חדשות כאן ישראל נדל"ן ערים בישראל

יצחקי: המבנה המוניציפלי החטא הגדול של ישראל

כך האשים ראש מטה הדיור הלאומי, מר אביגדור יצחקי ב'וועידה הלאומית להתחדשות עירונית 2017'; "השלב הבא הוא טיפול בהתחדשות עירונית בפריפריה. אנחנו נסרוק את כל הערים, ניתן קרקעות להשלמה, ניתן כספי מדינה, כדי להתניע שם את התהליכים ולא הסלמס לא ייצאו משם...".
0
0
ראש מטה הדיור הלאומי, מר אביגדור יצחקי ב'וועידה הלאומית להתחדשות עירונית 2017'; המבנה המוניציפלי החטא הגדול של מדינת ישראל
ראש מטה הדיור הלאומי, מר אביגדור יצחקי ב’וועידה הלאומית להתחדשות עירונית 2017′; המבנה המוניציפלי החטא הגדול של מדינת ישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו©

“החטא הכי גדול של מדינת ישראל הוא המבנה המוניציפלי. על כל 30 בתים יש ראש עיר. מי צריך כל כך הרבה ערים. צריך להפוך ל-8-9 אזורים מוניציפליים ולגמור את העניין”, כך קובע ראש מטה הדיור הלאומי מר אביגדור יצחקי. את הדברים אמר מר יצחקי, ב’וועידה הלאומית להתחדשות עירונית’ שנערכת אתמול (שני, יב’ באייר תשע”ז) בירושלים. הוועידה הלאומית להתחדשות עירונית היא פרי יוזמה של מרכז הבניה הישראלי, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים ובתמיכת משרד ירושלים ומורשת ועיריית ירושלים.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

ראש מטה הדיור הלאומי, ומי שכיהן בעבר כמנכ”ל משרד ראש הממשלה וכחבר כנסת מטעם מפלגת קדימה מר יצחקי, ציין לשאלת עורכת דין ענת בירן, כי; “יש דברים שהם הזויים, כמו יסוד המעלה או מטולה שמתגוררים שם 200 משפחות, ובכל רשות יש כפל תפקידים וכל אחד בא עם דרישות משלו.

הטענות של ראשי הרשויות המקומיות שכל תושב נוסף זה גרעוני זה קשקוש שהם משתמשים בו כדי לא לבנות. אנחנו רואים ראשי רשויות שבונים ולא באים בדרישות לעומת ראשי ערים שכל הזמן מתלוננים. מה שעושה ראש עירית פתח תקווה, למשל, זה טעות“.

“אנחנו מתמודדים עם התנגדויות הזויות לכל כביש ומחלף. אני בא לפתוח את כביש 531 ורוצים פתיחה מוקדמת אז יש מתנגדים, כי זה עושה רעש ברמת השבים. הבטיחו להם קיר אקוסטי של 6 מטרים ובנו רק 5 מטרים. בהרחבת כביש 4 זה היה השיא. מאות התנגדויות ואחת ההזויות בהם היתה שלא היה מספיק פרסום בשפה הערבית. הייתי מוכן להתערב על כל מה שיש לי שהמתנגד לא ערבי בכלל, וצדקתי”.

אשר לפריפריה אמר יצחקי, כי; “השלב הבא הוא טיפול בהתחדשות עירונית בפריפריה. אנחנו נסרוק את כל הערים, ניתן קרקעות להשלמה, ניתן כספי מדינה על מנת להתניע שם את התהליכים ולא הסלמס לא ייצאו משם. בעיר בית שאן, קריית שמונה ובבעיר נתיבות, יש בתים ש… אלוהים, ישמור איך הם נראים“.

 עדיאל שמרון: “אנחנו צריכים בעיקר לא להפריע”

“התובנה המרכזית שאנחנו פקידי הממשלה והרגולטורים צריכים לראות שאנחנו מפריעים כמה שפחות לתהליכים. אנחנו צריכים להתערב רק בכשלי שוק” – הדגיש מנהל רשות מקרקעי ישראל מר עדיאל שומרון, שהתבדח ואמר, כי; “אנחנו ב’רמ”י‘ לא נתפסים כגוף הכי יעיל במדינה, שלא בצדק, ובמקרה הזה יכול להיות שיש כל כך הרבה פרויקטים, כי אנחנו לא מעורבים. ההתערבות שלנו צריכה להיות רק בנושא הקרקע המשלימה.

אנחנו צריכים לתת 50 אלף יחידות דיור בשנה, כדי שמשבר הנדל”ן לא יפרוץ עוד פעם, ולכן קרקע משלימה היא חלק מהפוטנציאל של ה-50 אלף יחידות דיור“.

 קבינט הדיור | צילום: איתמר סיידא | עיבוד צילום: שולי סונגו© 
קבינט הדיור | צילום: איתמר סיידא | עיבוד צילום: שולי סונגו©

“אנחנו קודם כל הגוף שצריך לקבוע את הנורמות”, הסבירה עינת גנון, מנהלת אגף התחדשות עירונית במשרד הבינוי; “אנחנו צריכים להמשיך לקדם תכניות ופרויקטים. לפני 15 שנה היזמים הפרטיים לא היו בתחום הזה – רק הממשלה היתה שם. כיום כשהשוק הפרטי מכיר ועובד, אז אין ספק שהם עושים את זה טוב ומהר יותר מאיתנו”.

היזם סמי מצלאווי, סיפר על פרויקט קריית אונו “ניגשנו למכרז של העירייה והיינו רק שני קבלנים. אני זכיתי בפרויקט ואני דיברתי עם הדיירים. הם הרגישו ביטחון שהרשות מקדמת את זה. אין ספק שהמדינה נותנת יד ומלווה את הפרויקטים, וזה נותן ביטחון לדיירים. צריך להבין בפינוי בינוי יש מגוון דיירים. כל אחד חושב אחרת וניתן להרגיע כל אחד בצורה שונה. לרוב האנשים זה הנכס היחידי שלהם בעולם”.

לדבריו; “אומרים שהרשות המקומית, צריכה לקדם את ההתחדשות העירונית, אבל המדינה צריכה לעזור לרשויות לעשות את הדברים נכון – יש הרבה בעיות. כל דבר שהמדינה עושה מבורך, אני מברך על הכנס הזה. זה צריך להיות הפרויקט הלאומי של המדינה ב-20 השנים הבאות”.

 חיים מסילתי, יו”ר לשכת השמאים: נוביל שיפוץ ב’תקן 21′

עורכת דין ענת בירן, המתמחה בתחום הנדל”ן, סיפרה על השינוי שחל בתחום ההתחדשות העירונית. “כשיצאתי מוועדת ערר והגעתי לשוק הפרטי היה במשרד פרויקט אחד של פינוי בינוי שאף אחד לא נגע בו. זה לא יקרה לעולם אמרו שם. היה משוגע אחד סמי מצלוואי שהצליח וזהו ולפתע, יש כאן כנס של תחום שהולך להיות הבון טון של ענף הנדל”ן“.

חיים מסילתי, יושב ראש לשכת השמאים, סיפר על תכניות הלשכה שכוללות הכשרה של השמאים בתחום ההתחדשות העירונית גם מבחינה מקצועית וגם כדי להבין את הרגישויות בתהליכים. לדבריו, השמאים, נדרשים לתת מענה ליזמים ולדיירים. כמו כן, מסילתי, ציין, כי בכוונתו להוביל מהלך לשיפור תקן 21 ולהפחית את המעורבות בקביעת הרווח ליזם.

הועידה הלאומית להתחדשות עירונית, פרי יוזמה של מרכז הבניה הישראלי, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים, ובתמיכת משרד ירושלים ומורשת ועיריית ירושלים, מפגישה את השחקנים המובילים בישראל בתחום, ומטרתה לייצר דיאלוג מקצועי ועמוק בין כל הגורמים האחראיים על הוצאת הפרויקטים לדרך.

בוועידה משתתפים בכירים במשרדי הממשלה וחברות ממשלתיות, קובעי מדיניות ואחראיים על התחום, ראשי ערים, מנכ”לים של רשויות, חברות עירוניות, מהנדסי ערים, אחראים עירוניים על תחום ההתחדשות העירונית, יזמי פינוי בינוי ו-תמ”א 38, עורכי דין, שמאים, אדריכלים, מנהלי פרויקטים ומהנדסים, חברות שיווק נדל”ן, ראשי ועדי שכונות, בנקים וגורמי מימון וביטוח, וטכנולוגיות לבנייה ותשתיות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן