חדשות בריאות

זכויות החולה: משרד הבריאות טפלו בהתפתחות הילד

במקרה וזמני ההמתנה חורגים מאלה שקבע משרד הבריאות (עד 3 חודשים), קיימת אומנם זכאות להחזר בגין רכישת השירות באופן פרטי, אך מדובר על החזר חלקי בלבד, כך שהמשפחה נאלצת להוציא מכיסה 500-1000 ₪ לחודש לכיסוי הוצאות אלה ... אנו פועלים לקידום הצעת החוק של ח"כ יצחק שְמוּלִי, המטילה על הקופות האחריות ליידע מטופלים בנוגע לזכויותיהם באופן אקטיבי".
0
0
יושב ראש האגודה לזכויות החולה, שמוליק בן יעקב | עיבוד צילום: שולי סונגו©
יושב ראש האגודה לזכויות החולה, שמוליק בן יעקב | עיבוד צילום: שולי סונגו©

‘דוח מבקר המדינה’ אשר פורסם השבוע, מצביע על מספר לא מבוטל של כשלים ונקודות תורפה בתחום ‘התפתחות הילד’ במערכת הבריאות. בעקבות הדו”ח בתחום ‘התפתחות הילד’ קראה האגודה לזכויות אל משרד הבריאות להפסיק מיד את  זמני ההמתנה הארוכים, מאלצים את ההורים לשלם כ-1,000 ₪ יותר בכל חודש. 

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

‘האגודה לזכויות החולה’ המסייעת לחולים ובני משפחותיהם לממש את זכויותיהם הרפואיות קוראת אל משרד הבריאות ואל קופות החולים לשלב כוחות ולטפל בכשלים המפורטים ב‘דוח המבקר’ שכן כל השקעה כיום בילדים, תביא לחסכון בהוצאות שידרשו בעתיד לתקן אותם.

חוסר המודעות של הציבור לזכויותיו, כפי שמפורט בדוח המבקר, מחייב את הקופות לספק למשפחות מידע באופן יזום על זכויותיהם.

לדברי יו”ר האגודה לזכויות החולה מר שמוליק בן יעקב; “אנו פועלים לקידום הצעת החוק של חבר הכנסת יצחק שְמוּלִי, המטילה על הקופות את האחריות ליידע מטופלים בנוגע לזכויותיהם באופן אקטיבי.

מבקר המדינה: מידה בלתי סבירה של פיצול האחריות לאספקת שירותי התפתחות הילד

כך למשל, כשיפנה הורה לתאם תור לאבחון או טיפול ב‘מכון להתפתחות הילד’ –  בהיעדר תור פנוי בזמן סביר, תיידע הקופה את המבוטח על האפשרות לרכוש את השרות באופן פרטי ולקבל החזר כספי“.

דוח מבקר המדינה, מצביע על זמני המתנה ארוכים במידה בלתי סבירה; פיצול האחריות לאספקת שירותי התפתחות הילד בין גופים רבים (קופות חולים, משרד הבריאות, משרד החינוך, הרשויות המקומיות), היעדר כוח אדם מקצועי; עידוד רפואה פרטית ופגיעה בזכות לשוויון בקבלת שירותים רפואיים.

במקרה וזמני ההמתנה חורגים מאלה שקבע משרד הבריאות (עד 3 חודשים), קיימת אומנם זכאות להחזר בגין רכישת השירות באופן פרטי, אך מדובר על החזר חלקי בלבד, כך שהמשפחה נאלצת להוציא מכיסה 500-1000 ₪ לחודש לכיסוי הוצאות אלה.

מצב זה, מביא לעידוד הרפואה הפרטית ויוצר “רפואה לעשירים” שכן משפחות רבות אינן יכולות לכסות עלויות אלו ובפרט בפריפריה בה החוסר בולט יותר עקב מחסור במטפלים“.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן