רותי אבירי דיאטנית תזונה | דיאטה

טונה הוא הדג הפופולרי ביותר במטבח הישראלי

לדברי רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת תזונה של חברת טונה סטארקיסט; "לטונה, יתרונות רבים החל מהיותה עשירה בוויטמינים ומינרלים, כמות החלבונים שהיא מכילה ועד ליכולת שלה להשתלב בכל ארוחה. טונה סטארקיסט, מציגה את כל הסיבות לאכול טונה ומציעה מתכונים בריאים לשילוב בארוחה". 
0
0
רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת תזונה של טונה סטארקיסט | עיבוד: שולי סונגו ©
רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת תזונה של טונה סטארקיסט | עיבוד: שולי סונגו ©

במהלך סקרים שנערכו נמצא, כי ‘טונה’ הוא הדג הפופולרי ביותר במטבח הישראלי. לפי נתוני סטור נט, שוק הטונה, מגלגל מעל 550 מיליון שקלים בשנה ומהווה מוצר בסיסי המצוי כמעט בכל בית. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

לטונה, יתרונות רבים החל מהיותה עשירה בוויטמינים ומינרלים, כמות החלבונים שהיא מכילה ועד ליכולת שלה להשתלב בכל ארוחה. טונה סטארקיסט, מציגה את כל הסיבות לאכול טונה ומציעה מתכונים בריאים לשילוב בארוחה. 

לדברי רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת תזונה של חברת טונה סטארקיסט, לטונה מספר יתרונות;

  1. מיתוס השימורים; האם טונה מקופסת שימורים מכילה חומרים משמרים? כנראה שלא. השימור של הטונה מתבצע באמצעות תהליך עיקור בחום, שאינו פוגע בערך התזונתי של הדג ובהשוואה לדג טרי, מסתבר שבטונה נשמרים מירב הערכים התזונתיים.
  2. הרחיבו את מבחר המתכונים שלכם; הטונה משתלבת היטב בכל ארוחה. היא ניתנת לחימום ולכן מתאימה גם לשילוב כמנה חלבונית בארוחה חמה; עם פסטה, אורז, חביתות, פשטידות, שקשוקה (ראה מתכון – למטה) ומתאימה כמנה ראשונה או כתוספת לסלט.
  3. עשירה בחלבונים וויטמינים; טונה, ככל הדגים, מכילה חלבון איכותי וקל לעיכול ומהווה מקור מצוין לוויטמינים ומינרלים רבים כגון; ויטמין B12, ויטמין B6, ברזל, אבץ, מגנזיום, זרחן וסלניום עבור כל הגילאים.
  4. זמינה בכל עונות השנה; הטונה זמינה כל השנה ללא קשר לעונתיות.
  5. חיי מדף; טונה בשימורים יכולה להחזיק מעמד קרוב לארבע שנים ודבר זה מאפשר לדאוג שתמיד תהיה זמינה בבית לשעת הצורך, או חס וחלילה לשעת חירום.
  6. עלות מול תועלת; תמורת מעט קלוריות, אתם מקבלים מנה גדושה של בריאות, הכוללת ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן בריאות ומעט מאוד כולסטרול.
  7. אומגה 3; טונה מכילה חומצות השומן אומגה 3, הידועות בתועלותיהן הבריאותיות כגון: מסייעות לבריאות כלי הדם.
  8. ומה בדבר אכילה בזמן היריון; מחקרים רבים מצאו קשר בין צריכתה בזמן ההיריון וההנקה לבין הישגים קוגניטיביים וחברתיים גבוהים.
  9. כושר; הטונה מכילה חלבון מן החי, ומהווה מקור מצוין לחומצת אמינו, שספיגתן בגופנו טובה יותר מאשר אלו שמקורן בחלבון מן הצומח.
  10. דג ידידותי לילדים; בגלל שהטונה אינה נראת ואינה מריחה כמו דג, אין לה עיניים, זנב או עצמות, היא מהווה הזדמנות מצויינת להגבת צריכת דגים בקרב ילדים.
שקשוקה בתוספת נתחי טונה עם טונה בהירה עם פלפל חריף | צילום: טל סיון ציפורין
שקשוקה בתוספת נתחי טונה עם טונה בהירה עם פלפל חריף | צילום: טל סיון ציפורין

█ שקשוקה בתוספת טונה פיקנטית (מיועדת ל-4 מנות)

◄ מצרכים;

  • קופסא של סטארקיסט נתחי טונה בהירה עם פלפל חריף
  • 6 עגבניות קלופות וחתוכות
  • 3 פלפלים אדומים מתוקים חתוכים לקוביות
  • 5 שיני שום קלופות וקצוצות
  • 1 כף פפריקה מתוקה
  • פפריקה חריפה (לא חובה)
  • כפית סוכר
  • מלח פלפל
  • 5 ביצים
  • 1 פלפל חריף קצוץ (לבחירה)

◄ אופן הכנה;

  1. מחממים במחבת מעט שמן, מוסיפים פלפלים ושום ולערבב.
  2. מוסיפים עגבניות ותבלינים, מכסים במכסה ומאדים כמה דקות.
  3. מערבבים עד איחוד טעמים.
  4. מוסיפים את נתחי הטונה והביצים ,מכסים במכסה ומבשלים 3 דקות עד קבלת מרקם רצוי.

█ סטארקיסט

סטארקיסט הוא מותג הטונה המוביל בישראל הפועל החל מ-1999. החברה מקפידה על דייג של דגי טונה הגדלים בטבע ועל שיטות דיג העומדות בתקנים המחמירים של האיחוד האירופי. חברת סטארקיסט, מקפידה לא רק על בריאות המוצרים וטעמם אלא גם על הקפדה יתרה בנושאי בטיחות, איכות ובקרה.

חומרי הגלם אותם סטארקיסט בוחרת למוצריה הינם חומרי גלם מובחרים- החברה משתמשת רק בפילה של הטונה, החלק האיכותי ביותר. מגוון מוצרי החברה הם ללא חומרים משמרים, מכילים; חלבון קל ואיכותי לעיכול ומהווים מקור מצוין לוויטמינים ומינרלים.

לפרטים נוספים; http://www.starkist.co.il/

 

0
0



אודות הכותב

רותי אבירי

רותי אבירי, דיאטנית, מתמחה בהובלת יחידים, משפחות, וקבוצות בתחום הבריאות, התזונה ואיכות החיים. אבירי, דיאטנית קלינית הנחשבת לאוטוריטה בעבודה בתעשיית המזון וחברות המזון המובילות בארץ ובעלת ניסיון עשיר של עשרות שנים בניהול ויעוץ לחברות בתחום התזונתי.

אבירי, שותפה למיזמים שונים העוסקים בפיתוח כלים ושיטות עבודה המשלבים מזון, התנהגויות אכילה ודרכים לייצר השפעה מיטיבה על איכות חיים.

רותי אבירי, הייתה דיאטנית ראשית בבי"ח תל השומר במרפאה המטבולית – אנדוקרינית וכיום מנהלת קליניקה פרטית המתמחה בייעוץ להורים ויעוץ לבני נוער. רותי אבירי דיאטנית (ילדים) רגועה להורים מודאגים מומחית להובלת משפחות לבית בריא ושמח יותר. קהילת ונציה 10, תל אביב יפו. טלפון: 052-855-6361.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן