חדרה כסף מדבר

חדרה אימצה התקנות של שר הפנים דרעי למבצע גביית ארנונה

מבצע גביית ארנונה מאזרחים, עסקים ומוסדות שטרם שילמו את חובם - ויוכלו לפרוע אותו עד סוף נובמבר. בעל חוב, יוכל ליהנות מהנחה משמעותית רק אם שילם את חובו באופן מלא בשנים 2015 ו-2016. לפי התקנות החדשות, הנחת 50% - למשלמי מזומן ו-45% ב-12 תשלומים. המבצע יתחיל ב-1 ביוני למשך חצי שנה ומתייחס לחובות שעד סוף 2014".
0
0
במרכז: שר הפנים אריה (מכלוף) דרעי, מימין: המשנה לראש העיר‏ ב‏עיריית חדרה‏ ר' בועז ביטון, וראש העיר חדרה מר צביקה גנדלמן | עיבוד צילום: שולי סונגו©
במרכז: שר הפנים אריה (מכלוף) דרעי, מימין: המשנה לראש העיר‏ ב‏עיריית חדרה‏ ר’ בועז ביטון וראש העיר חדרה מר צביקה גנדלמן | עיבוד צילום: שולי סונגו©

בעקבות בקשתו של המשנה לראש העיר ויושב ראש תנועת ש”ס ר’ בועז ביטון, להביא את נוסח התקנות שאושרו על ידי שר הפנים אריה (מכלוף) דרעי, למבצע גביה בארנונה, אימצו ראש העיר חדרה מר צביקה גנדלמן והנהלת העיר בישיבת ההנהלה שהתקיימה שלשום (רביעי ) את מבצע הארנונה הגדול לשנת 2017.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים בפייסבוק או בטוויטר.

על פי ‘תוכנית ההסדרים’ שגיבש שר הפנים הרב אריה דרעי, עולה, כי רשויות מקומיות ברחבי המדינה, יוכלו להעניק הנחה של עד 50% לבעלי חוב ארנונה, למגורים ושלא למגורים, ולהסדיר את חובם לרשות המקומית.

בעל חוב, יוכל ליהנות מהנחה משמעותית רק אם שילם את חובו באופן מלא בשנים; 2015 ו-2016. לפי התקנות החדשות, הנחת 50% – למשלמי מזומן ו-45% ב-12 תשלומים. המבצע, יתחיל ב-1 ביוני למשך חצי שנה ומתייחס לחובות עד סוף 2014“.

רשויות מקומיות אינן מחויבות לאמץ את המבצע, אך אם הן בוחרות בו, הן יחוייבו להעניק הנחות למי שצברו חובות מארנונה למגורים, ולא יוכלו לבחור לממש את המבצע רק על חובות של עסקים.

█ הפחתת החוב, תתאפשר רק במידה שהחייב הסדיר את תשלום הארנונה לשנים 2015-2016

באם הרשות המקומית, מבקשת לקיים את מבצע הארנונה, התהליך לא יושלם ללא העברת התקנות ואישורן על ידי מועצת הרשות המקומית ויש צורך לאשר במועצה הן את הארנונה למגורים והן את הארנונה לעסקים.

בעוד ברשויות אחרות מסתפקים אם לאמץ את התקנה ב’תוכנית ההסדרים’ של דרעי, בעיר חדרה, הוביל ודחף המשנה לראש העיר ר’ בועז ביטון, המשמש גם כיו”ר ועדת ההנחות בארנונה, את המהלך לאמץ את התקנות של שר הפנים ולהחיל את מבצע הארנונה בחדרה.

כאמור בישיבת ההנהלה שהתקיימה שלשום (ד’), אימצו ראש העיר מר צביקה גנדלמן וחברי הנהלת העיר חדרה את התיקון לחוק.

המשנה לראש העיר‏ ב‏עיריית חדרה‏ ר’ בועז ביטון, מסר ל’פורטל כאן נעים  | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות‘, כי; “הפחתת החוב, תתאפשר רק במידה שהחייב הסדיר את תשלום הארנונה לשנים 2015-2016 ובכפוף לחתימה על התחייבות לפרוע את יתרת החוב ככל שנותר במועד.

█ ביטון: עסקים חדשים או ישנים הנמצאים בקשיים כלכליים, מדובר ללא כל ספק, בבשורה ענקית לתושבי העיר חדרה

ההנחה תבוטל אם החייב יצבור חוב של שני תשלומים או יותר. יודגש, כי מבצע הפחתת החוב לא יחול לגבי נכס שהמחזיק בו הוא המדינה, חברה ממשלתית, תאגיד סטטוטורי או מי שקיבל פטור חלקי מארנונה לפי החוק”.

המשנה לראש העיר ויושב ראש סניף תנועת ש”ס בחדרה ר’ בועז ביטון, אמר; “כיושב ראש ועדת ההנחות בארנונה בעיריית חדרה, הנחשף יום יום למקרים קשים של חובות גדולים ועצומים של משפחות רווחה ומשפחות קשות יום, כמו גם עסקים חדשים או ישנים הנמצאים בקשיים כלכליים, מדובר ללא כל ספק, בבשורה ענקית לתושבי העיר חדרה, היכולים לנצל הזדמנות נדירה זו, לנקות את השולחן ולפתוח דף חדש”.

שר הפנים הרב דרעי, אמר, כי; “מבצע לגביית חובות ארנונה על פיתוכנית ההסדרים’ הוא יציאה מחושך לאור, לחייבים רבים שיסדירו כעת את חובם והנהנים מכך הם כלל תושבי הרשויות המקומיות עם הטבת השירותים המוניציפאליים.

באפשרותן של רשויות מוחלשות בעלות תקציבים נמוכים, לקבל הכנסות שאינם שולמו עד היום, כחוק. הדבר הינו צעד נוסף להקטנת הפערים החברתיים והכלכליים”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן