הטור של גדעון רייכר

כותב שורות אלה נאלץ אף הוא להיפרד מגל”צ מחמת גילו

ארצות הברית בכלי התקשורת מכהנים כוכבי על שזה מכבר חצו את גבולות גיל ה-70 ואף ה-80. מה רע בכך? בישראל חיים כיום כמיליון איש מבוגרים בגילאים הללו ◄ השדרן אלי ישראלי ראוי, כי ישוב לשורות ג.ל.צ. ואם לא עכשיו, הרי המפקד, אמור לסיים בקרוב את שירותו ואולי ראוי, כי ישראלי יחליף אותו בתפקיד. הלוואי.
0
0
כותב שורות אלה נאלץ אף הוא להיפרד מגל"צ מחמת גילו
כותב שורות אלה נאלץ אף הוא להיפרד מגל”צ מחמת גילו

מפקד ג.ל.צ הוא בן 53, כלומר גם במילואים איננו חייב לשרת. הוא מבוגר אבל הוא מסלק ללא הרף כל מבוגר ששערו מלבין תחת הכותרת: המיקרופון לצעירים. מדוע? הנה; אלי ישראלי, איש רדיו וטלוויזיה ותיק ומוכשר שרכש במרוצת השנים אוהדים רבים מקרב המאזינים, התבשר לדאבון ליבו, כי תכנית הספורט הקרובה אותה יגיש תהיה האחרונה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הוא פוטר ללא כל סיבה נראית לעין אלא מחמת גילו. אלי ישראלי הוא בן 67 (נולד ב-26 בנובמבר 1948) הוא משדר 42 שנה בגלי צ.ה.ל, הוא חד וחריף ומהיר לשון.

מדוע עליו לפרוש? קולו רענן ואמירותיו מהדהדות מקצה עולם הספורט ועד קצהו. באחרונה, זומן ללשכתו של מפקד גל”צ ונמסר לו, כי הוא; מפוטר.

כותב שורות אלה נאלץ אף הוא להיפרד מגל”צ מחמת גילו.

אם התופעה המחליאה הזו תתפשט ותלך שוב לא נראה בתקשורת הישראלית, בטלוויזיה ברדיו או בעיתון כסופי שיער. (אלא אם יצבעו אותו).

בארצות לא נחשלות, כמו למשל; ארצות הברית, בכלי התקשורת מכהנים כוכבי על שזה מכבר חצו את גבולות גיל השבעים ואף השמונים. מה רע בכך? בישראל חיים כיום כמיליון איש מבוגרים בגילאים הללו.

האם רק צעירים שדיבורם חטוף ומהיר והביטויים השגורים בפיהם; “כאילו…” “וכזה…” ועוד מיני הברות מקומיות שזורות בדיבורם, חודרים יותר לליבם ואוזנם של מבוגרים?

האם העובדה, כי רמתם השכלית וכושרם הרוחני של מבוגרים, עולה בהתמדה אין בה כדי לשכנע את המעסיקים, כי ראוי לשמר אותם וליהנות משפע כישוריהם? מדוע קולם של מיליון המבוגרים במדינה לא נשמע ברמה? מדוע שלא ידברו אליהם בשפתם?

מה היתרון בצחקוקים וקולות מהירים וקופצניים של זאטוטים צעירים שכישרונם כנראה רב אך שפתם איננה מובנת דייה למבוגרים רבים?

העברית של פעם שהייתה גדושה בביטויים עבריים תנכיים רבי משמעות, הפכה זה מכבר לשפה אחרת ממוסמסת של המסמסים. אבל עדיין גדל כאן בארצנו דור של מאזינים צופים וקוראים המבקשים להתרפק על עושרה של השפה וטרם הסתגלו לרדידות והשטחיות של השפה חדשה המסומסת? אנא דברו אליהם בשפה ה-עברית.

אלי ישראלי ראוי, כי ישוב לשורות ג.ל.צ. ואם לא עכשיו, הרי המפקד, אמור לסיים בקרוב את שירותו ואולי ראוי, כי ישראלי יחליף אותו בתפקיד. הלוואי.

0
0



אודות הכותב

גדעון רייכר

גדעון רייכר, הוא עיתונאי ופובליציסט וותיק. שדרן רדיו, מגיש בטלוויזיה, רייכר, התמחה בסיקור ענייני משפט, צרכנות וביורוקרטיה ובבירור תלונות מאת צרכני התקשורת על גופים ציבוריים. מגיש את התכנית "נדודי שינה עם גדעון רייכר" בתחנת גלי צה"ל, התכנית ששומעת אתכם.
השכלה; האוניברסיטה העברית ירושלים, כיתת ‏1967‏ • ירושלים. תיכון חדש חיפה, כיתת ‏1954‏ • חיפה. הפקולטה למדעי הרוח, האוניברסיטה העברית בירושלים, מדע המדינה וסוציולוגיה.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן