מאכלים צמחוניים קהילה ירוקה

טבעונות כמגמה הקולינרית הלוהטת בעולם לשנת 2018

עמותת אנונימוס לזכויות בעלי חיים; בתחום המסעדנות והן בתחום המלונאות המגמה המובילה צפויה להיות מעבר למזונות טבעוניים, מגמה המובלת בעיקר על ידי בני דור ה-X, דור המילניום ודור ה-Z ◄ ישראל ידועה בעולם לא רק כחלק מן המגמה אלא כאחת המדינות המובילות אותה. עם כ-5% טבעונים מהאוכלוסייה, ישראל נחשבת כמדינה עם אחוז הטבעונים הגדול בעולם. אל נתון זה, מצטרפים כ-8-10% צמחונים וכ-40% ישראלים שמצהירים על הפחתה של צריכת מזון מהחי.
0
0
שקדים עם חלב | עיבוד: שולי סונגו ©
שקדים עם חלב | עיבוד: שולי סונגו ©

מומחים בזיהוי מגמות חמות בעולם הקולינריה מסמנים את המעבר ל’מזונות מבוססי צמח’ (Plant-based foods) בתור המגמה הלוהטת ביותר לשנת 2018. בחברת באום-וויימן (Baum + Whiteman), המתמחה בייעוץ בינלאומי לעסקי המסעדנות, מציינים, כי  הן בתחום המסעדנות והן בתחום המלונאות המגמה המובילה צפויה להיות מעבר למזונות טבעוניים, מגמה המובלת בעיקר על ידי בני דור ה-X, דור המילניום ודור ה-Z.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בחברת באום- וויימן (Baum + Whiteman), המתמחה בייעוץ בינלאומי לעסקי המסעדנות, מציינים, כי הן בתחום המסעדנות והן בתחום המלונאות המגמה המובילה צפויה להיות מעבר למזונות טבעוניים, מגמה המובלת בעיקר על ידי בני דור ה-X, דור המילניום ודור ה-Z.

עוד מציינים בבאום-וייטמן, כי מסעדות המפגרות אחר ביקוש הצרכנים צפויות להינטש על ידי הצרכנים. גם ברשתות המזון המגמה נותנת אותותיה, כאשר יותר ויתר מוצרים מבוססי צומח מגיעים לכלל הרשתות.

על פי באום-וייטמן, ארגונים גדולים, כגון; חברת גוגל ורשת מלונות הילטון, הם חלק מהובלת השינוי והם משלבים בתפריטיהם מנות רבות מן הצומח.

בין היתר, בדין וחשבון של החברה מופיעים נתונים מעניינים לפיהם כ-58% מהבוגרים בארצות הברית שותים חלב צמחי, כ-83% מן האמריקאים מגבירים את צריכת המזונות הצמחיים שלהם מטעמי בריאות ובשנה החולפת חברת גוגל, זיהתה עלייה של 90% (!) בחיפוש המילה; “טבעונות” (vegan).

 גם בחברת יוניליוור העולמית מדווחים על המגמה, הממשיכה משנת 2017, של שילוב הולך וגובר של מזונות מבוססי צומח בתפריטים ומטבחים, ומזהים גם עלייה ב”חצימחונות” – flexitarianism  – תזונה המבוססת בעיקרה על הצומח, הכוללת שילוב של מנות מהחי בתדירות נמוכה.

 תל אביב, נבחרה כבירת הטבעונות העולמית.  אחד הפרויקטים הבולטים הוא אתגר 22+

רשת Whole Foods, אותה רכשה השנה חברת “אמאזוןמציינת אף היא, כי ‘חלבון מהצומח’ אינו רק מנת חלקם של ‘טבעונים’ ו’צמחונים’ וכי ההתקדמות הטכנולוגית בתחליפי בשר ומוצרי חלב הופכים אותם לאטרקטיביים לכל מי שרוצה לצמצם את צריכתם מטעמי רווחת בעלי חיים, שמירה על הסביבה או סיבות בריאותיות.

ישראל ידועה בעולם לא רק כחלק מן המגמה אלא כאחת המדינות המובילות אותה. עם כ-5% טבעונים מהאוכלוסייה, ישראל נחשבת כמדינה עם אחוז הטבעונים הגדול בעולם. אל נתון זה, מצטרפים כ-8-10% צמחונים וכ-40% ישראלים שמצהירים על הפחתה של צריכת מזון מהחי.

מוצרים מבוססי צומח של יוניליוור פרוסה עם ממרח אבוקדו
מוצרים מבוססי צומח של יוניליוור פרוסה עם ממרח אבוקדו

לאחרונה, נבחרה העיר תל אביב, כבירת הטבעונות העולמית.  אחד הפרויקטים הבולטים בישראל הוא אתגר 22+ של עמותת אנונימוס לזכויות בעלי חיים, פרויקט חינמי המאפשר לאנשים המעוניינים להתנסות בטבעונות לעשות זאת בסביבה אינטרנטית שוקקת, בליווי תזונאיות קליניות, בשלנים וטבעונים ותיקים.

בעקבות הצלחת הפרויקט, הושקה גם גרסה בינלאומית של הפרויקט הקוצרת הצלחה רבה. נטע רוזנטל, מנהלת פרויקט אתגר 22+ בעמותת אנונימוס, מספרת; “בעקבות הצלחת פרויקט אתגר 22+ הישראלי, השקנו לפני כשנתיים גם אתגר בינלאומי, המקבל אלפי פניות בכל חודש, עם משתתפים מכ-150(!) מדינות.

בין מדינות הצפויות; ארצות הברית, קנדה ואנגליה, אך גם מדינות מפתיעות כמו; מרוקו, זימבבואה ומונגוליה. במקביל לשגשוג של אתגר 22+ הישראלי, ההצלחה של אתגר 22+ הבינלאומי, מוכיחה שהמגמה של מעבר למזונות מהצומח ממשיכה להתגבר, וברור שהמגמה הזו איתנו כאן להישאר”.

אל מידע נוסף (אנגלית);

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן