חדשות כאן ישראל חתומים בלב ישראל צבא | משטרה | ביטחון

לוחם מג”ב סולומון גברייה שנרצח בפיגוע למנוחות

"סולומון גברייה שברגע המבחן העליון הפגין הקרבה ומסירות נפש מופתית כלוחם משמר הגבול חסם בגופו את המחבל ובכך מנע אסון כבד שעלול היה להיות קשה עוד הרבה יותר. גיבור ישראל" ◄ בטי אלנה, חברתו של סולומון; "אהבת חיי, הגבר שתמיד היה שם בשביל כולם, מצטיין שלי, אני לא יכולה להאמין שזה קרה. אתה פרח שגדל והפך לגבר, לוחם אמיתי. ביום ראשון אנחנו נציין שנתיים של חברות, אמרת שתיקח חופש ונחגוג ביום הזה...".
0
0

אלפי אנשים עצובים וכואבים הגיעו אתמול (שלישי, ו’ בתשרי התשע”ח) לחלוק כבוד אחרון לסמל ראשון סולומון גברייה השם יקום דמו, לוחם משמר הגבול של משטרת ישראל אשר נרצח בבוקר ב’פיגוע טרור ב-הר אדר’ והובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בבית העלמין בבית העלמין של בְּאֵר יַעֲקֹב.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

סמל ראשון סולומון גברייה השם יקום דמו (בן 20 בנופלו), שהועלה בדרגה לאחר מותו, התגייס אל משמר הגבול (מג”ב)הזרוע המבצעית של משטרת ישראל, ב-20 במרץ 2016. לאחר טירונות בת ארבעה חודשים שובץ כלוחם בפלוגה נ”א שבגזרה הצפונית ב’מרחב עוטף ירושלים‘.

חבריו ליחידה מספרים על לוחם מוערך ואהוד על חבריו, אדם שקט וישר, צנוע ועוזר לזולת. לפני כשנה בתאריך 15.10.16 במהלך פעילות בגזרת הר אדר נפצע בפיגוע דקירה. לאחר הפיגוע, במהלך החלמתו, סולומון התעקש להישאר כלוחם בפלוגה נ”א עם חבריו, החלים וחזר לפעילות מלאה ביחידתו.

סולומון זכרו לברכה השם יקום דמו, הותיר אחריו הורים (מהרט וישימבט), 2 אחיות (פסיקה ומזל) ואח (נתנאל).

לוחם משמר הגבול סולומון גברייה שנרצח בפיגוע בהר אדר הובא למנוחת עולמים | צילום כולל וידאו: דוברות המשטרה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
לוחם משמר הגבול סולומון גברייה שנרצח בפיגוע בהר אדר הובא למנוחת עולמים | צילום כולל וידאו: דוברות המשטרה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

בדרכו האחרונה ליוו את סמ”ר סולומון גברייה השם יקום דמו בני משפחתו, השר לביטחון פנים חבר כנסת גלעד ארדן, המפקח הכללי של המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, נציגי סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, חברי כנסת, ראשי מועצות, נכבדי העדה האתיופית, מפקדים, חברים לנשק והמוני בית ישראל.

█ השר לביטחון פנים, גלעד ארדן; סולומון גברייה, חסם בגופו את המחבל ובכך מנע אסון כבד…”

השר לביטחון פנים, חבר כנסת גלעד ארדן, אמר; “כמקרוב ומרחוק שואפים לפגוע בנו, מחבלים ונציגי האסלאם הקיצוני שאינם משלימים עם נוכחותנו כאן ויעשו הכל כדי לקעקע את קיומנו. הם מנסים לעשות זאת באמצעות טילים, מנהרות,  אקדחים וסכינים, ובכל דרך אפשרית.

בחזיתות בגבולות ובמעגלים הרחוקים התווספה החזית הפנימית בה מוצבים השוטרים והמאבטחים והיא חשובה ומכרעת מכיוון שהעורף הפך לחזית. גם במעמד הקשה, נצדיע לשוטרים ולמאבטחים ביישובים ובערים, על גבורתם במפעל היום-יומי של שמירתם שלומנו וביטחוננו בארץ אבותינו.

סולומון גברייה שברגע המבחן העליון הפגין הקרבה ומסירות נפש מופתית כלוחם משמר הגבול חסם בגופו את המחבל ובכך מנע אסון כבד שעלול היה להיות קשה עוד הרבה יותר. גיבור ישראל“.

מפכל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך; השוטרים המסורים, עומדים במבחן יומיומי של נחישות וחתירה למגע, נלחמים בגבורה ומנטרלים פעם אחר פעם את המחבלים במהירות. אותה חתירה מידית למגע, מנעה פיגוע קשה הרבה יותר בישוב ובלעדיה המחבל, היה ממשיך במשימתו הרצחנית בבית בו עבד, בישוב ואף מחוצה לו.

לצערנו בשנים האחרונות נקטפים משורות משטרת ישראל הטובים ביותר. סולומון גברייה ז״ל קורץ מזן הלוחמים הטובים ביותר״.

בהמשך, ספד המפכ״ל לסמ״ר סולומון גברייה ז״ל ואמר: ״אתה פניה היפות והטובות של מדינת ישראל. דור ראשון של מסירות נפש לעלייה לארץ. בחרת להתגייס למשמר הגבול ושירתת בגזרה הצפונית של עוטף ירושלים.

חבריך מספרים על לוחם מוערך ואהוד, ישר, שקט, צנוע ועוזר לזולת. ביצעת תפקידך במסירות אין קץ ותמיד הושטת יד לאחר. ראית בתפקידך שליחות, וביצעת את משימותיך מתוך אהבת הארץ ואנשיה. לפני כשנה במהלך פעילות בגזרת הר אדר, נפצעת בפיגוע דקירה. התעקשת לחזור לשטח, כי לא יכולת לשאת בעובדה שחבריך יישאו בנטל בלעדיך. משטרת ישראל מרכינה היום ראשה ומבטיחה ללכת בדרכך״.

בסיום דבריו פנה המפכל למשפחת סולומון ואמר: ״אין בכוחן של מילים לתאר את עוצמת הכאב. כאבכם הוא כאבנו. אבלכם הוא אבלנו, אבלנו הוא אבלה של האומה כולה. הפכתם לחלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל. אנו מחבקים אתכם ומבטיחים, כי לעולם לא תצעדו לבד״.

█ מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי; הזירה הביטחונית מזמנת למשטרה ולמשמר הגבול, משימות הדורשות אומץ לב נחישות ומסירות אין קץ

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, אמר בדברי ההספד: “הזירה הביטחונית מזמנת למשטרת ישראל ולמשמר הגבול, על מפקדיו ולוחמיו, משימות הדורשות אומץ לב נחישות ומסירות אין קץ, ואנו מוכיחים יום יום, שעה שעה כי נכונים אנו לעמוד איתנים בפרץ וייעודנו להוות חומת מגן ושכבת פיצוץ (שכפ”צ) לתושבי ואזרחי מדינת ישראל על מנת לאפשר חיים בטוחים, נורמליים ושלווים ככל שניתן. היום הייעוד המחייב הזה גבה מאתנו מחיר יקר, יקר מאוד.

הנחמה בתוך האבדן הגדול היא שעל אף גילך הצעיר, בזכות העירנות, הנחישות והחתירה למגע מנעת בגופך אירוע שיכול היה להסתיים אחרת בגודלו, בהיקפו ובעוצמתו לו חדר המחבל פנימה לתוך היישוב.

עוד הוסיף מפקד משמר הגבול בנאומו: “משמר הגבול כולו מרכין ראשו וחש צער עמוק על האבדן הכבד, אך באותה נשמת שכול וכאב, לוחמי משמר הגבול הפרוסים כעת בכל מוקדי החיכוך, נכונים ומוכנים מאי פעם להגן ולסכל כל איום ופעולות טרור באשר הם ולעולם ידנו תהיה על העליונה, יהיה המחיר אשר יהיה.”

לסיום פנה מפקד מגב למשפחת גברייה ואמר: “משמר הגבול ימשיך לעמוד לצידכם, לחבק אתכם, לתמוך ככל שידרש בניסיון לתת מזור לכאבכם הגדול ולמלא ככל שניתן את החלל העצום שנפער בחייכם ובליבכם.”

 ניצב משנה בריק יצחק; “לוחמי משמר הגבול – חוד החנית בשמירה על ביטחון ישראל ובהגנה על אזרחיה”

מפקד מרחב עוטף ירושלים במשמר הגבול, ניצב משנה בריק יצחק, אמר בדבריו: “אני עומד כאן היום חסר מילים ומתקשה לתאר את שעל ליבי. כמפקד מרחב עוטף ירושלים וכאבא בעצמו ללוחמים בכוחות הביטחון אני חש את עוצמת האובדן באופן אישי, כאילו היה זה בני ממש. לוחמי משמר הגבול בכל מקום בו הם מוצבים, ולוחמי עוטף ירושלים בפרט, נמצאים בחזית העשייה הביטחונית ופועלים כחוד החנית בשמירה על ביטחון ישראל ובהגנה על אזרחיה.”

◄ מדברי ההספד של פסיקה, האחות הקטנה של סולומון; “אחי היקר, הבוקר קיבלנו את הבשורה הרעה. אתה האור של המשפחה, עמוד התווך בבית, תמיד עוזר לכולם, תמיד הגנת עלינו. לפני שנה נפגעת בפיגוע דקירה ועכשיו נלקחת מאיתנו, איך נמשיך את החיים בלעדייך.

בגופך הגנת על מדינת ישראל, לעולם נזכור אותך ונמשיך את דרכך. מבטיחה לך שלנצח נספר איזה אדם גדול ומיוחד היית. נדאג שנתנאל, אחינו בן השנתיים, יגדל על הערכים שלך, אנחנו כל כך אוהבים אותך”.

◄ בטי אלנה, חברתו של סולומון, אמרה בדבריה; “אהבת חיי, הגבר שתמיד היה שם בשביל כולם, מצטיין שלי, אני לא יכולה להאמין שזה קרה. אתה פרח שגדל והפך לגבר, לוחם אמיתי. ביום ראשון אנחנו נציין שנתיים של חברות, אמרת שתיקח חופש ונחגוג ביום הזה, אך לצערי הרב זה לא יקרה. כמה תמיד אמרת שרצית להיות רק במשמר הגבול ונלחמת הכי חזק בכדי להיות שם”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן