חריש חדשות ירוק נעים

חריש זועמת מזיהום אוויר המפחמות מויאל ינסה להציל

מטה הבחירות של עורך דין אריק מויאל; "יצוין, כי בשנים האחרונות, נעשו לא מעט פעולות מצד פעילי איכות הסביבה בחריש וביניהן פניות רבות למועצה המקומית חריש שאף סייעה בנושא. כמו כן, נעשו פניות לחברי כנסת שהתגייסו למאבק. יחד עם זאת מוחים הפעילים על ההתנהלות בנושא בשבועות האחרונים. בשנה האחרונה, כדי למנוע את עשן מן המפחמות שהוקמו בשטחי הרשות הפלסטינית, קיבל הצבא אישור לפעול באזור במקרים חריגים ולמגר את התופעה. אלא שלדברי הפעילים הפעילות כיום היא פעילות מגיבה, במקום פעילות יזומה שלטענתם תמנע את התופעה כליל".
0
0

ריח העשן שהגיע לאפם של תושבי חריש, הוציא באחרונה את פעילי הסביבה למאבק בנושא. מי שהצטרף אליהם הוא אחד המועמדים לראשות המועצה חריש, עורך דין אריק מויאל, אליו פנו התושבים, כדי שיעזור להם במאבקם לקבל אוויר נקי יותר, בריא יותר.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ריח עשן המפחמות שהורגש היטב במהלך עשרת הימים האחרונים, העלה את חמתם של מספר תושבי העיר חריש ופעילי איכות סביבה. ייאמר מיד, תופעת המפחמות היא תופעה מוכרת באזור בכלל.

אריק מויאל מועמד לרשות חריש ברקע מפחמות של הרשות הפלסטינית | עיבוד צילום: שולי סונגו
אריק מויאל מועמד לרשות חריש

מדובר במתחמים מאולתרים לייצור פחמים מעצים מגזם חקלאי שנרכש מחקלאים ישראלים ונמכר כפחמים לאחר שריפה באותם מתחמים.

בין תוצרי הלוואי של פעילות המפחמות, ניתן למנות עשן סמיך וריחות שמחד פוגעים באיכות החיים של תושבי האזור ומאידך יוצרים פגיעה בבריאות התושבים עקב אותו עשן שמגיע לבתיהם.

תושבים רבים התלוננו במהלך השנים האחרונות על כביסה שמדיפה ריחות עשן, קשיי נשימה, שיעול, תחלואה מוגברת של אַסְתְּמָה (אַסְטְמָה -“נשימה כבדה“; נקראת גם קצרת (הנשימה) או גנחתסימפונות) מחלה ריאתית כרונית חסימתית התקפית בקרב ילדים ועוד.

“היו לילות שהתעוררנו בבית בחריש מצפצוף גלאי העשן כתוצאה מעשן המפחמות שחדר לבתים” – סיפר השבוע תושב חריש מר מוטי גבאי, אחד ממובילי המאבק בתופעה וחבר וועד המאבק בזיהום האוויר במפחמות בחריש.

דובר במטה הבחירות של עורך דין אריק מויאל, מועמד רשימת ‘הדרך החדשה של חריש בראשות אריק מויאל‘ מר רועי צאיג, מסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; “יצוין, כי בשנים האחרונות, נעשו לא מעט פעולות מצד פעילי איכות הסביבה בחריש וביניהן פניות רבות למועצה המקומית חריש שאף סייעה בנושא.

כמו כן, נעשו פניות לחברי כנסת שהתגייסו למאבק. יחד עם זאת מוחים הפעילים על ההתנהלות בנושא בשבועות האחרונים.

בשנה האחרונה, כדי למנוע את עשן מן המפחמות שהוקמו בשטחי הרשות הפלסטינית, קיבל הצבא אישור לפעול באזור במקרים חריגים ולמגר את התופעה. אלא שלדברי הפעילים הפעילות כיום היא פעילות מגיבה, במקום פעילות יזומה שלטענתם תמנע את התופעה כליל”.

 עורך דין מויאל; “הצבא והמנהל האזרחי פועלים באופן מיידי למיגור התופעה ולאיתור מוקדי העשן”

“המועצה בהחלט עשתה בעבר דברים לקידום הנושא” – סיפרה השבוע פעילה שהעדיפה להישאר בעילום שם, דברים אותם מאשר גם מוטי גבאי; “אולם ההתנהלות בתקופה האחרונה לא מספקת ולא נותנת את הפתרונות הנדרשים, לכן, פנינו למר אריק מויאל, הוא איתנו במאבק ונקווה שיחד נצליח”.

מי שכאמור נכנס לעובי הקורה הוא מי שמגדיר את עצמו מנהיג סביבתי עורך דין אריק מויאל. יצוין, כי למועצה ולעומד בראשה, הוגשה תכנית אופרטיבית למיגור התופעה, אולם לדברי חברי הוועד, עד כה לא נעשה דבר בעניין.

מויאל, יודע לספר, כי נפגש עם התושבים ואף יצר קשר עם גורמי הצבא והמנהל האזרחי בנושא, כמו גם עם ארגוני איכות הסביבה. בראשית השבוע, אף יצאו אל השטח מר מויאל ואנשיו במטרה למצוא פתרון לנושא, זאת בשיתוף פעולה עם המנהל האזרחי.

כמו כן, שוחח מר מויאל עם גורם בכיר בצהל האמון על הנושא; “נאמר לי במפורש שהצבא והמנהל האזרחי פועלים באופן מיידי למיגור התופעה ולאיתור מוקדי העשן” – סיפר השבוע המועמד לראשות המועצה-עיר חריש“.

כמו כן, נקבעו פגישות המשך עם אנשי המנהל האזרחי, כאשר הפגישה הבאה תתקיים לאחר יום הכיפורים“.

יצוין, כי מויאל, מלווה באופן קבוע את מאבק התושבים למען איכות הסביבה ולא רק בו וחלק ניכר ממצע הבחירות שלו בנושא איכות הסביבה, מתייחס ל‘מפחמות’ כולל תכנית אופרטיבית למיגור המפחמות, כמו גם תכנית אקטיבית להפיכת חריש לעיר ירוקה ולהטמעת הנושא במערכת החינוך“.

0
0



אודות הכותב

שולי סונגו

שולי סונגו, ממשתתפות מערכת אתר כאן ישראל (כאן נעים) עיסוקה העיקרי מנהלת חשבונות מדופלמת עשרות שנים בתחום.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן