דת | יהדות חדרה

חדרה יפה עם מקווה טהרה בשכ’ הפארק זכה ב-5 כוכבי יופי

מִקְוֶה הפארק בחדרה, הוא המקווה המפואר ביותר בעיר ועכשיו, מתברר, כי מדובר באחד ממקוואות הטהרה המפוארים ביותר בארץ ישראל על פי משרד הדתות ו'ישראל היפה'. כזכור, לפני כשנתיים לערך, החלו עבודות מקיפות לשיפוץ מאסיבי של המקווה שהיה סגור על מנעול ובריח למעלה מעשור שנים, בעלות של 800 אלף שקלים.
0
0
חדרה יפה עם מקווה טהרה בשכ' הפארק שזכה ב-5 כוכבי יופי | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
חדרה יפה עם מקווה טהרה בשכ’ הפארק שזכה ב-5 כוכבי יופי | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

“אך מעיין ובור מקווה מים יהיה טהור” (ויקרא י”א ל”ו), בתחרות שנערכה השבוע של כלל המקוואות המפוארות בארץ, ומקווה “טהרת ציון”- שכונת הפארק בעיר חדרה, זכה ב’5 כוכבי יופי’ כאחד ממקוואות הטהרה המפוארים בארץ מטעם משרד הדתות ו’ישראל היפה’.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

מִקְוֶה הפארק בחדרה, הוא המקווה המפואר ביותר בעיר ועכשיו, מתברר, כי מדובר באחד ממקוואות הטהרה המפוארים ביותר בארץ ישראל.

כזכור, לפני כשנתיים לערך, החלו עבודות מקיפות לשיפוץ מאסיבי של המקווה שהיה סגור על מנעול ובריח למעלה מעשור שנים, בעלות של 800 אלף שקלים.

מקווה טהרה בשכ' הפארק בעיר חדרה שזכה ב-5 כוכבי יופי | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מקווה טהרה בשכ’ הפארק בעיר חדרה שזכה ב-5 כוכבי יופי | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

מי שעיצבה את ‘מִקְוֶה טהרת ציון, שכונת הפארק בעיר חדרה’ היא הגב’ מירה ביטון, תושבת חדרה,מנהלת מחלקת המקוואות ומעצבת פנים שעשתה זאת בטוב טעם וכישרון רב בהתנדבות וללא שכר.

במקום מקווה הפארק בעיר חדרה, נערכו סיורים של קברניטי העיר, כדי לעמוד מקרוב על עבודות השיפוץ המאסיביות שאמורות היו לשדרג את המקווה לבלי הכר.

מי שהובילו את המהלך והוציאו אותו לפועל הם, רבה של צפון חדרה כב’ הרב הגאון ישראל מאיר ביטון, רב המקוואות כב’ הרב אבשלום סויסה, יושב ראש תנועת ש”ס בחדרה והמשנה לראש העיר חדרה ר’ בועז ביטון ויושב ראש המועצה הדתית ר’ מאיר לוגסי.

באירוע המרומם והמרגש שהתקיים, כאמור, נחשף הציבור הרחב לפאר והדר של המקווה המפואר ביותר בתולדותיה של העיר חדרה וכאמור, אחד המפוארים ביותר בארץ ישראל.

█ מִקְוֶה

מִקְוֶה הוא מאגר מים קטן אשר נועד לאפשר לאיש או אישה יהודים לטבול, כדי להיטהר ממצבי טומאה שונים.

כיום השימוש העיקרי במקווה הוא לטבילת אשה נידה כחלק מהלכות טהרת המשפחה וכן לטבילת כלים חדשים שנקנו מגוי. בתקופת בית המקדש, כשהיו נוהגות הלכות טומאה וטהרה, היו טובלים במקווה גברים, כלים ובגדים כדי להיטהר מטומאות שונות.

 מבט מבפנים: מקווה "טהרת ציון" - שכונת הפארק בחדרה, זכה ב'5 כוכבי יופי' | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מבט מבפנים: מקווה “טהרת ציון” – שכונת הפארק בחדרה, זכה ב’5 כוכבי יופי’ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

עבור גברים אין בימינו חובה הלכתית לטבול, אולם מקוואות גברים נפוצים בקרב הקהילות הדתיות לשם קיום טבילת מנהג.

בניית מקוואות וניהולם – לטבילת גברים, נשים וכלים – כולל העסקת בלניות וגביית תשלום מהטובלים, היא בין שרותי הדת אשר מדינת ישראל, מספקת באמצעות המועצות הדתיות. לצד מקוואות אלו, בתי כנסת רבים מפעילים מקוואות לטבילת כלים. עוד בהרחבה על מִקְוֶה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן