גיל הזהב | זקנה | גרונטולוגיה חדשות כאן ישראל

חברות הסיעוד באיגוד לשכות המסחר מרוצות ממבקר המדינה

ארנון אלחנני, יושב ראש עמותת חברות הסיעוד באיגוד לשכות המסחר; "טוב עשה מבקר המדינה שהעלה נושא על סדר היום הציבורי בנושא טיפול המדינה בקשישים סיעודיים השוהים בביתם... בראש סדר העדיפות של חברות הסיעוד נמצא הצורך במתן שירות איכותי מקצועי ואנושי לזקנים שבאחריותן. משימה זו מורכבת מאד במסגרת האילוצים הקיימת ולמרות זאת, מבוצעת באחוזי הצלחה גבוהים מאד”.
0
0
ארנון אלחנני, יושב ראש עמותת חברות הסיעוד באיגוד לשכות המסחר | רקע: אישה סיעודית השוהה בביתה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ארנון אלחנני, יושב ראש עמותת חברות הסיעוד באיגוד לשכות המסחר | רקע: אישה סיעודית השוהה בביתה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

האמת חייבת להיאמר מיד. לרגע התבלבלנו. תגובת עמותת חברות הסיעוד ב’איגוד לשכות המסחר’ לדוח מבקר המדינה בנושא טיפול המדינה בקשישים סיעודיים השוהים בביתם הייתה אוהדת ותומכת זאת ועוד עולה כי ב’עמותת חברות הסיעוד’ אף מציינים בסיפוק, כי בדין וחשבון דווקא שולבו הערותיהם והמלצותיהם למבקר המדינה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

כזכור, רק אתמול אחר הצהרים (א) פורסם הדין וחשבון של מבקר המדינה בנושא טיפול המדינה בקשישים סיעודיים השוהים בביתם והוא הסעיר בצדק את תושבי המדינה.

תגובת עמותת חברות הסיעוד באיגוד לשכות המסחר לא איחרה לבוא. יושב ראש ‘עמותת חברות הסיעוד באיגוד לשכות המסחר’ מר ארנון אלחנני, התייחס ל’דוח מבקר המדינה בנושא טיפול המדינה בקשישים סיעודיים השוהים בביתם‘ ואמר, כי הדוח בכללותו מתייחס לאחריות של ‘הביטוח הלאומי’ ו‘משרד הרווחה’ במימוש אחריותם על ‘חוק הסיעוד’.

“חברות הסיעוד, הינן הזרוע הביצועית של הביטוח לאומי והמדינה במימוש חוק הסיעוד ונמצאות בחזית העשייה ועם היכרות מעמיקה עם הנושאים המועלים בדוח” – הבהיר מר אלחנני.

“בראש סדר העדיפות של חברות הסיעוד נמצא הצורך במתן שירות איכותי מקצועי ואנושי לזקנים שבאחריותן. משימה זו מורכבת מאד במסגרת האילוצים הקיימת ולמרות זאת, מבוצעת באחוזי הצלחה גבוהים מאד”. הוסיף וציין יושב ראש ‘עמותת חברות הסיעוד באיגוד לשכות המסחר’ מר אלחנני.

טוב עשה מבקר המדינה שהעלה נושא זה על סדר היום הציבורי. הדגיש והעיר מר אלחנני; “הדוח מעלה מספר מסקנות וסוגיות מרכזיות בטיפול בקשישים סיעודיים השוהים בביתם, שיש ללתת עליהן את הדעת.

כגון; הצורך בהעלאת איכות המטפלות כדי להטיב את מצבם של הקשישים המקבלים את השירות; מתן פתרון מערכתי, כדי להפחית את הנטל הכבד על בני המשפחה; על מנת להתמודד כראוי עם הזדקנות האוכלוסייה והצרכים המשתנים של הזקנים בקהילה, יש ליישם מהלך למתן תוספת ושינוי בהיקף שעות הסיעוד על פי רמות התלות“.

█ יש לעדכן ולהרחיב סל השירותים האישיים והחברתיים לזכאי חוק הסיעוד כדי לאפשר עזרה מרבית לקשיש בביתו 

ב’עמותת חברות הסיעוד‘ מציינים בסיפוק, כי בדין וחשבון שולבו הערותיהם והמלצותיהם, בין היתר;

  • בנייה, אישור מימון ומימוש ‘תוכנית אב להזדקנות האוכלוסייה’ הכוללת הרחבת השירותים ב’רשויות המקומיות’ הכשרת צוותים מקצועיים וסיוע לבני המשפחה בכל ההיבטים על מנת לאפשר המשך קיום חיים רגילים במקביל לטיפול בבן המשפחה המזדקן בראייה של 30 שנים קדימה.
  • פתיחת חסמים, על ידי המדינה ועידוד מטפלים ומטפלות ישראלים/ות לעבוד בסיעוד בכדי להתמודד כראוי עם חוסר מהותי במשאב זה בהווה שצפוי לגדול בעתיד הקרוב.
  • תוכנית לעיצוב תפקיד ומעמד המטפלת והעובד המקצועי בסיעוד, הכוללת הכשרה בסיסית ומתקדמת לאורך שנות העבודה מטעם המדינה ובאחריותה בראייה של 30 השנים הבאות – כלומר, “פרופסיה בסיעוד” למקצועות השונים.
  • התאמת כמות שעות הסיעוד לצרכי הקשיש במצבים השונים ובאזורים השונים.
  • עדכון והרחבת סל השירותים האישיים והחברתיים לזכאי חוק הסיעוד על מנת לאפשר עזרה מרבית לקשיש בביתו ועל ידי כך לפנות לו תקציב למחייה ראויה לאורך שנים ולהרחיקו מהצורך באשפוז במוסד סיעודי.
  • יצירת מיתוג חיובי לעבודה עם האוכלוסייה המזדקנת ועידוד פיתוח טכנולוגיות מסייעות בכל התחומים.
  • הגדלת קצבת הזקנה שתתאים לעלייה ביוקר המחיה ושתתאים לעלויות השירותים הנרכשים על ידי בני הגיל השלישי.

 

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן