כנסת ישראל נדל"ן

חוק דירה ללא שירותים – היא לא דירה, אושר סופית בכנסת

הצעת החוק אושרה בתמיכתם של 64 חברי כנסת וללא מתנגדים ◄ החוק קובע עוד מהי דירה הראויה למגורים, כללים לעריכת החוזה ותוכנו, אפשרות קביעת חוזה מצוי שישמש מקור להשלמה, חובות הצדדים לעניין תיקון פגמים בדירה, תשלומי השוכר ועוד ◄ למי שיפר את החוק החדש צפויים שנתיים מאסר בהן, יוכל להרהר במעשיו.
0
0
 יושב ראש ועדת החוקה חבר כנסת ניסן סלומינסקי | חוק דירה ללא שירותים – היא לא דירה, אושר סופית בכנסת | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
יושב ראש ועדת החוקה בכנסת חבר כנסת ניסן סלומינסקי | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

במדינת ישראל כמו במדינת ישראל זה לוקח זמן, לעתים הרבה מאד זמן למחוק ניצול ועוולות. אמש (שני, כ”ג בתמוז תשע”ז) אישרה מליאת הכנסת בתמיכתם של 64 חברי כנסת וללא מתנגדים בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק השכירות והשאילה (תיקון), התשע”ז-2017, נספח מס’ מ-1073/א’ , (פ/604/20; פ/1217/20; פ/1229/20; פ/1240/20; פ/1900/20; פ/2019/20).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

הצעת החוק, קובעת, כי; ‘דירה’ אינה ראויה למגורים אם אין בה; מערכת ביוב, מערכת חשמל או תאורה, אין בה פתחי אוורור ותאורה טבעית, מערכת לאספקת מי שתייה; למי שיפר את החוק החדש צפויים שנתיים מאסר בהן, יוכל להרהר במעשיו.

הצעת חוק השכירות והשאילה (תיקון), התשע”ו-2016 הממשלתית, אליה מוזגו 6 הצעות חוק פרטיות אשר יזמו חברי הכנסת; דב חנין, רועי פולקמן, אורלי לוי-אבקסיס, תמר זנדברג, יאיר לפיד, יעל גרמן, סתיו שפיר ונוספים.

 חוזה שכירות למגורים שנועד להבטיח יחסים הוגנים יותר בין שני הצדדים לעסקה

התיקון המרכזי בהצעת החוק הוא הוספת פרק מיוחד העוסק בחוזה שכירות למגורים שנועד להבטיח יחסים הוגנים יותר בין שני הצדדים לעסקה, לתת פתרונות הולמים המותאמים לשוק המתפתח של שכירות למגורים, ולהבטיח רמת איכות מינימלית לדירות המושכרות למגורים.

הצעת החוק, למעשה מסדירה היבטים חוזיים שונים בין משכיר ל’שוכר‘ ב‘שכירות של דירה למגורים’ ומגדירה בין השאר אחת ולתמיד, מהו חוזה שכירות למגורים ומהי דירה שאינה מתאימה למגורים.

יושב ראש ועדת החוקה חבר כנסת ניסן סלומינסקי, מטעם סיעת הבית היהודי, אמר בעקבות ההצבעה לשביעות רצונו, כי; “הצעת החוק בנויה על שלושה עקרונות; הרצון להגן על השוכר מפני המשכיר; שמירה על זכויות הפרט תוך הבנה שאי אפשר להכתיב לפרט מה טוב בשבילו; שמירה על זכויותיו של משכיר, צריך לזכור, כי יש מקומות בארץ שיש אינטרס לסייע לשני הצדדים וצריך להיות הוגן גם עם השוכר וגם עם המשכיר“.

חבר כנסת ניסן סלומינסקי, בעל תואר שני במשפט עברי, הודה לששת חברי הכנסת, היוזמים, ש”דחפו לקידום החוק, ללא הפסקה” כדבריו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן