זוגיות חדשות ספורט ישראל

זוגיות במהלך המונדיאל – 6 טיפים לשמירה הזוגיות

המטפלת הזוגית ב'מרפאה לבריאות מינית של המרכז הרפואי הלל יפה – חדרה' הגב מירי קרייזמן, מספקת 6 כללי אצבע ורעיונות למה שנקרא בשפה המקצועית; "מסוגלות זוגית"; בזוגיות טובה אנחנו נדרשים לעיתים לשים את צרכי בן/ בת הזוג לפני הצרכים שלנו. המונדיאל, זו הזדמנות טובה לתרגל את זה.
0
0
זוג צופה בטלוויזיה במשחק כדורגל
זוג צופה בטלוויזיה במשחק כדורגל

משחקי המונדיאל 2018, נמצאים כעת כבר בשיאם והמתח גובר. בעוד 9 ימים זה נגמר. לפעמים לא רק על המגרש. מתברר ש”המתח” גם בבית בחדר השינה בכלל ב’זוגיות’. אז איך צולחים מבחינה זוגית את שארית החודש של הצפייה האינטנסיבית במידה שיש צד אחד שפחות מתעניין במשחקים?

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מירי קרייזמן, המטפלת הזוגית ב‘מרפאה לבריאות מינית של המרכז הרפואי הלל יפה – חדרה’ מספקת 6 טיפים ל”שמירה על הזוגיות” במהלך “המשחק” תרתי-משמע.

זה קורה במחזוריות של ארבע שנים; המונדיאל (גביע העולם בכדורגל), פורץ כמעט לכל בית בישראל. משחק פתיחת המשחקים התקיים ב-14 ביוני. משחק הגמר, ייערך ב-15 ביולי שנה זו.

סטטיסטית אי אפשר להתעלם מהעובדה שהמתעניינים העיקריים במתרחש החודש ב-רוסיה, הם; גברים.

לכן, העצות הניתנות כאן, כתובות בחלקן עבור שני בני הזוג ובחלקן בלשון נקבה, אבל ברור שיש גם נשים שמתעניינות, או שהן אפילו הצופות העיקריות בבית.

אז איך גורמים ל”זוגיות” לשרוד בתקופה הזאת מבלי להיכנס ל”פציעות בזוגיות” או “בלי להבקיע גול עצמי”?

 מירי קרייזמן, מספקת 6 כללי אצבע ורעיונות למה שנקרא בשפה המקצועית “מסוגלות זוגית“. להלן;

  1. זכרו שמדובר בתקופה קצרה – ב- 7.18 בשעה 18:00 תשמע השריקה האחרונה מכיוון רוסיה בנושא; כדורגל. במילים אחרות, חשוב לזכור שזו תקופה עם תאריך תפוגה.

דהיינו, חודש, שמתקיים רק פעם ב- 4 שנים. “סבלנות” היא מילת המפתח כאן. סבלנות לפיצוחים, לצעקות, לשאגות השמחה אחרי שהיא/ הוא/ הילדים כבר נרדמו. זה לא קורה כל הזמן.

  1. בזוגיות טובה אנחנו נדרשים לעיתים לשים את צרכי בן/ בת הזוג לפני הצרכים שלנו. המונדיאל, זו הזדמנות טובה לתרגל את זה.
  2. להפנים שלא נקבל תמיד את מה שאנחנו רוצים, ואולי למצוא חלופות – בשפה המקצועית קוראים לזה; “מסוגלות זוגית” – היכולת להבין שבזוגיות לא תמיד קורה מה שאנחנו רוצים.

זה נכון ביום יום וזה נכון בהחלט ב‘תקופת המונדיאל’. במילים אחרות; הנמיכו ציפיות. בלי מטלות כמו לצבוע קירות, להחליף נורות ולהכין ארוחת ערב, דווקא במשחק של ארגנטינה.

להתעצבן על משהו שלא יעשה ממילא, זה בעיקר מתסכל.

  1. מירי קרייזמן, מטפלת זוגית
    מירי קרייזמן, מטפלת זוגית

    הזדמנות לחופשה הדדית – הוא רוצה לראות משחק, את לא? זה הזמן לנצל את העובדה שהוא רוצה להתייחד עם הטלוויזיה (ואגב כך, נשאר בבית עם הילדים) עבור פעילויות חברתיות שלך.

במיוחד כאלו שאת לא נוהגת לעשות או שדחית זמן רב, לצאת לבלות עם חברות/ ללכת להתאמן בחדר כושר/ לעשות מסאג’ מפנק/ לראות סרט או הצגה וכל פעילות אחרת.

זו תקופה נפלאה לנצל את זה שכל אחד מקבל את מה שהוא רוצה ומגיע לו ובלי רגשות אשם.

  1. תפרגנו – לאוהדי כדורגל, כאמור, זה הזמן הזה בחודש ובפעם ב- 4 שנים. קחו אוויר ותבינו את זה באופן הכי פשוט.

עם זאת, אל תתנו למצב לצאת משליטה. הבהירו לצד השני את המגבלות לצפייה.

למשל; צפייה יחד עם חברים – לא כל יום אצלכם בבית. רכישות של פיצוחים ואחרים – כנזכר למעלה. בקיצור, להציב גבולות במסגרת הפרגון.

  1. נסו להיות שותפים, אבל אל תפריעו – אפשר לנסות להיות שותפים ולו רק למשחק אחד בשביל להבין “על מה המהומה” אולי תגלו שזה יכול לרתק גם אם לא מבדילים בין ‘בעיטת קרן’ ל’בעיטת פנדל‘.

אבל שימו לב למספר כללי עשה ואל תעשה בזמן הצפייה;

  • בלי שאלות מיותרות, כמו מה זה “פנדל” ו”למה השופט שרק“.
  • לא ללעוג אם התגובה לגול /העדר גול, נראית לכם דרמטית מדי – יש אנשים שלוקחים את הכדורגל שלהם ברצינות. לקבל שזה ככה וזהו.
  • לצעוק/ לבכות/ לכעוס על השחקנים/השופט/ הקהל – זה חלק מהמשחק. לקחת בחשבון שהכול אמיתי ולא לצחוק על זה.

במלים אחרות, “תנו אוויר” לצפייה והכי חשוב, זכרו! – זה אוטוטו נגמר…

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן