חדשות בריאות

כרמלה גמליאל מצאה סינדרלה שלה: כונני מדא שהצילו חייה

מאז שחרורה מבית החולים חיפשה כרמלה גמליאל את שני הכוננים שהצילו את חייה, אך ללא הצלחה ◄ בשבוע האחרון, מצאה כרמלה את ה"סינדרלה" שלה באופן מקרי בהחלט כשנתקלה בעיר נהריה בזוג הכוננים שטיפלו בה בעת האירוע ◄ אלי בין, מנהל מגן דוד אדום: כונני מד"א בכלל רחבי הארץ מהווים גורם מרכזי ומשמעותי ביכולת שלנו להעניק סיוע רפואי ראשוני מהיר ומציל חיים. אין ספק, כי ההוקרה וההצלחה הם הדלק שלנו למקרים הקשים הבאים".
0
0
רם גוטליב ודורון אלמוג - הסנדרלה של כרמלה גמליאל | צילום: דן דורפאן | דוברות מדא
רם גוטליב ודורון אלמוג – הסנדרלה של כרמלה גמליאל | צילום: דן דורפאן | דוברות מדא

בין סיפורי ההחייאה הרבים שמבצעים החובשים והפאראמדיקים של מגן דוד אדום, מדי יום, לעתים הסיפור מסתיים ממש כמו באגדות. לפני כתשעה חודשים, בחודש יוני 2016, קיבלו רם גוטליב ודורון אלמוג, אופנוענים כונני מגן דוד אדום ב’מרחב אשר’ קריאה לאירוע אובדן הכרה בעיר נהריה. כשהגיעו למקום, מצאו אישה מחוסרת הכרה בביתה עם שניים מילדיה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

באופן מידי התחילו השניים בהחייאה, כשהם מעבירים דיווחו ומעדכנים את צוות הניידת לטיפול נמרץ של מגן דוד אדום, שכבר היו בדרכם לאירוע. במהלך הטיפול הראשוני ביצעו הכוננים החייאה שכללה שלושה שוקים חשמליים, עד שחזר לכרמלה הדופק. לאחר כמספר דקות המטופלת החלה להראות סימני חיים וצוות ניידת טיפול הנמרץ שהגיע למקום האירוע, המשיך את הטיפול הרפואי ופינה אותה לבית החולים הקרוב כשמצבה קשה.

בבית החולים, עברה שני צנתורים, במשך שבועיים, הייתה מורדמת ומונשמת ולאחר מכן, הייתה במחלקה להשגחה במשך מספר חודשים. מאז שחרורה מבית החולים בעיר נהריה חיפשה הגברת כרמלה גמליאל, המטופלת, את שני כונני מדא הרכובים על אופנועי-מד”א שהצילו את חייה. דורון, כונן מדא שטיפל בכרמלה, אמנם ביקר אותה בבית החולים אך בשל בעיית זיכרון, שכחה איך הוא נראה והאשפוזים הממושכים פגעו בניסיונות לאתרם.

לאחר מאמצים רבים, מצאה הגב’ כרמלה בשבוע האחרון את ה”סינדרלה” שלה במקום שלא חשבה עליו. במהלך הליכה ברחוב היא הבחינה בשני אופנועים של מגן דוד אדום, חונים מחוץ לעסק פרטי בעיר נהריה והחליטה להיכנס לשאול של מי האופנועים, בתקווה שאלו יקשרו אותה לבחורים שהצילו את חייה.

מיד שהתחילה בסיפורה זיהו רם ודורון במי מדובר וסיפרו לכרמלה שמצאה את אשר חיפשה – הם אלו שהצילו את חייה. כרמלה הודתה בהתרגשות לרם ועמיתו דורון וסיפרה על מפגש נוגע ללב: “במשך חודשים הייתי מאושפזת ותהיתי מי הציל הבחורים שהצילו אותי, והנה בסיטואציה מקרית לחלוטין, עברתי לידם וזכיתי להודות להם על שהצילו את חיי.

בזכות רם ודורון אני רואה היום את שמונת ילדיי, הם נתנו לי את החיים שלי. אני מודה להם ובעיקר מעריכה את עבודתם הראויה להוקרה וקרבתם לביתי משמחת כך שאבקרם לעתים קרובות. המפגש היה מרגש עד דמעות, החיוך לא מש מפני תודה לכם”.

█ מנהל מגן דוד אדום מר אלי בין: “האירוע של כרמלה הוא הוכחה ליעילות ולנחיצות של מערך אופנועים”

כונן מגן דוד אדום רכוב על אופנוע-מגן דוד אדום, מר דורון אלמוג; “המפגש היה מרגש מאוד, לקח לי רגע להתעשת ולהבין את הסיטואציה שאני נמצא בה. ההחייאה של הגברת כרמלה, הייתה ההחייאה הראשונה שלי בתור כונן מד”א רכוב על אופנוע-מד”א, זה קרה יומיים לאחר שקיבלתי ממדא את האופנוע. עצם העובדה שהצלחתי להציל בן אדם וההבנה, כי היא באמת עומדת ומדברת בזכותי ובזכות רם, זו תחושה עילאית. אין ספק כי הכרת התודה היא הדלק שלי למקרה הבא”.

רם גוטליב ודורון אלמוג - הסנדרלה של כרמלה גמליאל | צילום: דן דורפאן | דוברות מדא
רם גוטליב ודורון אלמוג – הסנדרלה של כרמלה גמליאל | צילום: דן דורפאן | דוברות מדא

רם גוטליב, כונן מגן דוד אדום רכוב על אופנוע-מדא; “מיד כשהיא התחילה לספר את הסיפור שאלנו אותה אם היא ‘כרמלה’ והבאנו שהיא מצאה את מה שרצתה. הסיטואציה הייתה מרגשת עד דמעות וההוקרה והתודה שלה היוו בשבילנו גושפנקא למהות של העבודה שלנו. היא סיפרה לנו שהיא משתקמת ומצבה משתפר, זה ללא ספק מרגש לשמוע. אני מאחל לה רפואה שלמה”.

מנהל מגן דוד אדום מר אלי בין: “כונני מדא בכלל רחבי הארץ מהווים גורם מרכזי ומשמעותי ביכולת שלנו להעניק סיוע רפואי ראשוני מהיר ומציל חיים. מתוך הבנה זו, אנו פועלים בעת האחרונה להרחבת האמצעים העומדים לרשותם של כונני מד”א, ובין היתר מרחיבים את מערך האופנועים שמהווה אמצעי להגעה מהירה למקום האירוע. האירוע של כרמלה הוא הוכחה ליעילות ולנחיצות של מערך אופנועים, ואני גאה בכוננים שעשו כל שביכולתם בכדי להציל את המטופלת.

כמו כן, אני מודה לכרמלה על הרצון והנכונות שלה להודות לצוות שסייע והציל את חייה, אין ספק, כי ההוקרה וההצלחה הם הדלק שלנו למקרים הקשים הבאים. מגן דוד אדום, ימשיך לפעול ולעשות כל שביכולתו על מנת להשתפר ולסייע במקרים רפואיים ברחבי הארץ”. סיכם מנהל מגן דוד אדום.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן