ירוק נעים כפר סבא

כפר סבא עתרה לעצור הקמת תחנת כח, 5 רשויות הצטרפו

בעתירה דרישה לעצור את הקמת תחנת הכח שמסכנת את בריאות התושבים באזור ◄ כן דורשות הרשויות לחשוף מידע ומסמכים רלוונטיים הקשורים בהקמת תחנת הכח המזרחית ◄תחנת הכח המתוכננת ממוקמת 700 מטרים מיישובים עם ריכוז אוכלוסייה גדול ורווי תשתיות ועתידה לפגוע ב-350 אלף תושבי כפר סבא, המועצה האזורית דרום השרון, המועצה המקומית אלפי מנשה, כוכב יאיר - צור יגאל, ג'לג'וליה וערים ויישובים נוספים ◄ העתירה מעלה חשד, כי למקימת התחנה אין זיקה קניינית לקרקע כנדרש בהסמכה שקיבלה.
0
0
איתי צחר, מנכל עיריית כפר סבא
איתי צחר, מנכל עיריית כפר סבא

המאבק של תושבי השרון נגד הקמת תחנת הכח המזרחית, עולה שלב: עיריית כפר סבא, המועצה האזורית דרום השרון, המועצה המקומית כוכב יאיר, המועצה המקומית ג’לג’וליה והמועצה המקומית אלפי מנשה – הגישו בסוף השבוע שחלף (חמישי) עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד הוועדה הלאומית לתשתיות, רשות החשמל, רשות מקרקעי ישראל, משרד התשתיות הלאומיות וחברת ריינדיר אנרגיה (בבעלות חברת סימנס הגרמנית).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הרשויות בעתירתן דורשות לחשוף מידע ומסמכים רלוונטיים הקשורים בהקמת תחנת הכח המזרחית, אשר עתידה לקום ב”מפגש השלום” ונמצאת מזרחית לעיר כפר סבא. העתירה הוגשה באמצעות עורך דין ברק קינן ממשרד מ. פירון ושות’ עורכי דין.

מדובר בהתנגדות הרשויות המקומיות להקמתה של תחנת הכוח ב”מפגש השלום” וזאת בהתאם ל‘החלטת הממשלה 2592’ מיום ה-2.4.17 בנושא; “עידוד מאגרים קטנים ובינוניים וההכרזה על שעת חירום במשק הגז“.

לטענת חמשת הרשויות העותרות, מיקומה העתידי של התחנה על שטח של כ-280 דונם, עלול לסכן את בריאותם וחייהם של האוכלוסיות ברשויות המקומיות העותרות ולכן, הם פועלות לביטולה.

העותרות מבקשות, באמצעות העתירה מנהלית, לחשוף באופן מפורט וברור את המידע הנדרש לצורך קיום הליך שקוף וראוי כולל את ה‘זיקה הקניינית לקרקע’ שהחברה היזמית נדרשה להציג כתנאי לקידום הפרויקט

חשוב להדגיש, כי הרשויות מעלות חשד, כי מדובר כאן בהליך של מינהל לא תקין וכי למקימת התחנה (‘ריינדיר אנרגיה’) אין כלל זיקה קניינית לקרקע כנדרש בהסמכה.

עוד עולה מהטענות, כי רק אחרי 7 חודשים מפניית העותרות התקבלה תשובה תמוהה מ‘רשות החשמל’ כי לא ניתן למסור את המידע המבוקש בשל היותו; “סוד מסחרי מקצועי“.

 מנכל עיריית כפר סבא מר איתי צחר; “לצערי, נראה שלרשויות, יש מה להסתיר בנושא זה”

חמשת הרשויות המקומיות, טוענות בעתירה, כי לא ברור מדוע הן נאלצו להמתין עד לשלב זה, כאשר בינתיים, התכנית קודמה באין מפריע וללא כל פיקוח ציבורי.

לפיכך, מבקשות העותרות מבית המשפט להורות על מסירת המידע והחומרים המבוקשים ללא דיחוי נוסף.

כמו כן, מבקשות העותרות לחשוף את המלצת מנהל התכנון לגבי זיקה תכנונית כנדרש על פי החלטת הממשלה.

וכן את תיעוד בחינת החלופות שהתנהלה ב‘ועדה לתשתיות לאומיות’ (ות”ל) בדיון מיום ה-30.10.17.

מנכל עיריית כפר סבא מר איתי צחר; “העירייה, תמשיך במאבק במפגעים הסביבתיים באזור. נמשיך להביע את התנגדותנו להקמת ‘תחנות הכוח’ בקרבה כה רבה לעיר ולישובים אחרים.

אנו דורשים לקבל את כלל המידע, כמתחייב בחוק ולצערי, נראה שלרשויות, יש מה להסתיר בנושא זה ועל כן, לא נותרה בידינו ברירה אלא הדרך המשפטית.

נמשיך לפעול להרחקת מפגעים סביבתיים מהעיר בכל דרך חוקית”.

 המאבק של כפר סבא ורשויות האזור לעצור הקמת תחנת הכח המזרחית פי שלוש וחצי מתחנת רידינג

מטה 5 הרשויות ותושבי האיזור, מנהלים מאבק נגד הקמת תחנת הכח המזרחית ב”מפגש השלום” בטענה, כי באפריל 2017, קיבלה הממשלה החלטה (2592), במסגרתה הוסמכה חברה פרטית המייצגת את תאגיד הגרמני “סימנס” לתכנן, ללא מכרז חוקי, את הקמת תחנת כח-דו דלקית (גז וסולר) בהיקף של 1,300 מגה וואט, פי שלוש וחצי מתחנת רידינג, סמוך ל’תחנת הדלק-מפגש השלום‘ בדרום השרון.

תחנת הכח המתוכננת ממוקמת 700 מטרים מיישובים עם ריכוז אוכלוסייה גדול ורווי תשתיות ועתידה לפגוע ב-350 אלף תושבי כפר סבא, המועצה האזורית דרום השרון, המועצה המקומית אלפי מנשה, כוכב יאיר – צור יגאל, ג’לג’וליה וערים ויישובים נוספים.

מטה מאבק נגד הקמת תחנת הכח המזרחית של הרשויות המקומיות ותושבי האזור, מסביר, כי הקמת תחנת הכח במיקומה הנוכחי, עלולה להוות סכנה בטיחותית וביטחונית לכל יישובי האזור ומטרה נוחה לפעילות טרור.

טענה נוספת שעולה היא שהתחנה עתידה לגרום לזיהום אוויר עקב פליטת חומרים מזהמים העלולים לגרום למחלות, כמו; סרטן, אסטמה, מחלות לב ומחלות קשות אחרות.

בנוסף, מסבירים במטה המאבק, כי התחנה עתידה לשבת על קרקע שמתחתיה שני אקוויפרים ומי תהום ועל כן, יכולה לפגוע פגיעה אקולוגית חמורה בסביבתה.

אל כפר סבא ואח’ – עתירה מינהלית לפי חוק חופש המידע – תחנת כח.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן