העסקי הוא מעדיף לפעול נגד ‘המגזר העסקי’ בדרך השגויה של העמסת עוד ועוד עול רגולאטורי“. האשים נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין לין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן