רותי אבירי דיאטנית תזונה | דיאטה

טיפים לאוכל בריא המקלים המעבר מחופש לשגרת העבודה

להקשיב ולחדד יותר את ההקשבה לאכילה לפי הקודים הטבעיים של הרעב והשובע שיתכן שקצת היטשטשו לאור הפיתויים הרבים שעמדו בפנינו בחגים. נסו לסמוך על הגוף שיתקן באופן טבעי את “הטעויות” (אם היו לו כאלה) שעשה ויחזור למקום בו הוא חש נח ונינוח. נסו לחזור לשגרת כל הפעילויות המוכרות לכם מלפני החופשות. החזרה לעבודה כבר תעשה חלק מזה באופן טבעי וזה יגרור גם לשגרת הפעילות והרגלי האכילה.
0
0
רותי אבירי הדיאטנית קלינית, יועצת התזונה של חברת טונה סטארקיסט  | צילום: ניר עצמון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
רותי אבירי דיאטנית קלינית, יועצת התזונה של חברת טונה סטארקיסט  | צילום: ניר עצמון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

אז “אחרי החגים” שחשבנו שלא יגיע, הגיע! בשבוע ההבא נשוב כולם אל מעגל העבודה והשגרה. “חגים” היא תקופה בהחלט שבה אנו יוצאים מהשגרה, מתארחים בארוחות רבות וסדר היום אינו קבוע,  רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת תזונה לחברת ‘טונה סטארקיסט’ מביאה מספר טיפים שיכולים להקל על המעבר משגרת החופש והחגים, אל שגרת ימי העבודה והלימודים שיחלו כבר ביום ראשון הבא.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הבעיה, למעשה, מתחילה עוד ב”אמצע החגים” כשחשבנו שהחגים הם בעיה שכשתסתיים “נטפל בה”. בפועל החשיבה הבריאה יותר לאמץ היא לראות גם בתקופת ‘החגים’ חלק משגרת החיים שחוזרת לא כל יום, אמנם, אבל בהחלט כל כמה חודשים. גם אז כדאי לנסות להקשיב ל’תחושות הרעב’ ו’תחושות השובע’ הטבעיות שלנו ולהשתדל ברב הזמן לאכול ‘אוכל בריא’.

בתקופת החגים ובחופשות, אכן, יהיו יותר פיתויים ונכון שיהיו יותר מקרים בהם זה לא יתרחש, אבל השאיפה ואופן המחשבה הבריאים, כדאי שיישארו זהים, וכך גם קרוב לוודאי כי החזרה אל שגרת החיים בסיומם, תהיה פחות קשה.

 טיפים העשוים להקל על המעבר משגרת החופש לשגרת העבודה והלימודים;

  1. חשוב ביותר לנסות להקשיב ולחדד יותר את ההקשבה לאכילה לפי הקודים הטבעיים של הרעב והשובע, שיתכן שקצת היטשטשו לאור הפיתויים הרבים שעמדו בפנינו בחגים. נסו לסמוך על הגוף שיתקן באופן טבעי את “הטעויות” (אם היו לו כאלה) שעשה ויחזור למקום בו הוא חש נח ונינוח.
  2. נסו לחזור לשגרת כל הפעילויות המוכרות לכם מלפני החופשות. החזרה לעבודה כבר תעשה חלק מזה באופן טבעי וזה יגרור גם חזרה לשגרת הפעילות והרגלי האכילה כמו גם סוגי המזון, גודל המנות וכמויות הפיתויים שהיו טרום החגים.
  3. אל תשכחו את ארוחות הביניים, יש להם חשיבות גדולה בשמירה עלינו לא להגיע רעבים מדי לארוחה הבאה ולאכול בה יותר מדי. כריך בריא מלחם מלא עם טונה או גבינה וירק, יוגורט עם פרי או שייק פירות מרענן, יכולים לשרת מצוין את המטרה.
  4. חזרו מהר ככל שתוכלו אל שעות השינה שאתם רגילים בשגרת עבודה. עייפות גורמת הרבה פעמים לאשליה של רעב וזה עלול לגרום לנו לאכול מעל לצרכי הגוף.  לכו לישון, בשעות סבירות ותנו לגוף מספיק שעות שינה.
  5. אם נשארו בבית שאריות של מאכלים לא בריאים וחטיפים שלא נמצאים בביתכם כשיגרה, מצאו דרך להיפטר מהם: לחלק, להביא לעבודה או פשוט לזרוק… עם שוקולדים מפוזרים בכל הבית, לא תוכלו לנהל חזרה לשגרה ולהקשבה לתחושות רעב אמיתיות. מחפשים לנשנש משהו?, נסו נשנוש בריא כמו עלי גפן ממולאים ב-טונה, לפי המתכון הבא;

█ עלי גפן ממולאים ב-טונה;

מצרכים;

  • 1 קופסא טונה סטארקיסט (5%) עשבי תיבול
  • 6 עלי גפן טריים
  • 1 כף מיץ לימון
  • חופן תערבת עשבי תיבול טריים: פטרוזיליה, עירית ושמיר, קצוצים דק
  • מלח ופלפל שחור לפי הטעם

אופן ההכנה; 

בקערה מפוררים את נתחי הטונה, מוסיפים את מיץ הלימון, עשבי התיבול, המלח והפלפל. מערבבים היטב. בעזרת כפית ממלאים את עלי הגפן בתערובת הטונה, מגלגלים ומקפלים. לבסוף המלצה נועו! הניעו את גופכם בכל דרך שתגרום הנאה. פעילות מהנה בריאה לא רק לגוף אלא גם לנפש, ונפש בריאה ושמחה חשובה לא פחות למי שרוצה לאכול בריא ולהרגיש טוב!

█ סטארקיסט

סטארקיסט הוא מותג הטונה המוביל בישראל הפועל החל מ-1999. החברה מקפידה על דייג של דגי טונה הגדלים בטבע ועל שיטות דיג העומדות בתקנים המחמירים של האיחוד האירופי. חברת סטארקיסט, מקפידה לא רק על בריאות המוצרים וטעמם אלא גם על הקפדה יתרה בנושאי בטיחות, איכות ובקרה.

חומרי הגלם אותם סטארקיסט בוחרת למוצריה הינם חומרי גלם מובחרים- החברה משתמשת רק בפילה של הטונה, החלק האיכותי ביותר. מגוון מוצרי החברה הם ללא חומרים משמרים, מכילים; חלבון קל ואיכותי לעיכול ומהווים מקור מצוין לוויטמינים ומינרלים.

לפרטים נוספים; http://www.starkist.co.il/

0
0



אודות הכותב

רותי אבירי

רותי אבירי, דיאטנית, מתמחה בהובלת יחידים, משפחות, וקבוצות בתחום הבריאות, התזונה ואיכות החיים. אבירי, דיאטנית קלינית הנחשבת לאוטוריטה בעבודה בתעשיית המזון וחברות המזון המובילות בארץ ובעלת ניסיון עשיר של עשרות שנים בניהול ויעוץ לחברות בתחום התזונתי.

אבירי, שותפה למיזמים שונים העוסקים בפיתוח כלים ושיטות עבודה המשלבים מזון, התנהגויות אכילה ודרכים לייצר השפעה מיטיבה על איכות חיים.

רותי אבירי, הייתה דיאטנית ראשית בבי"ח תל השומר במרפאה המטבולית – אנדוקרינית וכיום מנהלת קליניקה פרטית המתמחה בייעוץ להורים ויעוץ לבני נוער. רותי אבירי דיאטנית (ילדים) רגועה להורים מודאגים מומחית להובלת משפחות לבית בריא ושמח יותר. קהילת ונציה 10, תל אביב יפו. טלפון: 052-855-6361.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן